וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: אלפי ילדים הותקפו מינית בידי כמרים קתולים מאז 1980

ועדת החקירה הממלכתית פרסמה כי 4,444 איש התלוננו נגד כמרים קתולים ב-35 השנה האחרונות, אך הכנסייה פעלה לטיוח המקרים. "פעמים רבות התעלמו מטענות הילדים, או יותר חמור מכך – הם הוענשו"

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

4,444 גברים ונשים באוסטרליה דיווחו כי עברו התעללות מינית במוסדות של הכנסייה הקתולית ברחבי המדינה ב-35 השנה האחרונות - כך חשפה היום (שני) ועדת החקירה הממלכתית שהוקמה ב-2013 כדי להילחם בתופעה. תלונות הוגשו נגד 7% מכלל הכמרים הקתולים בגין מעשים שאירעו מאז 1980 ועד 2015, אך ברוב המקרים בחרו רשויות הכנסייה לטייח את האירועים. לעתים, ילדים שהתלוננו נענשו בעצמם.

גיל פורנס, העומדת בראש הוועדה וחשפה את הנתונים, ציינה כי הגיל הממוצע של הקורבנות הוא עשר וחצי לבנות, ו-11 וחצי לבנים. "פעמים רבות התעלמו מטענות הילדים, או יותר חמור מכך – הם הוענשו", אמרה פורנס. "הטענות לא נחקרו וכמרים ואנשי דת רק הופנו למוסדות באזורים אחרים, שם לא ידעו דבר על עברם. התלונות לא תועדו או שהתיעוד הושמד".

פרנסיס סאליבן, המייצג את הכנסייה הקתולית מול הוועדה, אמר כי המידע מהווה "כשל ענק" במאמצי הכנסייה להגן על ילדים. "הנתונים מזעזעים, טראגיים ולא ניתן להגן עליהם", אמר סאליבן לוועדה. "כקתולים, אנו מלאים בושה".

ועדת החקירה נפתחה בעקבות תלונות הולכות וגוברות על פדופיליה במוסדות הכנסייה הקתולית באוסטרליה. בשנים האחרונות שמעה הוועדה עדויות מרבים שעברו בעברם התעללות בידי כמרים, אך היקף התופעה לא נחשף עד היום.

כומר נוצרי. ShutterStock
תלונות הוגשו נגד 7% מכלל הכמרים הקתולים באוסטרליה/ShutterStock
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully