וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשש בצה"ל: פעולות תג מחיר של פעילי ימין אחרי פינוי עמונה

2.2.2017 / 0:13

במערכת הביטחון מתכוננים לתרחישים השונים, שכוללים אפשרות של פיגועי ירי על ידי חוליות טרור שינסו לנצל את הנוכחות המוגברת של אזרחים באזור. חשש נוסף הוא מפני פיגועים של פעילי ימין קיצוני כלפי פלסטינים

צילום: שלומי גבאי ורוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

יממה לאחר תחילתו של פינוי המאחז עמונה, במערכת הביטחון כבר נערכים לכלל התרחישים האפשריים ביום שאחרי. שני התרחישים העיקריים שאליהם נערכים במערכת הביטחון כוללים את האפשרות שאלפי מפגינים ימחו על הפינוי ויפריעו לעבודה השוטפת של הכוחות באזור, ואפשרות שחוליות טרור ינצלו את התקופה הרגישה לביצוע פיגועים, שמקורם אינו במחאה בעקבות מלאכת הפינוי.

אגף המבצעים במטה הכללי תגבר את אוגדת יהודה ושומרון בפיקודו של תא"ל ליאור כרמלי בגדודי לוחמים סדירים שהוקפצו מאימונים אל הגזרה. פעילות הצבא התחלקה לכמה משימות, בהן אבטחת מחסומי משטרה בצירים המובילים לעמונה, כדי למנוע ממפגינים להפריע להמשך פעילות הפינוי, ותגבור פעילות הביטחון השוטף סביב היישובים. החשש הוא מפני פיגועים, בעיקר פיגועי ירי שיבוצעו מתוך מכוניות חולפות שימלטו ללב שטחי A שבאחריות פלסטינית. זאת, בשל האפשרות שחוליות טרור ינצלו את הנוכחות המוגברת של אזרחים וכוחות הביטחון באזור וינסו לפגע.

לקריאה נוספת:
לילה מתוח בעמונה: משפחות בודדות נותרו; האתגר - בית הכנסת המרכזי
במהלך פינוי עמונה: מפקד הכוח פוגש את ח"כ מועלם - אשת מפקדו שנהרג
נתניהו הגיב לראשונה לפינוי עמונה: "נקים התנחלות חדשה לתושבים"

פינוי המאחז עמונה, פברואר 2016. רויטרס
קציני צה"ל שוחחו עם צעירים שניסו לעקוף מחסומים. עימותים אלימים בעמונה, היום/רויטרס

במהלך היממה האחרונה, אז החל פינוי המאחז, התמודדו כוחות צה"ל עם משימות אבטחה ותגבור ביטחון שוטף וכן עם ניסיונות של צעירים ישראלים לעקוף מחסומים ולהגיע לעפרה ועמונה כדי לקחת חלק במחאה. בשלב הראשון שוחחו קציני צה"ל עם הצעירים ומשלא נענו לקריאותיהם שלא להתקרב – העבירו את הטיפול לידי המשטרה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שוטרים עומדים מול צמיגים בוערים בכביש הגישה למאחז עמונה בבוקר הפינוי המיועד, 1 בפברואר 2017. רויטרס
בשנה האחרונה חלה ירידה באלימות הימין הקיצוני. שוטרים מול צמיג בוער בעמונה, הבוקר/רויטרס

לפי הערכות גורמי ביטחון, הליך הפינוי עשוי להסתיים רק מחר. אחריו, תתחיל משימה נוספת של מערכת הביטחון - למנוע פיגועי נקם של פעילי ימין קיצוני. בשנה האחרונה חלה ירידה חדה בפעילות האלימה של הימין הקיצוני ברחבי יהודה ושומרון, וזאת בין היתר, עקב צווי הרחקה הגבלת תנועה ומעצרים ליליים.

גורמי ביטחון טוענים כי למהלכים הללו הייתה השפעה רבה על הורדת האיום. החשש במערכת הביטחון הוא מתגובות זעם כמו שריפת שדות, יידוי אבנים על כלי רכב פלסטינים או התגרות בחקלאים פלסטינים. אירועים קטנים שעשויים לעורר הסתה והסלמה בצד הפלסטיני.

חסימה בכביש הגישה למאחז עמונה בבוקר הפינוי המיועד , 1 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
חשש שאזרחים מהקו הירוק יצטרפו לפעולות הנקם. צה"ל בעמונה, היום/נועם מושקוביץ

הפעילות הגלויה תטופל על ידי המשטרה וצה"ל, שיידרש לתגבר מוקדי חיכוך ידועים ברחבי יהודה ושומרון, אך החלקים החשאיים יטופלו על ידי השב"כ, שיידרש לאתר כוונות מבעוד מועד, אם יהיו כאלה, ולסכל אותן. לדברי גורמי ביטחון, לא מדובר רק בתגובות נקם של אזרחים מיהודה ושומרון אלא גם אזרחים מתוך הקו הירוק שעשויים להביע ביטוי שנאה כלפי בני מיעוטים בדרכים אלימות.

(עדכון ראשון: 23:06)

חסימה בכביש הגישה למאחז עמונה בבוקר הפינוי המיועד , 1 בפברואר נוען. נועם מושקוביץ
אירועי תג מחיר עלולים לעורר שנאה בקרב הפלסטינים. הכוחות בעמונה, הבוקר/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully