וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת המינויים לעליון: עימות בין שקד לשופטים על מועמד המקורב לבנט

19.2.2017 / 17:21

לוואלה! NEWS נודע כי השרה, שהצהירה בעבר על תמיכתה באיש הימין פרופ' גידי ספיר, מקדמת את מינויו של פרופ' דוד האן, שאחיו יועץ במשרדו של שר החינוך ואמו חברת המפלגה, בניגוד לעמדת שופטי הוועדה

צילום: אוניברסיטת תל אביב, עריכה: אביב אירגז

(פרופ' דוד האן על העבודה מול השרה שקד בכנס באוניברסיטת תל אביב, מרץ 2016)

הוועדה למינוי שופטים אמורה להתכנס בעוד שלושה ימים, אולם כפי שנראה כרגע, טרם התגבשה הסכמה כללית על ארבעת המועמדים לבית המשפט העליון וכיפופי הידיים בין שרת המשפטים לנשיאה מרים נאור ממשיכים. לוואלה! NEWS נודע כי שרת המשפטים איילת שקד, שהצהירה עד כה על תמיכתה בפרופ' גידי ספיר מאוניברסיטת בר אילן, הידוע כשמרן ואיש ימין מובהק, רואה כעת בפרופ' דוד האן, אחיו של יועץ במשרדו של שר החינוך נפתלי בנט, ראש סיעתה של שקד, ובנה של חברת מפלגת הבית היהודי, בתור המועמד המוביל שלה ונלחמת על מועמדותו מול שלושת השופטים בוועדה – שמתנגדים לה.

שקד עצמה טוענת כי מבחינתה ישנם מועמדים רבים שיתאימו לתפקיד, אולם גורמים המקורבים לוועדה אומרים כי התנגדות השופטים למינוי של האן היא אחת הסיבות לאי ההסכמה בין הצדדים. האן, שמכהן כאפוטרופוס הכללי והכונס הרשמי במשרד המשפטים, מגיע מהפקולטה למשפטים של אוניברסיטת בר אילן, והוא מומחה בדיני תאגידים ובדיני חדלות פירעון.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד: קטטה המונית בין שני ארגוני פשיעה בלב רמת גן
תוך שבוע: שוטר סיור שלישי חשוד בעבירות מין בחיילות בעת פעילות
פרשת ההתעללות: השוטרים התחזו לצוות רפואי כדי להתקין מצלמות נסתרות

שרת המשפטים איילת שקד בכנס שגרירים באוניברסיטת תל אביב, 6 בפברואר 2017. חן גלילי, מערכת וואלה! NEWS
טוענת כי מבחינתה מתאימים מועמדים רבים. שקד/מערכת וואלה! NEWS, חן גלילי

אביו אריה, היה מזכיר סיעת מפד"ל ומזכיר הכנסת, ואילו אמו דינה, היא יושבת ראש תנועת אמונה העולמית וחברת הנהלת ההסתדרות הציונית העולמית, שהתמודדה ברשימת המפד"ל לכנסת ה-15, ה-16 וה-17, וכיום חברת מפלגת הבית היהודי. אחיו, עופר, הוא יועץ במשרד החינוך, עוד מימי השר הקודם שי פירון.

רשימת המועמדים פורסמה בנובמבר האחרון, ולשאלת וואלה! NEWS לאחר שפורסמה, האם שקד מתכננת לפסול את עצמה מהצבעה בעניינו של האן, ענתה השרה כי אין לה כל קרבה להאן מלבד העובדה שהוא האפוטרופוס במשרדה. כעת, נודע כי אחת המחלוקות עם השופטים בוועדה היא לגביו.

מחלוקת נוספת בקרב חברי הוועדה התעוררה בין שופטי העליון לנציגי לשכת עורכי הדין. זאת, משום שהשופטים אינם מוכנים לקבל את שני מועמדי הלשכה למינוי, נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה השופט יוסף אלרון, ושופט בית המשפט המחוזי בתל אביב חאלד כבוב, אלא רק אחד מהם.

ביקור כונס הנכסים דוד האן ברשות השידור. משרד המשפטים, מערכת וואלה! NEWS
אביו היה מזכיר הכנסת, אמו חברת הבית היהודי. האן/מערכת וואלה! NEWS, משרד המשפטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully