וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיומה של פרשת סברה ושתילה: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

לפני 34 שנים הוגשו מסקנות ועדת כהן על הטבח במחנות הפליטים. גזר דין יינתן למדביר מירושלים שאחראי למותן של האחיות אביגיל ויעל גרוס לפני שלוש שנים ועוד שלושה דברים שאתם צריכים לדעת היום

גזר דין למדביר מירושלים

אביגיל ויעל גרוס. באדיבות המשפחה
נאשם במסגרת הסדר טיעון. אביגיל ויעל גרוס/באדיבות המשפחה

אתם צריכים לדעת שהיום יינתן גזר דינו של יוסף צבי ברקן, המדביר שאחראי למותן של האחיות אביגיל ויעל גרוס בירושלים לפני שלוש שנים. בחודש שעבר הוגש נגדו כתב אישום במסגרת הסדר טיעון, ובו מיוחסות לו שתי עבירות הריגה וארבע עבירות חבלה חמורה. לפי כתב האישום, הוא יודה בעבירות ויוטל עליו שלוש שנות מאסר, מאסר על תנאי ופיצוי בסך 200 אלף שקל למשפחה. ההסדר התקבל לאחר קבלת שתי חוות דעת פסיכיאטריות המעידות על מצבו הרפואי הבעייתי של הנאשם בעת ביצוע העבירה.

התחממות

שקיעה בגבעת שמואל. 4 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
מחר בצהריים החמימות תגיע לסיומה. שקיעה בגבעת שמואל/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום תחול עלייה ניכרת בטמפרטורות ומזג האוויר יהיה נאה. כמו כן, תורגש ירידה בלחות, בעיקר במישור החוף, השפלה והדרום. בהרים ינשבו רוחות מזרחיות ערות. מחר ימשיך להיות חם מהרגיל בשעות הבוקר, אך החל משעות הצהריים תחול התקררות וירידה בטמפרטורות. מחר בלילה אף צפוי גשם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

18 שנים למותו של המלך חוסיין בירדן

המלך הירדני עבדאללה סוקר מסדר כבוד. רויטרס
נחשב מלך מערבי. המלך עבדאללה/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום נציין 18 שנים למלוכתו של עבדאללה השני בירדן. עבדאללה השני קיבל את כס המלוכה לאחר מות אביו, המלך חוסיין, ממחלת הסרטן ב-1999. המלך חוסיין השפיע רבות על תולדות ישראל, בין היתר הודות לחתימה על הסכם השלום. במשך רוב שנות כהונתו של המלך חוסיין, אחיו חסן היה אמור להיות יורש העצר. ואולם, מעט לפני מותו החליט חוסיין להעביר את הכתר לבנו. עבדאללה נחשב מלך מערבי ותחת הנהגתו נוטה ירדן לקו פרו-אמריקני. כמו כן, הוא הצהיר כי בכוונתו לשמר את הסכם השלום עם ישראל.

34 שנים לוועדת כהן

קורבנות הטבח בסברה ושתילה 1982. AP
אין הוכחות למעורבות ישירה של צה"ל. קורבנות הטבח ב-1982/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 34 שנים, בשנת 1983, פרסמה ועדת כהן את מסקנותיה על הטבח שאירע על ידי כוחות לבנונים במחנות הפליטים בסברה ושתילה שנה קודם לכן. בראש הוועדה עמד נשיא בית המשפט העליון יצחק כהן והיו חברים בה היועץ המשפטי לשעבר ונשיא העליון אהרן ברק והאלוף במיל' יונה אפרת. הוועדה קבעה שאין הוכחות למעורבות ישירה של צה"ל בטבח אך כמה קצינים ידעו על קיומו של הטבח ולא פעלו להפסקתו. לוועדה היו גם המלצות אישיות, בהן פיטוריו של שר הביטחון אריאל שרון וביקורת על הרמטכ"ל רפאל איתן.

יום הולדת 39 לאשטון קוצ'ר

אשטון קו'צר , מילה קוניס. AP
מזל טוב! קוצ'ר עם מילה קוניס/AP

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג השחקן אשטון קוצ'ר יום הולדת 39. קוצ'ר שיחק בסדרות רבות, בהן "מופע שנות ה-70", וכן בסרטים רבים בהם "אפקט הפרפר", "המגן" ו"קשר לא מחייב". קוצ'ר החל את הקריירה שלו בתור דוגמן ומשם עבר לעולם המשחק. לאחר ההתנסות בתור שחקן, הוא החליט לקחת חלק בהפקה של כמה סרטים. קוצ'ר היה נשוי לשחקנית דמי מור במשך שש שנים ולאחר מכן השניים התגרשו. כיום הוא נשוי לשחקנית מילה קוניס ולהם שני ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully