וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבח במסגד בקנדה: "החשוד בירי עשה 'לייק' לצה"ל ולטראמפ"

אתר המנטר פעילות קיצונית ברשת מסר כי אלכסנדר ביסונט, החשוד שירה למוות בשישה בני אדם בקוויבק סיטי, עקב בפייסבוק אחרי הצבא הישראלי והנשיא האמריקני. המשטרה מסרה כי החשוד התקשר למוקד החירום מרכבו והסגיר את עצמו. טראמפ התקשר לטרודו והביע תנחומים

עריכת וידאו: ניר חן

אלכסנדר ביסונט, החשוד בביצוע הטבח במסגד בקוויבק סיטי שבמזרח קנדה שבו נהרגו שישה בני אדם, עשה "לייק" בפייסבוק לעמודים של צה"ל, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומועמדת הימין הקיצוני בבחירות לנשיאות בצרפת מרין לה פן - כך דיווח אתר SITE, המנטר פעילות גורמים קיצוניים ברשת. מוקדם יותר הודיעה המשטרה המקומית כי מתוך שני האנשים שנעצרו לאחר האירוע, רק אחד נחשב לחשוד במעשה והשני, מוחמד בלחדיר, צעיר ממוצא מרוקאי, מתושאל כעד ראייה. המשטרה לא מסרה מה שמו של החשוד, אך לפי כלי תקשורת מקומיים, מדובר באלכסנדר ביסונט, קנדי הלומד באוניברסיטת לוואל המקומית.

המשטרה אף הודיעה כי החשוד התקשר למוקד החירום ממכוניתו לאחר הירי, ואמר כי הוא חמוש אך מעוניין לשתף פעולה עם כוחות הביטחון. לדברי הדובר, החשוד המתין שהשוטרים יגיעו לרכבו ויעצרו אותו. האדם השני שנעצר, כך לפי ההודעה, נמצא בזירה עצמה.

כלי תקשורת בקנדה דיווחו כי השוטרים שהגיעו לרכב, מסוג מיצובישי, הקיפו אותו והמתינו לתגבורת, שכן היה קיים חשד שהמכונית ממולכדת. עוד דווח כי אקדח אותר בתוך הרכב.

אלכסנדר ביסונט, החשוד בירי בקנדה, 30 בינואר 2017. פייסבוק, צילום מסך
עשה לייק ללה פן ולטראמפ. ביסונט/צילום מסך, פייסבוק

בית החולים בקוויבק סיטי מסר כי חמישה בני אדם שנפצעו באירוע עדיין במצב קשה ו-12 נוספים סובלים מפציעות קלות. 39 איש שהיו בתוך המסגד בזמן הירי הצליחו להימלט ללא פגע. עוד נמסר מבית החולים כי גילם של ההרוגים נע בין 35 ל-70.

מוקדם יותר דיווח העיתון המקומי "לה-סוליי" כי החשוד החזיק בידיו נשק מסוג קלצ'ניקוב. בניגוד להודעת המשטרה, עדי ראיה מסרו תחילה כי הטבח בוצע בידי שני אנשים. "הם החלו לירות וצעקו 'אללה אכבר'", סיפר אחד המתפללים שהיו במקום לרשת CBC הקנדית. "היה להם מבטא מקומי. הכדורים פגעו באנשים שהתפללו. היו שם ילדים, אחד מהם היה בן שלוש. אחד הכדורים עבר ממש ליד הראש שלי".

ראש הממשלה ג'סטין טרודו, שמתנגד להגבלות ההגירה בארצות הברית השכנה וקורא לפליטים להגיע לארצו, גינה בהצהרה שמסר את "מתקפת הטרור נגד מוסלמים במרכז של תפילה ושל מקלט". היום התקשר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לטרודו והביע את תנחומיו על המקרה. ראש ממשלת מחוז קוויבק פיליפ קוילארד אמר כי "אנו פועלים כדי להבטיח את ביטחונם של תושבי קוויבק. המחוז דוחה אלימות ברברית. אני מביע הזדהות עם תושבי קוויבק המוסלמים".

(עדכון ראשון: 17:20)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אמבולנסים בזירה שבה נורתה אש לעבר מתפללים במסגד בקוויבק סיטי, קנדה, ינואר 2017. רויטרס
שישה בני אדם נהרגו. זירת המתקפה/רויטרס
זירת ירי מחוץ למסגד במחוז קוויבק, קנדה, 30 בינואר 2017. רויטרס
כוחות הביטחון ממשיכים בחקירת האירוע. זירת הירי, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully