וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעודו במאסר, מתלוננת נגד הרב ברלנד דורשת פיצויים: "סבל בלתי יתואר"

16.2.2017 / 11:30

אחת המתלוננות נגד ראש "שובו בנים", הנושא בעונש 18 חודשי מאסר בגין עבירות מין בבנות קהילתו, הגישה נגדו תביעה אזרחית ובה היא דורשת ממנו פיצויים בגין הנזקים הפיזיים והנפשיים שנגרמו לה. "חייה השתנו מאז המעשה ללא היכר"

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: הרב ברלנד הורשע במסגרת הסדר טיעון, נובמבר 2016)

אחת המתלוננות נגד הרב אליעזר ברלנד הגישה אתמול (רביעי) תביעה אזרחית נגדו, המבוססת על המעשים שבהם הורשע. המתלוננת, שבה ביצע ברלנד מעשים מגונים ללא הסכמתה, תובעת מהרב המרצה בימים אלו עונש של 18 חודשי מאסר, פיצויים בגין הנזקים הפיזיים והנפשיים שנגרמו לה. לטענתה, סבלה המתלוננת בעקבות המקרה ממצוקה נפשית חריפה שבגללה היא מתקשה לשמור על עבודה מסודרת וליצור קשרים חברתיים.

בכתב התביעה, שהוגש על ידי עו"ד יונית נחום המייצגת את המתלוננת, נטען כי הרב ברלנד גרם למתלוננת "סבל בלתי יתואר". עוד נכתב כי "חייה של התובעת השתנו מאז המעשה ללא היכר". בין היתר, פורט כי היא סבלה ממחשבות אובדניות, התפרצויות זעם והתקפי חרדה. עוד נטען כי המתלוננת חוששת שאנשי קהילת "שובו בנים" התומכים ברב יפגעו בה.

עוד בנושא:
הרב ברלנד במסר לחסידיו: "לא להתקרב לבית החולים, הם בפרנויה"
פרסום ראשון: הרב ברלנד ייצא מהכלא לטיפול רפואי - לשבוע לפחות
תיעוד: חסידי הרב ברלנד תוקפים רב אחר שיצא נגד מנהיגם הרוחני

הרב אליעזר ברלנד, דיון בערעור בנוגע להמשך מעצרו. בית המשפט המחוזי ירושלים. 1 באוגוסט 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
חוששת שתומכיו יפגעו בה. הרב ברלנד/תצפית TPS, הלל מאיר

לבית משפט השלום בירושלים הוגשו גם מסמכים המעידים על מצבה הנפשי של המתלוננת, שהייתה בת 20 בעת ביצוע המעשים. התביעה מתארת כי לאחר שסיפרה על המעשים, לא זכתה המתלוננת לתמיכה מסביבתה, שצידדה ברב מתוך אמונה שאינו מסוגל לבצע עבירות מין. חצי שנה לאחר האירוע התלוננה במשטרה. לדבריה, גם לאחר שנמלט ברלנד מישראל קיבלה איומים מחסידיו. לאחר מכן הידרדר מצבה הנפשי והיא נזקקה לטיפולים. לפי חוות הדעת שצורפה לתביעה, מוערכת נכותה הנפשית ב-20%. בין היתר, היא תובעת מהרב פיצויים בגין אובדן השתכרות, הוצאות רפואיות ופגיעה באוטונומיה שלה ובאיכות חייה.

הרב ברלנד הורשע בנובמבר האחרון בשתי עבירות מין שבוצעו כלפי שתי נשים שונות במסגרת עסקת טיעון. הרב הורשע כי חיבק את המתלוננת, שהגיעה אליו ביחד עם אמה כדי לקבל את ברכתו – בשעה שנכחו לבדם בחדר. הוא אמר לה כי יחבקה עד צאת השבת, וכי התפלל לבואה והתגעגע אליה. לאחר מכן, נצמד בחוזקה אל גופה, אחז בשדה הימני ונישק אותה. הוא המשיך במעשיו גם לאחר שהמתלוננת דחפה אותו ואף הורה לה לומר את תפילת "התיקון הכללי" הנהוגה בחסידות ברסלב.

הרב ברלנד בבית משפט השלום ירושלים מואשם במעשים מגונים בנשים ובקטינה, יולי 2014. נועם מושקוביץ
"הפיצוי יאפשר לה לפתוח דף חלק". הרב ברלנד בבית משפט השלום בירושלים/נועם מושקוביץ

בכתב התביעה של המתלוננת צוטטו פסקאות מגזר דינו של השופט ירון מינטקביץ' העוסקות בחומרת מעשיו. "הנאשם יצר בפני המתלוננות מצג כוזב, כאילו יש במעשיו ממד מיסטי של מחילת עוונות או קדושה, תוך ניצול האמון שנתנו בו כראש קהילתן לצורך סיפוקו", כתב מינטקביץ'. "לא ניתן ליישב את הפער שבין המצופה מן הנאשם, שנתפס בעיני חסידיו כסמכות רוחנית ודתית, לבין הכיעור והשפל שבהתנהגותו בחדרי חדרים הרחק מעיני קהל".

מעו"ד נחום נמסר כי "מדובר בתביעה שהוגשה בעקבות הטרדה מינית חמורה על ידי מי שהיה מנהיג רוחני ודמות נערצת. מעשיו גרמו לתובעת לנזקים נפשיים, לניתוקה מהקהילה וממשפחתה והיא חיה בתחושת פחד ונידוי מתמדת. פיצוי כספי לא ישיב את מצבה לקדמותו, אך אולי יאפשר לה לפתוח דף חדש בחיים רחוק מהקהילה שבה חיה".

מעו"ד משה בר אשר המייצג את הרב ברלנד נמסר כי "לא קיבלנו לידינו את כתב התביעה ובשלב זה לא ידוע לנו על הגשתה. נתייחס אליה לכשנקבל את כתב התביעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully