וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: היועץ שהתפטר ניסה לסכל את ההצבעה נגד ההתנחלויות באו"ם

לפי הדיווח במגזין "פוריין פוליסי" ניסה מייקל פלין טרם מינויו, יחד עם חברים בצוות המעבר של הנשיא טראמפ, לשכנע דיפלומטים להצביע נגד החלטת הגינוי במועצת הביטחון. מדובר בפעולה הדיפלומטית הראשונה של צוותו של הנשיא עוד טרם ההשבעה

צילום: רויטרס

(בווידאו: טראמפ על יועצו מייקל פלין במסיבת עיתונאים בבית הלבן, השבוע)

כחודש לפני השבעתו של דונלד טראמפ לתפקיד נשיא ארצות הברית יזמו מייקל פלין, יועצו לביטחון לאומי, וחברים אחרים בצוות המעבר שלו, מאמצים לסכל את ההחלטה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון של האו"ם – כך דווח הלילה (שבת) במגזין האמריקני "פוריין פוליסי". לפי הדיווח, היוזמה הייתה ההתערבות הראשונה של צוותו של טראמפ בעניינים דיפלומטיים בינלאומיים.

מאמציהם של חברי הצוות, שכללו שיחות טלפון עם שגרירים ושרי חוץ, עלו בתוהו והצעתם לא שינתה את דעתם של חברי המועצה. בסופו של דבר לא הצליח הצוות לשכנע אפילו מדינה אחת לשנות את הצבעתה. בין המדינות שנשארו בעמדתן להצביע נגד ההתנחלויות היו בריטניה, מצרים ורוסיה, שלוש מדינות שדווקא התאמצו מאוד לחזק את קשריהן עם הנשיא הנבחר.

עוד בוואלה! NEWS:
התנועה הרפורמית: "מעולם לא התנגדנו למינוי שגריר - עד פרידמן"
דיווח: טראמפ יקצה מאה אלף אנשי משמר לאומי לאתר ולתפוס מהגרים
עוד מכה לטראמפ: מועמדו החדש ליועץ לביטחון לאומי סירב להצעה

מייקל פלין, היועץ לביטחון הלאומי של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בתדרוך לכתבים, 1 בפברואר 2017. רויטרס
התקשר לשגריר מלזיה באו"ם, שלא ענה לו/רויטרס

נראה כי מאמציו של פלין בשבועות שלפני ההשבעה היו חלק ממאמץ מתואם היטב בדרגים הגבוהים ביותר של צוותו של הנשיא הנבחר, שכללו גם את טראמפ עצמו, לגבש את יחסי החוץ החדשים של ארצות הברית. כמה שעות לפני ההצבעה באו"ם, שנערכה בחודש דצמבר האחרון ושבסופה גינתה מועצת הביטחון את מפעל ההתנחלויות, פנה צוותו של טראמפ למשרד החוץ האמריקני בבקשה דחופה – לקבל את מספרי הטלפון וכתובות הדואר האלקטרוני של השגרירים ושרי החוץ של 15 המדינות החברות במועצה – כך סיפר גורם לשעבר במשרד החוץ. לדברי הגורם, הבקשה נדחתה.

ניקי היילי, שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניסתה טרם מינויה ליצור קשר עם קודמתה בתפקיד סמנתה פאוור כדי לשכנעה להטיל וטו על ההחלטה. פאוור מצדה לא ענתה. על פי הדיווח ביצע גם פלין עצמו שיחות טלפון לשגרירים במועצת הביטחון, בהם שגרירי אורגוואי ומלזיה.

דובר שגרירות מלזיה באו"ם אישר את הדברים ואמר כי פלין "ניסה ליצור קשר עם שליחנו למועצת הביטחון". אך גם השגריר המלזי, רמלאן בן איברהים, לא ענה לשיחה. הוא היה "עסוק מאוד בשעות שקדמו להצבעה", לדברי הדובר.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים בבית הלבן, וושינגטון, ארצות הברית. פברואר 2017. רויטרס
הניסיון - כחלק מגיבוש יחסי החוץ החדשים של הממשל. טראמפ/רויטרס

פלין הגיש מכתב התפטרות ביום שלישי האחרון, ברקע הביקורת שהוטחה בו על כך שהטעה את סגן הנשיא מייק פנס באשר לפגישתו בחודש דצמבר - בטרם נכנס לתפקיד - עם שגריר רוסיה במדינה, סרגיי קיסליאק.

במכתב ההתפטרות של פלין, גנרל לשעבר בצבא, הוא טען כי כחלק מההכנה לתפקיד ניהל מספר רב של שיחות עם בעלי תפקידים ברחבי העולם, כפי שנהוג. "בשל קצב האירועים המהיר תדרכתי בטעות את סגן הנשיא במידע לא שלם לגבי שיחתי עם שגריר רוסיה", הבהיר. "במהלך 33 שנותיי בשירות צבאי מילאתי את חובותיי בהגינות ויושרה. אני מגיש בזאת את התפטרותי, היה לי הכבוד לשרת את ארצנו ואת העם האמריקני".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully