וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים פלסטיניים: "יועצו של טראמפ הבהיר שלא ינהל כרגע מגעים עם הרשות"

5.2.2017 / 0:14

מקורות פלסטיניים אמרו לוואלה! NEWS כי האחראי על המו"מ בין ישראל לפלסטינים, ג'ייסון גרינבלט, נפגש עם אנשי עסקים המקורבים לאבו מאזן, אך הבהיר שלארה"ב אין כוונה למסד כעת קשר עם הרשות. שלשום דווח כי וושינגטון לא נענתה לפניות מצד הרשות בנוגע להעברת השגרירות

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: נתניהו על העברת השגרירות לירושלים, בחודש שעבר)

ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מתעלם לחלוטין מההנהגה הפלסטינית - כך דיווח ביום חמישי העיתון "א-שרק אל-אווסט". לפי הדיווח, וושינגטון לא נענתה לפניות מצד הפלסטינים, בין היתר של בכיר הרשות סאיב עריקאת, בנוגע להעברת השגרירות בישראל לירושלים.

מקורות פלסטיניים מסרו לוואלה! NEWS כי אתמול נפגש ג'ייסון גרינבלט, שמונה על ידי טראמפ למנהל תהליכי המשא ומתן הבינלאומיים ובהם בין ישראל לפלסטינים, עם שלושה אנשי עסקים פלסטינים המקורבים ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. השלושה הגיעו לפגישה כאנשי עסקים ולא כנציגים רשמיים של הרשות, אך על דעת אבו מאזן. בפגישה אמרו כי הם מאמינים שכלכלה פלסטינית חזקה היא תנאי הכרחי למימוש פתרון שתי מדינות לשני עמים. גרינבלט הבהיר שאין לממשל כוונה למסד קשר עם הרשות בשלב זה.

לקריאה נוספת:
טראמפ נפגש עם מלך ירדן: "נגביר מאמצים בסכסוך הישראלי-פלסטיני"
גורם פלסטיני בכיר: טראמפ עצר את הסיוע שהבטיח אובמה ביומו האחרון
הפלסטינים: אם טראמפ יעביר את השגרירות לי-ם - נמרר את חיי ארה"ב

דונלד טראמפ ב"ארוחת התפילה" השנתית, וושינגטון, 2 בפברואר 2017. רויטרס
יעביר את השגרירות? טראמפ/רויטרס

היחסים בין הממשל החדש בוושינגטון לרמאללה עומדים למבחן בעקבות הבטחות הבחירות של טראמפ, ולפיהן יעביר את השגרירות האמריקנית בישראל מתל אביב לירושלים. האפשרות שהשגרירות תעבור לירושלים עוררה זעם רב בקרב הפלסטינים ומדינות ערב, וגורמים שונים אף הבטיחו להבעיר את השטח אם מהלך זה יצא לפועל.

שגריר הרשות הפלסטינית באו"ם, ריאד מנסור, הזהיר לאחר בחירתו של טראמפ כי אם השגרירות תעבור לבירה, "הפלסטינים ימררו לארצות הברית את החיים במוסדות האו"ם". מנסור, שדיבר בוועידת המרכז למחקר בוושינגטון, הוסיף כי העברת השגרירות תחשב בעיניהם כתקיפה, שתהווה הפרה של החלטת האו"ם מספר 181 (תכנית החלוקה) ."אם תועבר השגרירות, אף אחד לא יוכל להאשים אותנו בהפעלת כל 'כלי הנשק' שלנו באו"ם, למען הגנה על נפשנו, ויש ברשותנו נשק רב בארגון", אמר מנסור.

אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית, בוועידה השביעית של פתח, 30 בנובמבר 2016. רויטרס
האפשרות של העברת השגרירות עוררה זעם רב בקרב הפלסטינים. אבו מאזן/רויטרס

לפני שבוע וחצי אמר גורם פלסטיני בכיר לוואלה! NEWS כי ארצות הברית הודיעה לרשות כי היא לא תקבל בשלב זה את חבילת הסיוע בסך 221 מיליון דולר שממשל אובמה החליט להעביר בשעותיו האחרונות בבית הלבן. הגורם הבכיר הוסיף כי ראש הממשלה הפלסטיני רמי חמדאללה אף קיבל מסר מהצד האמריקני כי הסכום הנדיב לא יעבור בקרוב לידי הרשות.

שלשום נפגש טראמפ עם מלך ירדן עבדאללה השני, בפתח "ארוחת התפילה" השנתית בוושינגטון. סוכנות הידיעות הממלכתית של ירדן דיווחה כי השניים "הסכימו על הצורך בהגברת המאמצים למציאת פתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני". הם הסכימו "על חשיבות הקשרים האסטרטגיים בין שתי המדינות, ועל הצורך בשיתוף פעולה במאבק בטרור".

לא ניתן היה לקבל את תגובתם של שלושת אנשי העסקים.

(עדכון ראשון: 19:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully