וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניה: בית משפט ביטל את סגירת מחנה הפליטים הגדול ביותר בעולם

9.2.2017 / 20:20

השופט קבע כי החלטת הממשלה בניירובי לגרש כ-200 אלף איש בחזרה לסומליה השכנה אינה חוקתית מאחר שהמדינה השסועה אינה בטוחה. הממשלה הבטיחה לערער. גורמים טוענים כי ארגון א-שבאב מגייס לוחמים מהמחנה

מחנה הפליטים דאדאב, הגדול ביותר בעולם, בגבול קניה-סומליה, 2011. רויטרס
לא ייסגר. מחנה הפליטים דאדאב/רויטרס

בית משפט בקניה פסק היום (חמישי) כי הממשלה אינה יכולה לסגור את מחנה הפליטים הגדול ביותר בעולם השוכן בשטחה של המדינה ושלוח בחזרה 200 אלף איש לסומליה השסועה. ההחלטה צפויה להקל את החשש בקרב הפליטים, שהיו בפני סכנת גירוש עם הסגירה המיועדת של המחנה בחודש מאי.

בית המשפט קבע כי השר לביטחון הפנים חרג מסמכותו כשהורה על סגירת מחנה דאדאב וכי מדובר בפגיעה בשלטון החוק ובסתירה למחויבויותיהם. ארגון זכויות האדם הבינלאומי אמנסטי וארגון זכויות אדם מקומי עתרו נגד החלטת הממשלה לסגור את המחנה, שפועל במשך יותר מרבע מאה. ממשלת קניה הודיעה בתגובה כי היא תערער על ההחלטה.

השופט אמר כי החלטת הממשלה היא מפלה ונוגדת את החוקה, כמו גם הסכמים בינלאומיים שאמורים להגן על פליטים מפני החזרתם לאזורי עימות. בית המשפט קבע כי ממשלתו של הנשיא אוהורו קניאטה לא הוכיחה כי סומליה בטוחה מספיק כדי להשיב לשם את הפליטים והכריז כי הצו לסגירתו "בטל ומבוטל".

סומליה נותרה מאוימת מצד ארגון הטרור א-שבאב, שפועל להפלת הממשלה הנתמכת בידי המערב במטרה להקים מדינת הלכה אסלאמית. גורמים בקניה טוענים כי המחנה הנרחב הסמוך לגבול עם סומליה משמש כר פורה לגיוס לוחמים לארגון ובסיס להוצאת מתקפות בשטחה של קניה. עם זאת, הם לא הציגו הוכחות לכך.

לקריאה נוספת בנושא
שחיתות, איומי טרור וקלפי בודד: נשיא סומליה המכהן הודח בבחירות
סומליה: לפחות 13 הרוגים במתקפת טרור משולבת בבירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully