וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היעד הבא של נתניהו - אוסטרליה: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

21.2.2017 / 7:00

עם סיום ביקורו בסינגפור, המשיך ראש הממשלה לביקור בן שלושה ימים בסידני. גזר דינו של החייל אלאור אזריה יינתן בבית הדין הצבאי. בכנסת יציינו את יום הקהילה הגאה ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

גזר דין לאלאור אזריה

צ'רלי, אלאור ואושרה אזריה לפני הדיון בטיעונים לעונשו של אלאור  אזריה, הקריה 24 בינואר 2017. מגד גוזני
פרשה של שנה תגיע לסיומה. אזריה/מגד גוזני

אתם צריכים לדעת שהיום (שלישי) יקריאו שופטי בית הדין הצבאי את גזר דינו של סמל אלאור אזריה, שהורשע בהריגה ובהתנהגות שאינה הולמת. בכך, תגיע לסיומה פרשה שנמשכת זה כמעט שנה, מאז ירה אזריה למוות במחבל המנוטרל בזירת הפיגוע בחברון. צוות ההגנה ביקש שלא לגזור מאסר על אזריה בעוד התביעה ביקשה בין שלוש לחמש שנות מאסר. השופטים יידרשו לקבל החלטה בנוגע לעונש שיוטל על החייל.

נתניהו טס לסידני

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה עולים על הטיסה לאוסטרליה מישראל, 19 בפברואר 2017. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
סיים את ביקורו בסינגפור וממשיך לאוסטרליה/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

אתם צריכים לדעת שהיום ימשיך ראש הממשלה בנימין נתניהו את נסיעותיו בעולם, כאשר ימריא מסינגפור לסידני שבאוסטרליה. נתניהו יערוך ביקור בן שלושה ימים במדינה, שבמהלכה ייפגש עם בכירים במדינה. ביומיים האחרונים שהה בסינגפור, שם נועד עם הנשיא וראש הממשלה. הנסיעה של נתניהו, יחד עם רעייתו שרה, לסינגפור וסידני באה ימים ספורים אחרי נסיעתם לארצות הברית שם נועד עם הנשיא דונלד טראמפ וסגנו מייקל פנס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

יום הלהט"ב בכנסת

הפגנה נגד ביטול מצעד הגאווה, עיריית באר שבע. יולי 2016. שי מכלוף
יתקיימו דיונים בנושא הקהילה. הפגנה למען הלהט"ב בבאר שבע ביולי 2016/שי מכלוף

אתם צריכים לדעת שהיום תציין הכנסת את יום זכויות הקהילה הגאה. זו השנה השנייה שהשדולה למען הלהט"ב בכנסת משתפת פעולה עם האגודה למען הלהט"ב בישראל לקיום יום דיונים שלם שיוקדש למען זכויות הקהילה. על הפרק ידונו נושאים כמו פגיעות מיניות, זנות ואתגרים בהורות חד מגדרית. כך למשל, ועדת החוץ והביטחון תדון בשילוב להט"ב בצה"ל וועדת החינוך תדון ביצירת מרחב מוגן לנוער להט"ב. יום הלהט"ב בכנסת השנה יתקיים בסימן בי-סקסואליות.

47 שנים להפלת המטוס משוויץ לישראל

לוחמי החזית העממית לשחרור פלסטין במנהרות ברפיח שברצועת עזה, נובמבר 2016. רויטרס
הארגון קיבל אחריות. פעילי החזית העממית לשחרור פלסטין ברפיח/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 47 שנים, בשנת 1970, אירע הפיגוע במטוס של חברת סוויסאייר שהיה בדרכו משוויץ לישראל. המטוס התרסק בעקבות הנחת מטען חבלה בתא הטייס שהתפוצץ תשע דקות לאחר ההמראה. בהתרסקות שאירעה בציריך נהרגו כל נוסעי המטוס – 47 בני אדם, בהם 15 ישראלים. מטען החבלה יועד למטוס אל על ובסופו של דבר הגיע למטוס סוויסאייר. החזית העממית לשחרור פלסטין קיבלה אחריות על הפיגוע.

יום שפת האם הבינלאומי

ישיבה של אונסק"ו במטה הארגון בפריז. אי-פי, AP
דגש על הוראת שפות. ישיבת אונסק"ו בפריז/AP, אי-פי

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום שפת האם הבינלאומי לקידום ההכרה בגיוון של שפות ותרבויות. היום הוכרז לראשונה על ידי אונסק"ו ב-2009 והוכר רשמית על ידי העצרת הכללית של האו"ם. בציון יום זה, שם האו"ם דגש על הוראת שפות, בעיקר העמקת שפת האם בכל מדינה. בבנגלדש מציינים את יום שפת האם מאז 1952 לזכר סטודנטים שנהרגו בעימותים עם כוחות המשטרה במהלך הפגנה של התנועה לשפה הבנגלדית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully