וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלי תקשורת ערבים טוענים: אסד מאושפז בעקבות שבץ מוחי

ברשתות ועיתונים המזוהים כמתנגדי המשטר בדמשק נטען כי נשיא סוריה נמצא במצב אנוש. לפי הפרשן המוביל של אל-ג'זירה, אסד מרותק למיטתו, אך לא בתרדמת. במשטר מכחישים: "מצבו מצוין"

צילום: יוסי אלטר

בימים האחרונים מדווחים כלי תקשורת ערביים שונים, רובם מתנגדיו של נשיא סוריה בשאר אסד, כי מצבו הבריאותי של השליט הדרדר, וחלקם אף טוענים כי הוא קרוב למותו. עם זאת, במשטר מכחישים זאת מכל וכל. פייסל אל-קאסם, הפרשן המוביל של רשת אל-ג'זירה הקטארית, הידועה בתמיכתה באופוזיציה לדמשק, דיווח אתמול (ראשון) כי מצבו של אסד אנוש וכי הוא מרותק למיטתו. עם זאת, הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו כי נשיא סוריה אינו נמצא בתרדמת.

ביום שבת דיווח העיתון הלבנוני אל-מוסתקבאל כי אסד מאושפז בשל שבץ מוחי. לפני כן, העיתון הלבנוני א-דיאר דיווח סיפור דומה, ואילו העיתון הסעודי א-שרק אל-אווסט, היוצא לאור בלונדון, טען כי נשיא סוריה מאושפז. דיווח קודם בעיתון טען כי אסד סובל משיתוק בעינו מתוך לחץ.

בהודעה שפרסמה הממשלה בפייסבוק נטען כי מצבו הבריאותי של אסד "מצוין" וכי הוא מתפקד כרגיל. "העם הסורי כבר נהיה חסין לשקרים כאלו". המשטר צבר מומנטום בחודשים האחרונים לאור כיבושה מחדש של חאלב והסיוע הרוסי המאסיבי, שהחליש משעותית את המורדים.

באמצע החודש ביקרה חברת הקונגרס האמריקנית טלוסי גברד בדמשק ואף נפגשה עם אסד ודנה עמו בסיום המלחמה הקטלנית. היא ספגה ביקורת נוקבת מצד עמיתיה, על כך שנועדה עם השליט האחראי למותם של מאות אלפים מאזרחיו.

בשאר אל אסד – מתראיין לאיי פי. AP
דיווחים סותרים על מצבו. אסד/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully