וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: עיריית ירושלים הנפיקה היתרי בנייה ליחידות דיור בגילה

26.1.2017 / 18:30

היתרי הבנייה הוענקו לשני פרויקטים מתכנית מורדות גילה שמעבר לקו הירוק, האחד של 55 יחידות דיור והאחר של 88 יחידות דיור. "מדובר בחלק מחיזוק היחסים עם הממשל החדש בארצות הברית", הסביר יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יוסי אלטר

(לפני שבוע, נתניהו בישיבת סיעה: "לטובת ההתיישבות, תנו לי להוביל")

ברקע כניסת ממשל טראמפ לבית הלבן הנפיקה היום (חמישי) עיריית ירושלים היתרי בנייה ראשוניים לשני פרויקטים מתכנית "מורדות גילה" שמעבר לקו הירוק, האחד של 55 יחידות דיור והאחר של 88 יחידות דיור. מדובר בהיתרי הבנייה הראשוניים שיוצאים לפועל בתכנית, הכוללת בסך הכול כ-900 יחידות דיור.

על ההיתרים חתמו מהנדס עיריית ירושלים שלמה אשכול ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה מאיר תורג'מן. חתימה זו באה לאחר שבתחילת השבוע אישרה הוועדה בעיריית ירושלים תכנית לבנייה של כ-560 יחידות דיור בשכונות צפון ירושלים.

"כמי ששכונת גילה קרובה ללבו מאז ומתמיד וכמי שחרט על דגלו להגדיל ולפתח את הבנייה בירושלים, אישרתי הבוקר 143 יחידות דיור בשכונת מורדות גילה החדשה כחלק מחיזוק היחסים עם הממשל החדש בארצות הברית", אמר תורג'מן. "אני מתכוון להמשיך ולהוציא היתרים לכל הפרויקטים התקועים בירושלים כדי להגדיל את ההיצע ולהשאיר את הצעירים בירושלים. התחייבתי ואני מתחייב להמשיך לבנות את ירושלים בכל הכוח", הוסיף.

לקריאה נוספת:
נתניהו וליברמן אישרו בניית 2,500 יחידות דיור ביהודה ושומרון
הקבינט דחה פה אחד את ההצבעה על החלת הריבונות במעלה אדומים

שכונת גילה בירושלים. רויטרס
"חיזוק היחסים עם ארה"ב". שכונת גילה בירושלים/רויטרס

אישורי הבנייה והענקת ההיתרים מגיעים על רקע כניסתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבית הלבן, ובעקבות ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שהתקיימה מוקדם יותר השבוע שבה ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לשרים כי הבנייה בירושלים ובגדה תופשר ותתחדש בקרוב.

שלשום סיכמו שר הביטחון אביגדור ליברמן וראש הממשלה על אישור בניית כ-2,500 יחידות דיור ביהודה ושומרון. מדוברות משרד הביטחון נמסר כי התכניות כוללות פרסום להפקדה ולתוקף של יחידות דיור ושיווקן. "אנחנו בונים ונמשיך לבנות", אמר נתניהו, ואילו ליברמן הוסיף: "אנו חוזרים לחיים נורמליים ביהודה ושומרון".

ההחלטה גררה גינויים מצד הרשות הפלסטינית, ירדן והאיחוד האירופי, אך לא מצד ארצות הברית. דובר הבית הלבן, שון ספייסר, נשאל על ההחלטה והתחמק מתשובה: "ישראל היא בת ברית קרובה שלנו במזרח התיכון, תהיה לנו פגישה עם ראש הממשלה נתניהו ונדבר על זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully