וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדם להכרזות: רק בית המשפט יכריע אם יחימוביץ' תרוץ לראש ההסתדרות

5.2.2017 / 19:54

בלי סיעה ובלי תומכים, הודיעה חברת הכנסת כי תתמודד נגד ניסנקורן על ראשות הארגון. לשם כך, יצטרך בית המשפט להחזיר לח"כ כבל את הסיעה שעזב – כדי שיחימוביץ' תרוץ מטעמה. היו"ר המכהן: "אני איש ליכוד, לא מתכוון לעבוד בשבילה"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: שמרית גולדשטיין

הודעתה של ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) היום (ראשון) על התמודדותה על ראשות ההסתדרות אמנם עוררה עניין רב בארגון, אולם רק בית המשפט יכריע אם חברת הכנסת אכן תתמודד, מאחר שלפי שעה אין לה סיעה לרוץ מטעמה. יחימוביץ' סיכמה עם חברה למפלגה, ח"כ איתן כבל, כי תתמודד מתוך סיעתו בהסתדרות, "בית חברתי", אלא שהשניים צריכים להתמודד עם מערכת המשפט כדי להשיב את הסיעה לחיקו של כבל – שהפקיד אותה בידיו של איציק יואל וליאון בן לולו לאחר שחבר הכנסת החל לכהן בתפקידו. למעשה, התמודדותה של יחימוביץ' כרוכה בהדחתו של יואל, היו"ר הנוכחי.

נוסף על כך, כלל הסיעות הכריזו כי הן תומכות ביו"ר המכהן, אבי ניסנקורן, ובמקרה שכזה – כלל לא יהיה צורך בבחירות. במהלך היום, חרף הודעתה של יחימוביץ' על התמודדותה, הודיעו כמעט כל חברי הסיעות בהסתדרות – מהליכוד ועד חד"ש – כי הן מוכנות לקואליציה עם סיעת "עוגן" של ניסנקורן.

חגיגות עשור בפוליטיקה וחגיגות יום הולדת לשלי יחימוביץ' - בתמונה עם חבר הכנסת איתן כבל. ראובן קסטרו
מנסים להחזיר את הסיעה לידיהם. יחימוביץ' וכבל/ראובן קסטרו

בשעות הערב יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, אף הודיע בעצמו על תמיכה בניסנקורן. "תחת הנהגתו, הסתדרות העובדים הוכיחה כי היא פועלת להגשמת חזון מפלגת העבודה, לצמצום הפערים החברתיים והפערים הסוציו-אקונומיים בחברה הישראלית, תוך קידום ערכי השוויון והצדק החברתי", נמסר מלשכתו. "מפלגת העבודה בהנהגתי תפעל על זרועותיה השונות לניצחונו בבחירות, בהתאם להסכם שנחתם עם סיעת העבודה בהסתדרות, המייצגת את מפלגת העבודה, וכן בהתאם להחלטה שהתקבלה בוועידת הסיעה בהסתדרות כבר לפני כשנה".

מזכ"ל מפלגת העבודה, ערן חרמוני, הודיע גם הוא על תמיכה ביו"ר המכהן. "הנחיתי את הגורמים הרלוונטיים במפלגת העבודה לפעול בשיתוף סיעת העבודה בהסתדרות, להקמת מטה בחירות מטעמנו לתמיכה בבחירתו של ניסנקורן לכהונה נוספת בראשות ההסתדרות", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

כשכבל נאלץ לעזוב את החדר

כבל הגיע בעצמו לישיבת ההסתדרות הסוערת שהתקיימה היום והתקבל בקללות ובצעקות. "גנב, צא החוצה. יא גמד, אין לך מה לעשות פה. אין לך מעמד משפטי פה", אמרו לו. "הרסת את מפלגת העבודה ועכשיו אתה רוצה להרוס את ההסתדרות". וכדי להשיב את הסיעה שהיה שותף להקמתה ב-2012 כשהתמודד מול עופר עיני לראשות ההסתדרות, הוא אכן יצטרך לצאת למעקב לא פשוט. "אנחנו נלך לבית המשפט וזה יהיה מאבק מהנה", אמר היום.

ישיבת בינה של ההסתדרות, פברואר 2017. דנה ירקצי, ספק 500
הסיעות הודיעו על תמיכה מלאה בניסנקורן/ספק 500, דנה ירקצי

ליאון בן לולו, בא כוח בסיעת "בית חברתי" ומי שהואשם ש"גנב" את סיעתו של כבל, אמר בישיבה שהתקיימה היום: "אני ואיציק יואל עוברים ייסורים. קוראים לי גנב על לא עוול. אני בסיעה קטנה. לא הבנתי איך הגעתי למצב הזה, אני לא אוהב להיות מושמץ ומאוים. עשינו מיזוג בין אופק לבית החברתי בהסכם מלא, הוא התקבל בהסתדרות, הצבענו עליו". לדבריו, "אי אפשר לקרוא לנו בוגדים. עשינו את זה בידיעת איתן כבל, בברכתו ובשליחותו. שום דבר לא נעשה מאחורי גבו".

על בקשתו של כבל להעניק לשלי את סיעת "בית חברתי" כדי שתתמודד מטעמה, אמר: "אחרי שחתמנו הסכם עם 'עוגן', התבקשתי ביום רביעי להגיע בדחיפות, והודיעו לי שהולכים לקחת את הסיעה שלי ולהעביר אותה לשלי יחימוביץ'. אני בחיים שלי לא ראיתי אותה, לא מכיר אותה, היא לא מכירה אותי". לדבריו, הוא ויואל לא יאפשרו ריצה של יחימוביץ' מטעם המפלגה. "אין לי שום כוונה להעביר את הסיעה ליחימוביץ', מה גם שאני איש ליכוד. לא רואה איך זה מסתדר שאני אעבוד בשבילה".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ויו"ר בינ"ה שלמה אביטן בישיבה לשם הכרזה על סכסוך כללי במשק, 15 נובמבר 2016. מגד גוזני
"כבל הציע לי להיות ראש המטה שלי בלי למצמץ". ניסנקורן/מגד גוזני

יו"ר "בית חברתי", איציק יואל, זעם היום במהלך הישיבה על האבסורד בכך שכבל היה מי שקרא למזג את סיעתו עם "אופק", וכעת דורש לקבל את הסיעה בחזרה, מופרדת. "בעידודו של כבל עשינו מיזוג, כדי שתהיה לנו סיעה גדולה יותר. היה לפני חודש הסכם קואליציוני מול ניסנקורן, כמו כל הסיעות. כבל אמר שהוא מכבד אותו וביום רביעי האחרון הוא הודיע שהוא עשה דיל פוליטי עם יחימוביץ' ולכן אנחנו מחויבים לתת לו את הסיעה. התשובה הייתה לא", אמר יואל. לדבריו, ביום שישי אחיו של כבל, בועז, התפרץ לביתו ולטענתו תקף את אשתו. "אני אתלונן עליו במשטרה. כיו"ר הסיעה אנחנו תומכים בניסנקורן לקואליציה של 100%".

לאחר מכן החלו הצעקות כלפי כבל, עד שעזב בזעם ואמר: "פה זה צפון קוריאה. גנבו לי את הסיעה. שלי תתמודד בסיעת 'בית חברתי', אנחנו נלך עם זה לבית המשפט". לדבריו, "אנחנו לא נוותר. יש לנו עד 23 לפברואר להילחם. זה נראה לך הגיוני שיו"ר הסתדרות יכהן במשך שמונה שנים בתפקיד ללא בחירות?".

שולפים סכינים בהסתדרות: "זה לא יעבור בשקט"

פיני קבלו, יו"ר סיעת העבודה בהסתדרות, אמר בישיבה כי יעשה את כל המאמצים להעיף את יחימוביץ' וכבל ממפלגת העבודה. "זה לא יעבור בשקט כמו בפעם הקודמת, נעשה כל מה שאני יכול לעשות יחד עם חברי. נוקיע אותם מהמפלגה. בשם סיעת העבודה אני מכריז בזאת כי אני תומך בניסנקורן לקואליציה של מאה אחוז בהסכם עם סיעת עוגן".

חגית פאר, יו"ר נעמת במרחב הנגב, אמרה: "ניסנקורן איש עבודה, איש ראוי, מתקן עוולה אחר עוולה והוא יהיה ראש ההסתדרות הכי טוב שהיה אי פעם. ליחימוביץ' אין סיעה בהסתדרות. היא לא יכולה להתמודד. היא ניסתה להשתלט על סיעה. היה לה מספיק זמן להגיע להסתדרות, לחתום ולהקים סיעה והיא לא עשתה את זה. עכשיו היא מנסה בכל מיני דרכים פוליטיות לעשות את זה, באופן לא הגון ולא ראוי".

"הוא משקר. נציג ציבור משקר במצח נחושה. אבי המוסר"

לאחר שכל הסיעות הודיעו על תמיכתן בניסנקורן ובהליכה לקואליציה של 100%, עלה ניסנקורן לדבר במחיאות כפיים. "אנחנו נמשיך קדימה לעוד חמש שנים. אני רוצה לומר משהו על האורח שבא והלך (מתכוון לכבל, ד"י). זה נחמד שפעם בחמש שנים הוא בא והולך. איתן כבל ישב אצלי בחדר לפני עשרה ימים, ואני אומר לו: 'אני שומע על שמועות על דיל בינך לבין שלי'. הוא אמר לי: 'על מה אתה מדבר? יש בינך לבין הבית החברתי הסכם'", סיפר ניסנקורן.

לדבריו של ניסנקורן, כבל נתן לו את ברכת הדרך וטען כי הוא יהיה ראש המטה שלו, "בלי למצמץ". "הוא משקר. נציג ציבור משקר במצח נחושה. אבי המוסר", אמר ניסנקורן. לדבריו, שורש המחלוקת בין השניים התחיל כאשר כבל ביקש להריץ את אחיו בועז לתפקיד יו"ר סיעת העבודה בהסתדרות מול פיני קבלו, יו"ר הסיעה הנוכחי. "בלי בושה כבל ישב אצלי ואמר: 'תשמע, אני רוצה להריץ את בועז לראשות סיעת העבודה'", סיפר. "היו בחירות ובועז הובס. מי שמחפש את הקרע בינינו, שלא יחפש אותו באידיאולוגיה - אלא בפוליטיקה".

בתגובה לדברים, נמסר מכבל: "איני מכחיש שתמכתי בעבר בניסנקורן ואף במשך תקופה ארוכה מאוד הייתי חוד החנית שלו בכנסת. לאחרונה נוכחתי שעופר עיני הוא עדיין השליט של ההסתדרות ולכן סברתי שיש לעשות מעשה כדי לשנות את המצב. כל עוד לא היה מועמד הוא היה ברירת המחדל אך מהרגע שישנו מועמד נוסף אנו חייבים ללכת לבחירות. אין מצב שלא יהיו בחירות לראשות ההסתדרות במשך שמונה שנים ויימנע מחצי מליון עובדים לקבוע מי ינהיג אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully