וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רצח האמת": הטבח שלא קרה הצית ריב בין יועצת טראמפ לצ'לסי קלינטון

4.2.2017 / 13:26

היועצת הבכירה קליאן קונוויי הגנה על הצו נגד מוסלמים עם דוגמה על עיראקים שביצעו טבח ב"באולינג גרין" - שמעולם לא התרחש. בת המועמדת הדמוקרטית עקצה: "טוב שאיש לא נפגע". במקביל, התעוררה העיר המנומנמת "באולינג גרין" והתושבים הקימו "פינת הנצחה"

צילום: רויטרס

צ'לסי קלינטון, בתה של המועמדת לשעבר לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון, וקליאן קונוויי, היועצת הבכירה לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, החליפו ביניהן בימים האחרונים עקיצות הדדיות על מידת האמינות של שרת החוץ לשעבר מחד ושל היועצת מאידך. הסיפור החל ביום חמישי, כשקונוויי התראיינה לתכנית "הארד בול" ברשת MSNBC, והגנה על ההחלטה להשעות את כניסתם של פליטים לתחומי המדינה, בכך שסיפרה כי "שני עיראקים הגיעו הנה למדינה, עברו תהליכי הקצנה, והם היו המוח מאחורי הטבח בבאולינג גרין, אבל אף אחד לא מדבר על זה כי זה לא זכה לכיסוי תקשורתי".

אלא שטבח כזה לא התרחש. האירוע שאליו התכוונה קונוויי אירע בשנת 2011. שני אזרחים עיראקים נעצרו אז בעיר באולינג גרין שבמדינת קנטקי לאחר שנחשף כי תכננו לשלוח כסף ונשק לעיראק, כדי שישמש את כוחות ארגון אל-קאעדה נגד חיילים אמריקנים. אחד מהם נשפט למאסר עולם, והשני ל-40 שנה בכלא פדרלי. בתגובה לדבריה של קונוויי, הקימו אתמול תושבי העיר פינת הנצחה ל"קורבנות" הטבח.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב: בית משפט הקפיא את הצו המגביל כניסת אזרחי מדינות מוסלמיות
קבלות דלק וסיסמה לאינטרנט: הצצה לחיי לוחמי דאעש במוסול
צבא ארה"ב פרסם סרטון שנתפס בפשיטה בתימן – שהתברר כתיעוד ישן

קליאן קונוויי, היועצת הבכירה לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ינואר 2017. רויטרס
מגנה על הצו הנשיאותי. קונוויי/רויטרס

לאחר הריאיון הבהירה קונוויי בחשבון הטוויטר שלה: "התכוונתי לומר הטרוריסטים מבאולינג גרין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
צ'לסי קלינטון, בתה של הילרי קלינטון, בוועידת המפלגה הדמוקרטית בפילדלפיה, פנסילסניה, ארצות הברית, 29 ביולי 2016. רויטרס
"אל תמציאו התקפות". צ'לסי/רויטרס

למרות ההבהרה, מיהרה צ'לסי לעקוץ את קונוויי. אחרי ניסיון הדקירה אתמול בפריז, היא כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "טוב לשמוע שאף אחד לא נפגע באורח רציני במתקפה בלובר, או במתקפה המזויפת לחלוטין בבאולינג גרין. בבקשה, אל תמציאו התקפות".

היועצת הבכירה לטראמפ לא נותרה חייבת, ושיתפה ציוץ של אדם שהזכיר את המקרה בפריימריז הדמוקרטיים בשנת 2008, בו טענה קלינטון כי רצה בבוסניה תחת אש צלפים, למרות שתמונות מטקס קבלת הפנים שלה במדינה, אחרי שהמלחמה נגמרה, הראו אותה במצב רוח נינוח למדי.

"היה אמור להיות שם טקס קבלת פנים בשדה התעופה", אמרה אז קלינטון, "אבל במקום זה רצנו עם ראשנו מטה כדי להגיע לבסיס. נחתנו תחת אש צלפים. לא היה טקס, ואמרו לנו לרוץ למכוניות".

קונוויי צירפה לציוץ מסר משלה: "השקר על בוסניה הוא תזכורת נהדרת. ולצ'לסי קלינטון והאחרים, אתם לא יכולים להמציא גם מועמדים איכותיים. אני לא דייקתי, אתם הפסדתם את הבחירות".

במקביל, העיר המנומנמת באולינג גרין, שדורגה בשנת 2014 ברשימת 25 הערים הטובות ביותר לפנסיונרים, התעוררה לחיים. בסוכנות הידיעות אי-פי דווח כי פיצרייה מקומית החליטה לשווק אתמול מגש משפחתי בשם "הטבח של באולינג גרין", עם תוספת ביזארית של עוף יחד עם מקרוני וגבינה ופלפל חלפיניו.

בנוסף, קבוצה של אנשים התאספה בפארק העירוני באקט של לעג לאמירה של קונוויי. הם החזיקו שלטים והדליקו נרות לזכר ה"קורבנות". על השלטים נכתבו משפטים כמו "אל תזכרו לעולם", ו"טבח של האמת".

פינת הנצחה ל"קורבנות" טבח שלא היה בבאולינג גרין, קנטקי, ארה"ב, 3 בפברואר 2017. AP
"טבח של האמת". פינת הנצחה ל"קורבנות" טבח שלא היה בבאולינג גרין, אתמול/AP
פינת הנצחה ל"קורבנות" טבח שלא היה בבאולינג גרין, קנטקי, ארה"ב, 3 בפברואר 2017. AP
פינת הנצחה ל"קורבנות" טבח שלא היה בבאולינג גרין, אתמול/AP
פינת הנצחה ל"קורבנות" טבח שלא היה בבאולינג גרין, קנטקי, ארה"ב, 3 בפברואר 2017. AP
פינת הנצחה ל"קורבנות" טבח שלא היה בבאולינג גרין, אתמול/AP
פינת הנצחה ל"קורבנות" טבח שלא היה בבאולינג גרין, קנטקי, ארה"ב, 3 בפברואר 2017. AP
פינת הנצחה ל"קורבנות" טבח שלא היה בבאולינג גרין, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully