וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום שביתה בירושלים: כל שירותי העירייה לא יפעלו - חוץ מבתי הספר

29.1.2017 / 0:23

עיריית ירושלים פתחה במאבק במשרד האוצר, במחאה על אי העברת התקציב לעיר. ברקת: "ללא הסיוע הממשלתי הנדרש, ההישגים אליהם הגענו בשנים האחרונות ירדו לטמיון". הלימודים יתקיימו כסדרם

ערימות זבל ברחובות ירושלים. ציפי פרנק, מערכת וואלה! NEWS
ערימות זבל בשביתה בירושלים לפני כשנה/מערכת וואלה! NEWS, ציפי פרנק

החל מהיום (ראשון) יושבתו כל שירותי העירייה בירושלים, למעט מערכת החינוך שתפעל כסדרה. בין השירותים שלא יפעלו מערכי התברואה והפיקוח בעיר. עיריית ירושלים, ההסתדרות, ארגון ההורים והמנהלים הקהילתיים בעיר פתחו במאבק בשל העובדה שטרם הועבר התקציב לירושלים ל-2017 ממשרד האוצר.

בבוקר תתקיים באולם מועצת העיר אסיפת מחאה של מטה המאבק, ובה ידונו על המשמעות של אי העברת התקציב, בין השאר פיטורי עובדים ופגישה בשירותים הניתנים לתושבי העיר. לאחר מכן, תתקיים צעד והפגנה של עובדי ותושבים ירושלים מול ישיבת הממשלה.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת קרא לשר האוצר להתערב בהעברת התקציב לירושלים ולמנוע סבל לתושבי העיר. "בירת ישראל עומדת בפני משבר שעלול להביא לקריסה כללית של השירותים. ללא הסיוע הממשלתי הנדרש כל ההישגים אליהם הגענו בשנים האחרונות ירדו לטמיון. אנחנו מצפים ממשרד האוצר להתייצב לצדנו ולהעניק את הגיבוי והתמיכה הנדרשים. ירושלים צריכה לקבל את התקציבים בדרך המלך ומבלי שתיאלץ לחזר אחר הפתחים".

הרכבת הקלה בירושלים. עומר מירון
"הגירעונות התקציביים של העירייה הועמקו". ירושלים/עומר מירון

יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דני בונפיל הוסיף כי "בעקבות הודעת העירייה כי תאלץ לפטר מאות עובדים בשל היעדר התקציב, החלטנו בהסתדרות מרחב ירושלים להיאבק בחומרה נגד הניסיון לפטר עובדים ונגייס למאבק את כל ועדי העובדים בירושלים".

יו"ר ארגון ההורים פז כהן ציין כי "מערכת החינוך מתנהלת ללא תקציב מה שמפיל נטל כבד על ההורים והספקים. 3,600 כיתות חסרות בעיר, תכניות לא מתוקצבות וההורים משלמים מכיסם על השירות שאמור להיות ממומן מכספי המדינה. המצב פוגע באופן ישיר בחינוך ילדי ירושלים".

נציג המנהלים הקהילתיים בשכונות, יהודה בן יוסף, ציין כי "החברה האזרחית קוראת לראש הממשלה ולשר האוצר להיכנס לעובי הקורה במשבר התקציבי. ירושלים העיר הגדולה בישראל, כעשירית מאוכלוסיית הארץ, בירת ישראל, לא יכולה להידרדר בשירותים לתושביה. ממשלת ישראל חייבת לאפשר חיים נורמליים בירושלים ולתת את התקציב הדרוש לקיומה של העיר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי הוא רואה בחומרה רבה את השביתה "הפראית והמיותרת על גבם של תושבי העיר ירושלים ואת איומי הסרק המיותרים, לפיטורי עובדים, שיפגעו בתושבי העיר ובעובדי העירייה". לדברי האוצר, "לצערנו, במקום לספק לתושבי העיר שירות משתמש ראש העיר בתשלומי התושבים כדי לממן את נוכחות עובדי העירייה בהפגנות. אגף השכר במשרד האוצר התריע בסוף השבוע כי עובדים שישבתו לא יקבלו שכר בגין יום זה".

"לאור השקעות חסרות התקדים שבוצעו בעיר ירושלים על ידי הממשלה, תפקודה של העירייה והשירותים הניתנים על ידה היו צריכים להשתפר לאורך זמן, בדומה לשאר הרשויות המקומיות. לצערנו, הועמקו הגירעונות התקציביים של העירייה, האשכול החברתי כלכלי ירד והסתמכות העירייה על תקציבי הממשלה רק הלכה והתגברה", נמסר.

"לאור ההשקעות הגבוהות והצעת הממשלה להעמיד סיוע של למעלה מחצי מיליארד שקלים לכיסוי גירעונות העירייה, אין כל מקום לשביתה. אם העירייה תחליט על השבתת העיר בכל זאת, נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו, כדי שאזרחי ירושלים לא יפגעו".

(עדכון ראשון: 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully