וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים גילו את הסוד לאושר והוא לא כולל בגדים

17.2.2017 / 9:29

לאחר שנבדקה ההשפעה הפסיכולוגית של עירום ונודיזם על האדם נחשפה אמת העירומה על הקשר בין עירום לאושר, אז האם להוריד בגדים זה הפתרון הפשוט והזול לדימוי גוף נמוך?

צילום וידאו: נעמה נוח, נעמי מרוז, עריכה: נעמה נוח

בסרטון – מופע מחול ישראלי בעירום מלא. הם בטוח מאושרים

הצלחה היא לא המפתח לאושר. עירום הוא המפתח. כך עולה ממחקר חדש שמצא כי אנשים הנוטלים חלק בפעילויות נודיסטיות חשים טוב יותר לגבי עצמם, גופם וחייהם באופן כללי. ככל שהאדם מבלה יותר זמן בעירום – או בעירום חלקי – הוא מאושר יותר. החוקר הראשי, ד"ר קיאון ווסט, מגולדסמית', אוניברסיטת לונדון, אמר: "הנטוריסטים אמרו את זה כבר מזמן. על אף שעלו טענות חיוביות בנושא, עד כה נעשו מעט - אם בכלל - מחקרים אמפיריים שנועדו לבדוק אם פעילות נטוריסטית (ולא הגישה או האמונות) היא זו עושה אותנו מאושרים, או - ולא פחות חשוב – למה היא עושה אותנו מאושרים".

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

ריאליטי חדש מכניס שני זרים למיטה בעירום לדייט ראשון

לכתבה המלאה

בחלק הראשון של סדרת המחקרים, סקר מקוון של 850 אזרחים בריטים מצא רמות גבוהות יותר של שביעות רצון ודימוי גוף חיובי בקרב אלו שחוו זמן משמעותי בעירום חלקי או מלא בציבור. שני מחקרים נוספים התקיימו באירוע "לחשוף הכל עבור דובי קוטב" שנערך בגן חיות באנגליה ובאירוע עולם המים של הנטוריזם הבריטי בסטוק און טרנט. בשני האירועים, עברו המשתתפים הערכה פסיכולוגית רגע לפני שהתפשטו ושוב רגע לפני שהתלבשו. מרבית הנחקרים היו לבנים, הטרוסקסואלים בגיל העמידה. בכל המקרים, אנשים שהסתובבו ללא בגדים חוו "שיפורים מידיים ומשמעותיים בדימוי גוף, הערכה עצמית וסיפוק". ניתוח של הנתונים מראה כי אנשים יחסו חשיבות לעירום של אנשים אחרים יותר מאשר לעצמם. הממצאים המלאים פורסמו בכתב העת למדעי האושר. כן. יש כזה דבר.

ד"ר ווסט ציין כי עד היום אנשים רבים, כולל מומחי בריאות, הניחו כי עירום בציבור היה סימן לחוסר תפקוד פסיכולוגי. הוא מאמין שצריכים לבצע מחקרים נוספים שיערבו מגוון רחב יותר של משתתפים כדי להגיע למסקנות ברורות יותר. ווסט הוסיף: "נטוריזם עשוי להיות פתרון פשוט וזול לדימוי גוף נמוך. לכל הפחות, שווה לחקור את זה".

  • עוד באותו נושא:
  • עירום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully