וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "התקשורת מפרסמת שקרים - אעשה הכל כדי למנוע זאת"

19.2.2017 / 1:30

יממה לאחר שכינה את התקשורת "אויבת העם", יצא נשיא ארצות הברית במתקפה נוספת בעצרת תמיכה בפלורידה, באירוע חריג עבור נשיא מכהן. "העיתונאים לא מעוניינים לדווח את האמת, לא אתן להם להביס אותנו"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (ראשון) כי "התקשורת מפרסמת שקרים בזה אחר זה וממציאה מקורות". בנאום שנשא בעצרת תמיכה במלבורן שבפלורידה, אירוע המאפיין בדרך כלל מערכות בחירות, הוא שוב תקף בחריפות את התקשורת ומנה את הישגי ממשלו, שמציין חודש סוער במיוחד.

"החיים הם קמפיין, החזרת ארצנו לגדולתה היא קמפיין", אמר טראמפ לכתבים על מטוס האייר פורס 1, כשנשאל על הביקורת נגדו על כך שהחל כבר להתכונן לבחירות ב-2020. הנשיא כבר מילא את המסמכים הדרושים להתמודדותו על כהונה שנייה ב-20 בינואר, חמש שעות בלבד לאחר השבעתו לתפקיד. אחרי שנחת בסמוך להאנגר עמוס בתומכים, טראמפ הזכיר בנאומו את תחילת הליך בניית החומה בגבול עם מקסיקו, גירוש מהגרים ופרישה מהסכם הסחר הטרנס-פסיפי.

בפתח נאומו אמר הנשיא כי הוא מעוניין לדבר עם אלפים מתומכיו ללא "תיווכה של של התקשורת המזויפת" וטען כי "לא אתן להם להביס אותנו". טראמפ אמר כי התקשורת "משקרת לאנשים והיא הפכה לחלק גדול מבעיית השחיתות. לעולם לא אתן להם להתחמק מזה, אני אעשה כל מה שאוכל בנושא".

עוד בוואלה! NEWS:
זוג הורים נהרג ובתם נפצעה בתאונת דרכים בכביש החוף
מי יהיה היועץ לביטחון לאומי הבא? הריאליטי של טראמפ מסתבך
פרשת ההתעללות בילד: "משהו לא הסתדר, הרופאים חיברו אחד ועוד אחד"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת בפלורידה, 18 בפברואר 2017. רויטרס
"לא אתן לתקשורת להביס אותנו". טראמפ, הלילה/רויטרס

בהמשך, דיבר טראמפ על הצו הנשיאותי שעליו חתם לפני כמה שבועות, המונע כניסת אזרחי שבע מדינות מוסלמיות לארצות הברית. לאחר שהוקפא הצו ועורר גלי מחאה ברחבי המדינה, הודיע הנשיא בנאומו כי "בקרוב מאוד נפרסם צו חלופי". כמו כן, תקף את החלטת השופטים שלא לקבל את ערעורו על הקפאת הצו, ואף הקריא מדברי ההחלטה כשברקע קריאות "בוז" מהקהל. "הקשבתי להחלטת השופטים, כל כך לא פייר. אנחנו נעשה משהו חדש בימים הקרובים, לא נתייאש לעולם", אמר. עם זאת, לא הזכיר בנאומו את פרישתו של היועץ לביטחון לאומי מייקל פלין.

בשבוע האחרון הוחרף הטון נגד כלי התקשורת האמריקנים, כאשר אתמול כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי "תקשורת החדשות המזויפות היא לא האויבת שלי, אלא האויבת של העם האמריקני". בסדרת ציוצים אחרת שפרסם ביום רביעי האשים טראמפ כלי תקשורת מרכזיים בארצו בשימוש במידע מודלף מסוכנויות המודיעין כחלק מהדיווחים על קשרים בין אנשי ממשלו ומטה הבחירות שלו לגורמי מודיעין וממשל ברוסיה. "הקשקוש של הקשר הרוסי הוא פשוט ניסיון לטייח את הטעויות הרבות שנעשו בקמפיין הכושל של הילרי קלינטון", כתב

מוקדם יותר הלילה, הודיע דובר הבית הלבן שון ספייסר כי במהלך היום יראיין הנשיא מועמדים לתפקיד היועץ לביטחון לאומי, בעקבות התפטרותו של מייקל פלין. לדבריו, הנשיא יראיין את המכהן בתפקיד בפועל קית' קלוג, רוברט קאסלן, שגריר ארצות הברית באו"ם לשעבר ג'ון בולטון, הגנרל ריימונד מקמאסטר ומועמדים נוספים.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully