וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין קבע: הטייסים יוכלו להתפטר - אך מועד הפסקת עבודתם נדחה

15.2.2017 / 12:56

בקשת הנהלת החברה למנוע באופן גורף את התפטרות הטייסים נדחתה בבית הדין האזורי לעבודה. השופטת קבעה כי אי אפשר לנהל חברה על ידי צווים, ואחד הטייסים המתפטרים הבהיר: "לא יכול לעבוד תחת ההנהלה הנוכחית"

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: קמפיין המחאה של טייסי אל על)

הנהלת אל על כשלה הבוקר (רביעי) מלקבל צווי מניעה נגד התפטרות טייסיה, כך נקבע בדיון בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. עם זאת, נקבע כי מועד כניסתה לתוקף של ההתפטרות יידחה - ולא יחל באופן מיידי. במהלך הדיון אמרה השופטת כי "חברת תעופה אינה יכולה להתנהל באמצעות צווים". אתמול פנתה אל על לבית הדין, לקראת כניסתן לתוקף של הודעות התפטרות שהגישו הטייסים, כשלטענת החברה הצעד נעשה באופן קולקטיבי, וההתפטרות עשויה לסכן את פעילות החברה כולה.

מנהל צי 737, קברניט רוני זוהר, שהגיש גם הוא את התפטרותו, אמר כי מדובר בהחלטה מקצועית, וכי הוא "מבקש להשתחרר מתפקידי ומניהול טיסות, מאחר ותכנית העבודה קרסה. אין לזה קשר למשא ומתן בין העובדים להנהלה, אני פשוט לא מסוגל לקחת אחריות על בטיחות הנוסעים. לא יכול לעבוד כמנהל צי תחת ההנהלה הנוכחית".

עוד בוואלה! NEWS:
הנהלת אל על נגד הטייסים: "התפטרותם תשבית את מטוסי החברה"
פרסום ראשון: תוגברה האבטחה במטוסי חברות תעופה ישראליות
דיילי אל על מצטרפים למאבק הטייסים: "ההנהלה מתנהלת בכוחנות"

מטוס בואינג 747-400 של אל על בשדה התעופה בן גוריון. David Silverman, GettyImages
המאבק באל על מחריף/GettyImages, David Silverman

מכתבי ההתפטרות הוגשו על ידי מספר טייסים בתפקידי פיקוח, באגף מבצעי אוויר בחברה, ובהם ביקשו לסיים את תפקידם כמפקחים. לטענת אל על, כניסה לתוקף של התפטרויות אותם הטייסים עלולה לגרום לכך שהפעלת טיסות החברה לא תתאפשר – מה שיגרום נזקים כלכליים כפועל יוצא.

בבקשתה לבית הדין, פנתה אל על בבקשה להצהיר כי ההתפטרות מהווה שביתה שלא כדין. במסגרת ההסכם בין החברה לטייסים, שנחתם ב-4 בדצמבר 2016, התחייבו האחרונים ל"שקט תעשייתי" בתנאים שפורטו במסמך ההבנות. עם זאת, ציינה החברה, שיבושים נוספים נרשמו לאחר החתימה. "מעבר להגשת הבקשה, החברה נוקטת בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת למנוע פגיעה ביכולתה להפעיל טיסותיה כסדרן", טענה אל על.

נתב"ג 2000. שרון בוקוב
הטייסים יוכלו להתפטר. דיילים בנתב"ג/שרון בוקוב

בתגובה לטענות החברה, אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן כי "ועד הטייסים לא פוצץ את המשא ומתן. נציגי הוועד לא חזרו בהם מההסכמות שהושגו בימים האחרונים". עוד הוסיף ניסנקורן, כי "חברת אל על יקרה וחשובה לכולם. אני קורא לצדדים לשוב לשולחן המשא ומתן כדי להביא לסיום המשבר".

  • עוד באותו נושא:
  • אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully