וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוקרים נפעמים מהריקוד של היצור הימי בן מאות מיליוני השנים

3.2.2017 / 6:37

תגלית חדשה של יצור ימי זעיר שזז בתנועות ריקוד כדי לתפוס חלקיקי מזון מעוררת התרגשות אצל חוקרים ימיים. לצערם, הוא נכחד כבר לפני 500 מיליון שנה

ars Fields/Phlesch Bubble Productions animation/copyright Royal Ontario Museum

חוקרים גילו מאובנים של יצור ימי דמוי תולעת מתקופת הקמבריון העתיקה שתפס מזון בעזרת תנועות ריקוד ייחודיות. החוקרים, שמצאו עוד יצורים מוזרים למראה שחיו לפני כ-500 מיליון שנה, לא מצליחים להוריד את העיניים שלהם מהתגלית החדשה והמוזרה מכולן. הם אפילו הכינו סרטון שמציג את צעדי המחול של היצור כשהוא לוכד בגפיו הקוצניים חלקיקי מזון קטנטנים.

הממצא הנדיר מגיע מסלע הצפחה שבהרי הרוקי הקנדיים, שידועים בעולם בזכות המאובנים הנמצאים שם ששייכים לתקופת הקמבריון. התולעת הרקדנית נקראת Ovatiovermis cribratus מהמילה הלטינית ' ovation' שפירושה 'תשואות'. לכן היא גם מכונה "תולעת התשואות".

יצור ימי עתיק רוקד. Royal Ontario Museum, צילום מסך
יש לו כשרון. היצור הימי העתיק שרוקד כדי לתפוס אוכל/צילום מסך, Royal Ontario Museum

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

מה זה לעזאזל? יצור ימי מוזר עם 13 רגליים ופרצוף תחת מבלבל את הרשת

לכתבה המלאה

"הוא לא שונה מיצורים מוזרים אחרים שנראו עד היום, אך המין החדש הזה הוא ללא ספק אחד המוזרים ביותר שמצאנו", אמר מוביל המחקר ג'אן ברנרד קארון, "הוא לא עולה על הגודל של האגודל שלי, גם כשכל גפיו מתוחים". חוקרים מאמינים שרגליו האחוריות חזקות מספיק כדי להיאחז במשטחים קשים, וזה מה שאפשר להם לעמוד פחות או יותר באופן זקוף.

היצור הימי הוא רק ה"לובופודיה" השלישי שנמצא באופן רשמי באתר הסלעים שבקנדה. מחברי המחקר מאמינים שהממצא יספק מידע חדש על האבולוציה של משפחת מרבי הרגליים. "אנחנו חושבים שדרך ההזנה שלו הייתה נפוצה בקרב משפחתו, והייתה חשובה לתהליך האבולוציוני הראשוני של קבוצת האורגניזמים האלה שהולידה את דובוני המים, תולעי הקטיפה ופרוקי הרגליים", אמרה ד"ר סדריק אריה, שהייתה שותפה לכתיבת המחקר.

יצור ימי עתיק רוקד. Royal Ontario Museum, צילום מסך
חוקרים תוהים איך הצליח להגן על עצמו מפני טורפים ללא שריון/צילום מסך, Royal Ontario Museum

החוקרים הופתעו שבניגוד לאורגניזמים אחרים בעלי דרכי הזנה דומים, ליצור הזה לא היה שריון שהגן על גופו. "בניגוד לקרובי המשפחה שלו, למין הזה אין קוצים או שריון על הגוף המיועד להגנה. המצב 'העירום' שלו מעלה את השאלה איך הוא הצליח להתגונן מפני טורפים", הוסיפה ד"ר קארון. חוקרים מאמינים שכדי להסתתר מטורפים, הם היו חיים בספוגיים. עם זאת, ייתכן שהיו להם מנגנוני הסוואה או רעל נגד טורפים, אך את זה לא יוכלו החוקרים לגלות מהממצאים שבידיהם.

יצור ימי עתיק רוקד. Lars Fields, צילום מסך
הדמייה של היצור הימי/צילום מסך, Lars Fields
יצור ימי עתיק רוקד. Royal Ontario Museum, צילום מסך
היצור חי לפני 500 מיליון שנה/צילום מסך, Royal Ontario Museum

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully