וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה על התפטרות יועצו של טראמפ: "זה לא העסק שלנו"

מהקרמלין נמסר כי התפטרותו של מייקל פלין היא עניין פנימי אמריקני, על אף שהמהלך הגיע בעקבות שיחות שקיים עם השגריר הרוסי בוושינגטון בטרם הושבע טראמפ. חברי פרלמנט רוסים זועמים: "מהלך אנטי-רוסי"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

התפטרות היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית מייקל פלין היא עניין פנימי אמריקני ו"לא העסק" של רוסיה - כך מסר היום (שלישי) דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב. פלין הגיש הלילה את התפטרותו לנשיא דונלד טראמפ, אחרי שנחשף כי היה בקשרים עם השגריר הרוסי בוושינגטון ושוחח עמו על הסנקציות, בטרם הושבע טראמפ. שני חברי פרלמנט רוסים רמזו כי מדובר בחבלה ביחסי וושינגטון ומוסקבה ובצעד אנטי-רוסי.

דובר הקרמלין הכחיש לאחרונה כי פלין שוחח עם השגריר על הסרת הסנקציות, אולם היום הוא סירב להתייחס לכך. וושינגטון הטילה ב-2014 עיצומים על מוסקבה בגין סיפוח חצי האי קרים ותמיכה בבדלנים במזרח אוקראינה, חרף הכחשות הקרמלין. נשיא ארצות הברית הקודם ברק אובמה הטיל עיצומים נוספים על רוסיה בסוף השנה שעברה, בשל הטענות כי מוסקבה ביצעה מתקפות סייבר נגד המפלגה הדמוקרטית כדי לסייע לטראמפ. הן רוסיה והן נשיא ארצות הברית דוחים זאת.

מייקל פלין ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין באירוע לציון עשור להקמת רשת RT, 2016. רשת RT, צילום מסך
היה מקורב לקרמלין. פלין ופוטין באירוע עשור לרשת RT, בשנה שעברה/צילום מסך, רשת RT

ראש ועדת החוץ בבית העליון של הפרלמנט הרוסי, לאוניד סלוצקי, אמר כי פלין אולץ לעזוב את תפקידו במטרה לחבל ביחסים בין וושינגטון למוסקבה. "ברור שפלין נאלץ לכתוב את מכתב ההתפטרות תחת לחץ", אמר המחוקק הבכיר. "המטרה הייתה יחסי רוסיה וארצות הברית וערעור הביטחון בממשל החדש".

גם ראש הבית העליון של הפרלמנט היה תקיף בדבריו. קונסטנטין קוסצ'ב אמר כי המהלך מרמז על כך שממשלו של טראמפ נדחק לפינה ונגוע ברגשות אנטי-רוסיים. "או שטראמפ לא עצמאי מספיק ונדחק לפינה כל הזמן, או שרוסופוביה כבר זיהמה את הממשל החדש מלמעלה למטה".

פלין הכחיש בתחילה כי שוחח עם השגריר על סוגיית הסקנציות, ואף הבהיר זאת בשיחה עם סגן הנשיא מייק פנס. האחרון הגן עליו מול המצלמות, אולם לפי דיווחים שונים, הוא בער מזעם אחרי שהתגברו הדיווחים על מגעים חשאיים בין פלין לשגריר, עוד בטרם נכנס לתפקידו - מה שמהווה עבירה על החוק. היועץ לביטחון לאומי החל להתחמק בימים האחרונים כשנשאל בנושא, ואמר כי הוא לא בטוח לחלוטין שהסוגייה לא עלתה בשיחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully