וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוכב של הימין בארה"ב תמך ביחסים פדופילים - וישלם את המחיר

22.2.2017 / 15:00

מילו יאנופולוס, עורך באתר "ברייטברט ניוז", ספג ביקורת נוקבת מצד גורמים שמרניים אחרי שהגן על יחסים בין גברים לנערים. להגנתו, טען כי נוצל מינית כילד ולכן הרגיש שהוא יכול להתבטא בחופשיות

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

העיתונאי מילו יאנופולוס הודיע אתמול (שלישי) כי הוא עוזב את האתר הימני קיצוני האמריקני "ברייטברט ניוז" אחרי שספג ביקורת נוקב על דברים חיוביים שהשמיע על יחסים פדופילים. העורך הבריטי, שהפך לכוכב עולה בעקבות פרסומיו באתר השנוי במחלוקת, התנצל על דבריו ואמר כי הוא היה נתון "לציד מכשפות מיני מצד התקשורת".

בדברים שמסר לכתבים סיפר יאנופולוס כי שני גברים, בהם כומר, ניצלו אותו מינית כשהיה בן 13 עד 16. "ניסיוני כקורבן הובילו אותי לחשוב כי אני יכול כל דבר שאני רוצה בנושא, לא משנה כמה שערורייתי הוא יהיה", ניסה להסביר. "אבל אני מבין כי השילוב בין הסרקזם הבריטי וההומור הפרובוקטיבי והשחור שלי חזרו אליי התפרשו כקלות דעת או חוסר אכפתיות כלפי קורבנות, או גרוע מכך, הגנה על המעשים נגדם. אני מבועת מהרושם שנוצר".

מילו יאנופולוס מודיע על התפטרותו מאתר הימין הקיצוני בארצות הברית ברייטברט ניוז, 21 בפברואר 2017. רויטרס
"ציד מכשפות של התקשורת". יאנופולוס, אתמול/רויטרס

ההתנצלות נמסרה אחרי ימים של ביקורת מצד גורמי שמרניים אחרי שפורסמו קטעי וידאו שבהם נראה יאנופולוס, הומו מוצהר, מגן על יחסים מיניים בין גברים לנערים בגיל 13. באחד מהם הוא אמר כי יחסים כאלו "יכולים לעזור לנערים הצעירים לגלות מי הם ולספק להם הגנה וביטחון עם אהבה, כשהם לא יכולים לדבר עם הוריהם".

ביום שני בוטלה הזמנתו לכנס שמרני אחרי שדבריו פורסמו ברשתות החברתיות. חברת ההוצאה לאור "סיימון ושוסטר" ביטלה את פרסום ספרו הקרוב ששמו "מסוכן". לדבריו, הספר זכה לעניין מהוצאות אחרות ויראה אור עוד השנה. הוא הבטיח לתרום 10% מההכנסות לארגוני צדקה למען ילדים שנפגעו מינית.

יאנופולוס נודע בין היתר בשל דברים בוטים שאמר על נשים ועל מוסלמים ותמיכתו בדונלד טראמפ. הוא היה העורך הטכני של "ברייטברט ניוז", שמנהלו לשעבר סטיב באנון משמש כעת יועץ בכיר לנשיא טראמפ. מוקדם יותר החודש הוא היה אמור להופיע באוניברסיטת קליפורניה בברקלי, אולם נאומו המתוכנן בוטל בעקבות הפגנות אלימות נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully