וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ממריא לסינגפור: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

19.2.2017 / 6:20

ראש הממשלה ימריא לביקור בן יומיים בסינגפור, שאחריו ימשיך לביקור באוסטרליה. ליברמן יישא דברים בכנס הביטחון במינכן. קופיקס מעלה את המחירים לשישה שקלים ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

נתניהו ממריא לסינגפור

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, 15 בפברואר 2017. AP
ימשיך לביקור בן שלושה ימים באוסטרליה. נתניהו וטראמפ, בשבוע שעבר/AP

אתם צריכים לדעת שהיום ימריא ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור דיפלומטי בסינגפור. הביקור ימשך יומיים ובסיומו ימשיך נתניהו לביקור בן שלושה ימים באוסטרליה. במהלך הביקור בסינגפור ייפגש נתניהו עם מנהיגי המדינה וידון איתם בחיזוק הקשים בין המדינות. ביום שישי האחרון שב נתניהו מביקור בארצות הברית, שם נועד עם הנשיא דונלד טראמפ וסגנו מייקל פנס.

נאום ליברמן במינכן

שר הביטחון אביגדור ליברמן. אתר תיאום פעולות הממשלה בשטחים, אתר רשמי
נפגש עם מקבילו האמריקני. ליברמן/אתר רשמי, אתר תיאום פעולות הממשלה בשטחים

אתם צריכים לדעת שהיום צפוי שר הביטחון אביגדור ליברמן לשאת דברים במסגרת וועידת הביטחון שמתקיימת במינכן, גרמניה. במסגרת הוועידה, הספיק ליברמן להיפגש עם מקבילו האמריקני, ג'יימס מאטיס, לראשונה מאז האחרון נכנס לתפקיד. בוועידת הביטחון במינכן נוכחים שרי ביטחון של מדינות שונות בעולם.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

קופיקס מעלה מחירים

קופיקס. אפיק גבאי
כ-800 מוצרים ברשת סופר קופיקס יישארו בעלות חמישה שקלים/אפיק גבאי

אתם צריכים לדעת שהיום תיכנס לתוקף העלאת המחירים של המוצרים בכלל סניפי רשת קופיקס. זאת, לאחר שבשבוע שעבר הכריזה הרשת על הצעד שבמסגרתו יועלה המחיר מחמישה שקלים לשישה שקלים עבור כלל מוצרי הרשת. לפי הודעת הרשת, העלאת המחירים באה בתגובה לעליית מחירים במשק שכוללת שכר דירה יקר יותר, עלייה בשכר המינימום לעובדים ועלייה בעלויות ארנונה, חשמל וחומרי גלם. כ-800 מוצרים ברשת סופר קופיקס יישארו בעלות חמישה שקלים.

הטיעון הראשון לאי שפיות זמנית

אילוסטרציית אקדח. ShutterStock
שירה למוות בפרקליט המחוז בוושינגטון לאחר שגילה כי הוא מנהל רומן עם אשתו/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 158 שנים, בשנת 1859, זוכה לראשונה בהיסטוריה אדם מאשמת רצח בגין טיעון של אי שפיות זמנית. מדובר ביום היסטורי עבור מערכת המשפט ובתקדים שסלל דרך לבאות. הנאשם היה דניאל סיקלס, דיפלומט וחייל אמריקני בדימוס, שירה למוות בפרקליט המחוז בוושינגטון לאחר שגילה כי הוא מנהל רומן עם אשתו. עורך הדין של סיקלס טען לראשונה בהיסטוריה כי מרשו יצא מדעתו בשל גילוי הרומן ואיבד את השפיות לזמן קצר. הודות לטיעוניו של עורך הדין כמו גם עדויות אופי רבות לטובתו של הנאשם, קיבל בית המשפט את דברי ההגנה וזוכה מאשמת הרצח. מאז, נאשמים רבים ברצח טוענים לאי שפיות זמנית בעת המעשה.

קופרניקוס בא לעולם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התגליות של קופרניקוס הן תחילתה של המהפכה המדעית בעולם/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 544 שנים, בשנת 1473, נולד האסטרונום, המתמטיקאי והכלכלן הפולני ניקולאוס קופרניקוס. הוא תרם רבות למדע, אבל אחת מהתגליות המוכרות שלו היא זו שגרסה כי השמש היא מרכז מערכת השמש, ולא כדור הארץ כפי שנטו לחשוב קודם לכן. זו אחת מהתגליות החשובות בהיסטוריה והיא מהווה נקודת התחלה לחקר האסטרונומיה המודרנית. במידה רבה, התגליות של קופרניקוס הן תחילתה של המהפכה המדעית בעולם.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully