וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי השביתה: צוות מיוחד יבחן את מצבה התקציבי של עיריית ירושלים

ראש הממשלה הורה על הקמת הצוות ובו ישבו נציגי הממשלה והעירייה. ההחלטה התקבלה בתום דיון מיוחד בנושא המשבר התקציבי בירושלים, לאחר שברקת ניסה לשכנע את השרים לתוספת של 250 מיליון שקל למענק השנתי לבירה: "צעד משמעותי לפתרון"

צילום: יהודה מושל, עריכה: יאיר דניאל

(השביתה בירושלים, בחודש שעבר)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה היום (ראשון) להקים צוות משותף למשרד האוצר, משרד הפנים ועיריית ירושלים, שיבחן את מצבה התקציבי של העירייה ואת הדרישות של ראש העירייה ניר ברקת לתוספת למענק הבירה. בצוות ישבו נציגים ממשרד ראש הממשלה, משרד האוצר, משרד הפנים, המשרד לענייני ירושלים והעירייה.

ההחלטה התקבלה בתום הדיון המיוחד בממשלה בנושא המשבר התקציבי בעיריית ירושלים, בהשתתפותו של ברקת. ראש העירייה ביקש לשכנע את השרים לעשות קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה כדי להעביר לירושלים תוספת של 250 מיליון שקל למענק הבירה השנתי, אך בסופו של דבר הוחלט להקים צוות שיבחן את הדרישות ואת ההתנהלות התקציבית של העיר.

אשפה שנערמה ברחובות ירושלים בעקבות שביתת העירייה. 31 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
רחובות ירושלים בזמן השביתה/נועם מושקוביץ

ברקת הוביל את השביתה בעירייה בימים האחרונים תוך מאבק קולני בשר האוצר משה כחלון בדרישה לקבל את התוספת התקציבית. אחרי שלושה ימים, בעקבות התערבותו של ראש הממשלה, הוא הפסיק את השביתה מבלי שייענו דרישותיו, ולקראת הישיבה היום הוא קיווה לגייס את תמיכת השרים בקיצוץ הרוחבי אך ללא הצלחה. במערכת הפוליטית מעריכים כי הרקע למהלכים של ברקת הוא פוליטי, לקראת התמודדות אפשרית על מקום ברשימת הליכוד.

"אני מודה לראש הממשלה, שמבין לעומק את צרכיה של ירושלים ואפשר דיון מעמיק של למעלה משעה בממשלה על מנת למצוא פתרון למצוקה התקציבית של ירושלים", אמר היום ברקת. "אני שמח שראש הממשלה והשרים דרעי ואלקין וגם שרים נוספים מאוחדים איתנו בעמדה שיש לתת מענה לפער הקיים בין דרישות העיר לבין הצעת אגף התקציבים באוצר. אני גם שמח על כך ששר האוצר התבטא בישיבה בחיוב למען הקמת צוות שימצא פתרון לבעיה התקציבית המידית. אני רואה בהסכמת שר האוצר למהלך איתות חיובי וצעד משמעותי לפתרון, ואני מברך על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully