וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: איראן ממשיכה בסדרת הניסויים; שיגרה טיל קרקע-אוויר

גורם אמריקני רשמי אמר לרשת "פוקס ניוז" כי הניסוי נערך בטיל למרחקים קצרים המיועד לטווח של כ-60 קילומטרים. על פי הדיווח, השיגור התבצע מאותו אתר שבו נערכו השיגורים הקודמים

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

(שר ההגנה האמריקני, בשבוע שעבר: "איראן היא תומכת הטרור הגדולה בהיסטוריה")

איראן ערכה אתמול (רביעי) ניסוי נוסף בטיל קרקע-אוויר – כך אמר גורם אמריקני רשמי לרשת "פוקס ניוז". על פי הדיווח, השיגור התבצע מאותו אתר שבו נערכו השיגורים הקודמים. לדברי הגורם, הטיל ששוגר הוא טיל למרחקים קצרים המיועד לטווח של כ-60 קילומטרים.

שלשום מסרו גורמים אמריקנים לרשת "פוקס ניוז" כי הכוחות האיראניים שיגרו ביום ראשון חמישה טילי קרקע-אוויר בליסטיים מתקדמים במסגרת תרגיל צבאי נרחב. זאת, פחות משבוע לאחר שהבית הלבן הכריז כי טהראן "תחת אזהרה רשמית" בעקבות שיגור טיל בליסטי בשבוע שעבר. לדברי הגורמים, השיגורים הנוכחיים של טילי "סיאד", מהבסיס הצבאי בדאשת א-כביר – שם נערך הניסוי הקודם – הסתיימו בהצלחה.

טילים בליסטיים של משמרות המהפכה האיראניים, 8 במרץ 2016. רויטרס
ניסוי בטיל בליסטי של משמרות המהפכה, בשנה שעברה/רויטרס

איראן מתעקשת כי הניסויים שערכה לאחרונה אינם מהווים הפרה של החלטת האו"ם, שכן הטילים לא יכולים לשאת ראש נפץ גרעיני. בהתייחסות לתרגיל הצבאי האחרון, במחוז סמנאן שבצפון המדינה, נמסר ממשמרות המהפכה כי התמרונים הפגינו את "המוכנות המלאה להתמודד עם האיומים והסנקציות המשפילות מצד וושינגטון". במקביל, הודיעה המדינה כי היא מתכוונת לנקוט ב"פעולות תגמול" נגד אנשים פרטיים וחברות אמריקניות, לאחר הודעת ממשל טראמפ על הטלת הסנקציות.

בעקבות הניסוי בטיל בליסטי, ארצות הברית הטילה סנקציות על 13 בני אדם ו-12 ארגונים הקשורים לאיראן. הסנקציות הוטלו לאחר שהנשיא דונלד טראמפ הצהיר כי "איראן משחקת באש" ושהוא לא יהיה "נחמד" כמו אובמה. ממשרד החוץ האיראני נמסר אז כי "בתגובה לצעד החדש של ארצות הברית וכפעולת תגמול, איראן תטיל הגבלות חוקיות על כמה חברות ואנשים פרטיים אמריקנים, שיש להם תפקיד ביצירתן ובתמיכתן של קבוצות טרור קיצוניות במדינה".

האייתוללה חמינאי בנאום לראשי הצבא האיראני, 7 בפברואר 2017. רויטרס
"אף אויב לא יכול לשתק את האומה האיראנית". חמינאי, השבוע/רויטרס

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי אמר השבוע כי "אף אויב לא יכול לשתק את האומה האיראנית". בהתייחסות לאיומים מהבית הלבן בעקבות ניסויי הטילים האחרונים שביצעה טהראן, קרא חמינאי לבכירי הצבא "להגיב ב-10 בפברואר ולהראות את עמדתנו". 10 בפברואר הוא יום השנה למהפכה האסלאמית בשנת 1979.

לטענת חמינאי, נשיא ארצות הברית "אומר, 'אתם צריכים לפחד ממני', ואנחנו אומרים, 'לא!'". המנהיג העליון המשיך: "אנחנו מודים לאדון הנכבד הזה, שהראה את פניה האמיתיות של אמריקה. אמרנו בשמך יותר מ-30 שנים שיש שחיתות פוליטית, כלכלית, מוסרית וחברתית בשלטון האמריקני, והאדון הזה בא והראה זאת בבחירות ואחריהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully