וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: תושב טייבה תכנן פיגועי התאבדות בתל אביב והפצת סארין לדאעש

20.2.2017 / 15:06

לפי כתב האישום, אנס חאג' יחיא, בן 35, עמד בקשר עם אנשי "המדינה האסלאמית" ונשבע אמונים למנהיג הארגון הסוני. הוא העביר להם מדריכים להכנת מטעני נפץ, ותכנן הקמה של חוליית טרור בישראל

אנס חאג' יחיא, ערבי-ישראלי בן 35 מטייבה, נאשם בפעילות בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) - כך הותר היום (שני) לפרסום. על פי החשד, חאג' יחיא היה בקשר עם פעילי דאעש והפיץ להם ידע צבאי על הכנת מטעני חבלה. הוא נעצר ב-29 בינואר, והיום הוגש נגדו כתב אישום בבית המשפט המחוזי מרכז, פרקליטות מחוז המרכז.

לפי כתב האישום, חאג' יחיא נשבע אמונים למנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי, ואף שקל בעבר לצאת לסוריה ולהצטרף ללחימה לצד לוחמי הארגון הסוני הקיצוני. החקירה העלתה כי הוא תכנן להקים חוליית טרור מטעם דאעש כדי להוציא לפועל פיגועים בישראל, בין היתר באוטובוס בתל אביב, אך לא הצליח.

במסגרת החקירה נחשף כי חאג' יחיא היה חבר בקבוצות באינטרנט שבהן השתתפו פעילי דאעש נוספים, והפיץ להם מידע על הרכבת חגורות נפץ, הכנת מטענים צמודי טלפונים וסרטוני הדרכה על רעלים שניתן לשלב במטענים. בנוסף, הפיץ חאג' יחיא הוראות להכנת חומרים מסוכנים - לרבות ייצור גז סארין. בביתו נתפסו, בין היתר, תמונות של חומרים צבאיים ומטענים וכן "מדריך מפורט ללוחם הג'יהאד".

משב"כ נמסר: "שירות הביטחון הכללי רואה בתומכי 'המדינה האסלאמית' בישראל איום ביטחוני חמור, ועל כן נוקט את כל האמצעים העומדים לרשותו במטרה לסכל מבעוד מועד את האיום ולמצות את הדין עם המעורבים בפעילות זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully