וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חבלה בדמוקרטיה": סערה בלוד עקב ניסיונות ראש העיר למנות סגן ערבי

6.2.2017 / 7:46

על רקע תמיכתו של ראש עיריית לוד בהצעת חוק המבקשת למנות סגן ערבי בערים מעורבות, חברים במועצה תוקפים בטענה שמדובר ב"שיקול פוליטי זול". מנגד, העירייה התנערה: "הנושא אינו על הפרק כרגע"

יאיר רביבו. דרור עינב
"קרוב לאבד את השליטה על ערביי העיר". רביבו/דרור עינב

סגן ראש עיריית לוד, יוסי הרוש, שיגר בסוף השבוע מכתב לתומכי מפלגת הבית היהודי בעיר, ובו גינה את ראש העיר, יאיר רביבו, על ניסיונותיו לקדם הצעת חוק למינוי כפוי של סגן ערבי. זאת, על רקע תמיכתו בהצעת חוק שאושרה בקריאה טרומית של יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דוד אמסלם, לפיה רשות מקומית שבה חי מיעוט דתי או לאומי תקבל סגן ראש עיר נוסף מקבוצת המיעוט.

"מי שחשב שניתן לכפות עלינו ג'ובים משיקולים פוליטיים ובמיוחד כשזה על חשבון הדמוקרטיה שלנו – לא ראוי לשמש כנבחר ציבור", כתב הרוש. "יש מי שמשיקולים פוליטיים זולים מנסה להכתיב לנו בחקיקה מי יכהן בתפקידי ההנהגה שלנו. אנו רואים בחומרה כל ניסיון למהלך שיפגע בחופש הבחירה והדמוקרטיה שלנו", הוסיף.

דבריו של הרוש גרמו לסערה גדולה בעיר המעורבת. "הצעד שרביבו מנסה לקדם מראה עד כמה הוא קרוב לאבד את השליטה על ערביי העיר", אמר הפעיל החברתי אלירן לוי. "במקום שתינתן לתושבי העיר האפשרות האמתית והדמוקרטית להכריע בעצמם מי יקבל את תפקיד סגן העיר, ראש העיר מנסה לחבל בהליך הדמוקרטי. חבל שהוא שוכח בדרך את הפסיפס התרבותי הרגיש בעיר שלנו", הוסיף. עוד ציין לוי כי הוא מסכים עם ביקורתו של הרוש נגד הצעת החוק. "אני לא נגד המגזר הערבי, אך מינוי סגנים לא צריך להיעשות בדרך של כפייה".

עוד בוואלה! NEWS:
בתוך שעה: נהג קלנועית ורוכב אופניים נהרגו מפגיעות רכב
דוח: דאעש מגייס ילדים פליטים בירדן ובלבנון - תמורת כסף ומזון
חשד לרצח כפול: אב ובנו נורו למוות בכפר קאסם; בן 65 נפצע קשה

שכונת שניר בלוד. ראובן קסטרו
"רביבו שכח את הפסיפס התרבותי הרגיש בעיר שלנו"/ראובן קסטרו

גם נציגת "ישראל ביתנו" במועצת עיריית לוד, אלוירה קוליחמן, גינתה את המהלך. "האם יתכן שפעם הם מבקשים להיות חלק בלתי נפרד ושווה בחלוקת המשאבים ופעם אחרת, כשזה נוח, הם רוצים להיות המיעוט האתני שמקבל הטבות על כך?", כתבה בעמוד הפייסבוק שלה. "אם ראש העיר רוצה למנות סגן מהמגזר מגזר זו צריכה להיות החלטה שלו ולא דבר אוטומטי לדורי דורות. מה גם, שאם כך מדוע שלא יהיה סגן המייצג גם את המגזרים האחרים?".

מעיריית לוד נמסר: "מדובר בחקיקה ממשלתית שיזמה ועדת הפנים של הכנסת. יש להפנות את טענותיהם של חברי מועצת העיר ליוזמי הצעת החוק. אנו מעריכים שקואליציונית סיכויי החוק לעבור לא גבוהים ולכן כרגע הנושא אינו על הפרק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully