וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעגתם לקמפיין איקאה לציבור החרדי שמדיר נשים? אתם כנראה קצת צבועים

17.2.2017 / 11:30

בשבוע האחרון לעגו ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת לקמפיין על טהרת גברים בלבד של איקאה. אבל מה ההבדל בין התמונות האלה לתמונות מדירות הנשים שיוצאות מלשכותיהם של נשיא ארצות הברית או ראש הממשלה הישראלי? מדוע איתן רוב הציבור חש בנוח? דעה

בימוי: הילה קובו, עריכת וידאו: ניר חן

בשבוע האחרון ברשתות החברתיות ובכלי בתקשורת לעגו לקמפיין של איקאה לציבור החרדי, שלא במפתיע התעלם מנוכחותן של אמהות ובנות במשפחה החרדית. לא רק חילוניות ליברליות צקצקניות הוטרדו מהתמונות, המחזה המופרך הזה הפריע גם לדתיות, דתיים וחובשי כיפה, כפי שלמשל ביטאה ידיעה בנושא באתר "כיפה".

התעלמות מהנשים ומהילדות במשפחה החרדית היא אכן קוריוז משעשע אבל במקביל נשאלת השאלה: האם אותם גורמים שהוטרדו מהיעדר הנשים בתמונות האלה - הוטרדו גם מהתמונות נטולות הנשים היוצאות, למשל, מלשכותיהם של נשיא ארצות הברית או ראש הממשלה הישראלי? או תמונות מהווי בית הכנסת? או כאלה המצלמות את תמונת המצב בדירקטוריונים של חברות רבות במשק? כולן-כולן תמונות שנדמות כאילו נקטפו היישר מהקמפיין האחרון של חברת עיצוב הבית?

קטלוג איקאה: מתוך קטלוג איקאה. אתר כיפה, צילום מסך
עיזרו לנו, ילדים, לחפש את האימא. מתוך קטלוג איקאה לציבור החרדי/צילום מסך, אתר כיפה

למעשה קיים הבדל בין שני סוגי התמונות: בתמונות של איקאה הדרת הנשים היא מלאכותית. בדוגמאות שהבאנו למעלה - ובדוגמאות נוספות המובאות בדעת היחיד בווידאו המצורף - ההדרה היא אמתית, זו המציאות, לא רק בציבור החרדי. ואיך שלא תסתכלו על זה, ומה שלא תהפכו בזה, שני סוגי ההדרות נובעים מאותן הסיבות. צניעות. וחשש מפתיינות נשית. והבנייה חברתית. והגבר הוא ברירת המחדל, האישה היא האחר.

אני לא מבקשת לשנות עולמות, זו באמת ציפייה מוגזמת. נתחיל מלבקש קצת אינטגריטי. אם אתם כל כך מוטרדים מהדרות נשים מופרכות - בואו נסכם שכל תמונה שמציגה גברים בלבד בקבינט, במקום עבודה או בפמליית מנהיג מדינה - תגרום לכם אי נוחות בדיוק כמו תמונה עם גברים בלבד במטבח של איקאה.
צפו בדעת יחיד מאולפן וואלה! NEWS.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וסגנו מייק פנס בחדר הסגלגל של הבית הלבן , 29 בינואר 2017. רויטרס
נראה כאילו לקוח מקמפיין של איקאה. טראמפ והצוות. צילום: רויטרס/רויטרס
קטלוג איקאה: מתוך קטלוג איקאה. אתר כיפה, צילום מסך
התמונה על טהרת הגברים בלשכה של נשיא ארצות הברית הפריעה להם? אתר "כיפה" תוהה לאן נעלמו הנשים/צילום מסך, אתר כיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully