וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות החקירות: נתניהו פופולרי מתמיד בקרב הציבור הרוסי בישראל

28.1.2017 / 0:30

סקר שערך אתר אקטואליה מוביל בשפה הרוסית מראה כי 34% רוצים להמשיך ולראותו בהנהגת המדינה - שיעור כפול מזה של יו"ר ישראל ביתנו, השר ליברמן. 65% סבורים שהחקירות נגדו הן תוצאה של "תחבולת השמאל"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

(נתניהו נשאל על חקירותיו במליאת הכנסת, שלשום)

חקירת ראש הממשלה העלתה משמעותית את אהדת הציבור הרוסי כלפיו וכלפי מפלגת הליכוד - כך עולה מסקר אינטרנטי של אתר "ניוזרו" שבו השתתפו יותר מ-2,400 משיבים. מרבית הגולשים הביעו תמיכה בנתניהו ובהמשך שלטונו, כמו גם אמון גדול שהחקירות יסתיימו בלא כתבי אישום.

מהסקר, שערך אחד מאתרי האקטואליה הגדולים בשפה הרוסית בישראל, עולה כי דווקא בעת הזו שיעורי התמיכה בנתניהו ובליכוד נוגסים דרמטית בפופולריות של מפלגת ישראל ביתנו. בתשובה לשאלה "את מי הייתם רוצים לראות היום כראש ממשלה", 34% מהמשיבים בחרו בנתניהו, ואילו רק 17% בחרו ביו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן.

בסקר קודם שנערך בחודש נובמבר, לשם השוואה, ליברמן זכה ל-34% מהקולות ואילו נתניהו ל-20% בלבד. בהמשך מדורגים יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, עם 13%, השר ישראל כץ עם 10% ולבסוף יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, והשר לשעבר גדעון סער עם 4% מהקולות.

אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו מודיעים על איחוד לקראת הבחירות, אוקטובר 2012. עומר מירון
נתניהו וליברמן, ערב האיחוד מפלגותיהם לקראת בחירות 2013/עומר מירון

התמיכה בנתניהו לנוכח החקירות גורפת ועקבית לאורך שורה של שאלות: 71% מהמשיבים חושבים שנתניהו צריך להישאר בתפקידו עד סוף הקדנציה, למרות החקירות, וכמחצית מהגולשים סבורים שאין בכלל צורך לחקור את ראש הממשלה.

בנוסף לכך, 61% תומכים בהצעת החוק שיזם ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) למנוע חקירה של ראש ממשלה במהלך כהונתו, שנדחתה מוקדם יותר השבוע בוועדת השרים לחקיקה. 65% מסכימים עם הקביעה שהחקירה נגד ראש הממשלה היא תוצאה של "תחבולה" של שמאל.

במקרה של התפטרות נתניהו - הבכורה עוברת לשר כץ

בשאלה נוספת המשיבים התבקשו לקבוע מי הכי מתאים לעמוד בראשות הממשלה ולהקים קואליציה חדשה אם נתניהו יתפטר ויוחלט שלא ללכת לבחירות מקדימות. לפי החוק, רק חברי כנסת מכהנים יכולים להרכיב ממשלה חלופית כך שהשרים משה כחלון ואביגדור ליברמן - שהתפטרו מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי - אינם כלולים בסקר. מהסקר עלה כי השר ישראל כץ זוכה לאמון הגבוה ביותר וכי 25% מהציבור הרוסי היו רוצים לראות אותו מרכיב את הקואליציה, אחריו לפיד עם 17.5% תמיכה ובנט עם 11%. כץ עקף את שני חברי הכנסת ממוצא רוסי בליכוד – יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין והשר זאב אלקין - שקיבלו כל אחד תמיכה בשיעור של כ-5-6%.

באופן מסורתי, הקול הרוסי נטה ימינה והצביע עבור הימין הקלאסי, אך בבחירות 1992 ו-1999 קולות המצביעים הרוסים היו משמעותיים בהובלת מפלגת העבודה בראשות יצחק רבין ואהוד ברק, בהתאמה, לשלטון. ואולם, שיעור ההצבעה בקרב הישראלים דוברי הרוסית נמוך מהממוצע באוכלוסייה הארצית, ורק כ-60% הגיעו לקלפיות בבחירות האחרונות. בבחירות לכנסת ה-20, לפי ההערכה, ישראל ביתנו והליכוד קיבלו כל אחת חמישה מנדטים מהמצביעים דוברי הרוסית. יש עתיד קיבלה שני מנדטים, המחנה הציוני בין מנדט וחצי לשניים, וכולנו ומרצ קיבלו מהעולים מברית המועצות לשעבר בערך חצי מנדט כל אחת.

(עדכון ראשון: 18:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully