וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניסיון הראשון להתנקש בנשיא ארה"ב: חמישה דברים שצריך לדעת היום

30.1.2017 / 7:00

לפני 182 צייר מובטל ניסה לירות בנשיא ארה"ב דאז אנדרו ג'קסון – ונכשל. חוק ההסדרה יעלה להצבעה במליאת הכנסת. לפני 84 עלה היטלר לשלטון ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

חוק ההסדרה יעלה לקריאה שניה ושלישית

עמונה, 19 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
הדיונים על החוק יימשכו עד השעות הקטנות של הלילה. עמונה/ניב אהרונסון

אתם צריכים לדעת שהיום (שני) יעלה להצבעה בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת חוק ההסדרה. מדובר בחוק שנוי במחלוקת שנועד להסדיר את מעמדם של בתים בהתנחלויות שנבנו על קרקעות פלסטיניות פרטיות. הוועדה המשותפת לוועדת החוקה, חוק ומשפט ולוועדת החוץ והביטחון תקיים הצבעות על הצעת החוק ומאוחר יותר הוא יובא להצבעה במליאה. סיעות האופוזיציה הגישו עשרות הסתייגויות כך שהדיונים לקראת אישורו הסופי יימשכו עד השעות הקטנות של הלילה.

הניסיון הראשון להתנקש בנשיא ארה"ב

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 182 שנים, בשנת 1835, אירע הניסיון הראשון להתנקש בנשיא ארצות הברית מכהן. מדובר בניסיון התנקשות בחייו של הנשיא אנדרו ג'קסון שכשל. כאשר ג'קסון ביקר בהלווייתו של סנאטור מקרוליינה הדרומית, ניסה צייר מובטל, ריצ'רד לורנס, להתנקש בחייו. ואולם, הוא לא הצליח לעשות כן בשל תקלה באקדחים. הוא נעצר והוכנע, בין היתר לאחר שג'קסון בעצמו תקף אותו עם מקל ההליכה שלו. בבדיקה של האקדחים נמצא כי לא הייתה בהן תקלה ורבים טענו כי ג'קסון ניצל בזכות חסדי האל.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

עלייתו לשלטון של היטלר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרמן גרינג ואדולף היטלר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 84 שנים, בשנת 1933, עלה לשלטון בגרמניה אדולף היטלר. זאת, לאחר מינויו לראשות ממשלת גרמניה. במהלך 12 שנותיו כקנצלר גרמניה הביא היטלר למלחמת העולם השנייה ולשואת היהודים ובכך הוביל למותם של עשרות מיליוני בני אדם. עם עלייתו לשלטון כונה היטלר "קנצלר הרייך", אך שנה מאוחר יותר הוא ביקש להיקרא "מנהיג וקנצלר הרייך", וזה נותר תואר משרתו עד אשר שם קץ לחייו ב-1945.

72 שנים ללידת מאיר דגן

מאיר דגן, עצרת בכיכר רבין. 7 במרץ 2015. ראובן קסטרו
דגן/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 72 שנים, בשנת 1945, נולד ראש המוסד לשעבר מאיר דגן. דגן נולד בברית המועצות, עלה לארץ עם משפחתו בגיל חמש וגדל בבת ים. הוא מילא שורת תפקידים בכירים בצה"ל ו הקים את יחידת "רימון" למלחמה בטרור ברצועת עזה. לאחר שירותו הצבאי, שאותו סיים בדרגת אלוף, כיהן כיו"ר המטה למלחמה בטרור ויועץ לרמטכ"ל. ב-2002 מונה לראש המוסד וכהונתו הוארכה פעמיים עד שנת 2011. בתקופת כהונתו יוחסו למוסד כמה חיסולים של פעילי טרור, בהם המפקד הצבאי של חיזבאללה, עימאד מורנייה ובכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח. הוא הלך לעולמו בשנה שעברה בגיל 71 עקב מחלת הסרטן שממנה סבל.

יום הקרואסון הבינלאומי

קרואסון מסעדת אנונה. מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
קרואסון/מערכת וואלה! NEWS, מתן שופן

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום הקרואסון הבינלאומי. מדובר במאכל צרפתי מוכר בצורת סהר עשוי בצק וממולא בחמאה. האגדה מספרת כי הקרואסון נולד בווינה ב-1683 עם תום המצור של צבא טורקיה על העיר. כדי לחגוג את תבוסת האימפריה הטורקית יצרו את המאפה בצורת סהר, בדומה לדגל הטורקי. את הקרואסון אפשר לאכול עם מלית שקדים או שוקולד ובארצות הברית אף נהוג לאכול אותו כסנדוויץ' עם בשר או גבינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully