וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצבו של הרב שטיינמן מוסיף להחמיר; מקורביו מבקשים להתפלל עבורו

5.2.2017 / 22:10

מאז שאושפז מנהיג הזרם הליטאי במגזר החרדי לפני שבוע, מצבו לא יציב והרופאים מסבירים כי קיים זיהום בגופו של הרב בן ה-103. מקורביו: "הרופאים עדיין לא יודעים מה מקור החום"

צילום: בחדרי חרדים

(תיעוד של הרב שטיינמן לומד תורה, 2015)

מאז שאושפז הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן, ממנהיגי המגזר החרדי, בבית החולים "מעיני הישועה" בבני ברק לפני יותר משבוע, חלה החמרה. "מצבו בשעות האחרונות קשה ולא יציב", מסרו הערב (ראשון) מקורבי הרב. "קיים זיהום בגופו והוא סובל בשעות האחרונות מחום מסיבה שאינה ברורה".

מקורבי הרב אמרו כי "הרופאים המסורים המטפלים במרן עדיין לא יודעים את מקור הזיהום והחום", וקראו לציבור "לאור המצב שמרן נמצא בו בשעות האחרונות, להמשיך ולהרבות בתפילה לרפואתו המהירה והשלמה של רבינו אהרון יהודה לייב בן גיטל פייגא לרפואה שלמה".

הרב שטיינמן לומד תורה. באדיבות כיכר השבת, אתר רשמי
האישיות החשובה ביותר בחברה החרדית. הרב שטיינמן/אתר רשמי, באדיבות כיכר השבת

הרב שטיינמן, בן 103, נחשב המנהיג המרכזי של הזרם הליטאי במגזר החרדי. הוא אושפז בצאת השבת שעברה בבית החולים, בעקבות "מצוקה נשימתית חריפה". מאז, השתפר מעט מצבו הרפואי, אך ביממה האחרונה חלה הידרדרות במצבו.

אשפוזו הנוכחי ביחידה לטיפול נמרץ נמשך למעלה משבוע ואינו האשפוז היחיד לאחרונה. לפני כחודש אושפז הרב שטיינמן בשל חשש לדלקת ריאות ועל רקע מצוקה נשימתית שהחריפה למשך עשרה ימים. בעקבות שיפור במצבו, הרב שוחרר לביתו, אך הוא נמנע כמו לאורך כל התקופה האחרונה, לקבל קהל לעצה וברכה.

הרב שטיינמן הוא האישיות החשובה ביותר בחברה החרדית כולה. הוא הוכתר לאחר מותו של הרב אלעזר מנחם מן שך כאחד ממובילי הציבור הליטאי, ולאחר פטירת הרב יוסף שלום אלישיב הפך לסמכות הרוחנית העליונה של סיעת "דגל התורה" ביהדות התורה ועמד בראש "מועצת גדולי התורה" שלה. הסיעה מייצגת את הרוב הליטאי והיא מונה שלושה נציגים בכנסת - הח"כים משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר - ועשרות נציגים ברשויות המקומיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully