וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוגגים ביום השואה": מועד הליכודיאדה מעורר את זעם הניצולים

25.1.2017 / 22:09

אירוע הליכודיאדה באילת, שבו משתתפים חברי מרכז המפלגה, ח"כים ושרים לצד אמנים ובדרנים, ייערך השנה במקביל ליום השואה הבינלאומי. "לא יכול להיות שאין שום רגישות למועד", אמרה יו"ר מרכז ארגוני ניצולי השואה, קולט אביטל, והוסיפה עקיצה לרגב

ח"כ מירי רגב, ישיבת ממשלה, 10 ביולי 2016. אלכס קולומויסקי, פול צלמים
"זה לא רק הפעילים". השרה רגב/פול צלמים, אלכס קולומויסקי

"הליכודיאדה", המפגש השנתי של חברי מפלגת הליכוד באילת, שמושך מאות עד אלפי חברי מרכז מפלגה, יחל מחר (חמישי). באירוע, שיימשך שלושה ימים, ישתתפו לצד חברי הכנסת והשרים מהליכוד גם בדרנים ואמנים מוכרים. אלא שהשנה נופל האירוע על 27 בינואר - היום שבו מצוין יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, ובכלל זה בעצרות האו"ם בניו יורק ובז'נבה.

במרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל, בראשות הח"כית לשעבר קולט אביטל, תוקפים את ההחלטה לחגוג את האירוע דווקא במועד עליו נלחמה מדינת ישראל במשך שנים כדי לקבל הכרה בינלאומית ליום השואה. "זכותה של כל מפלגה לעשות מה שהיא רוצה, להטיס את פעיליה לאילת ולשעשע את חבריה - אבל לא יכול להיות שאין שום רגישות למועד שבו בחרו לקיים את האירוע הזה", אמרה אביטל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כנסים והופעות - גם ביום השואה הבינלאומי. תכנית הליכודיאדה באילת/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי לוח הזמנים של האירוע יערכו מופעי סטנד-אפ, הרצאות, וטורניר כדורגל. אירוע השיא של הליכודיאדה יתקיים ביום שישי ועומד בסימן ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו. "אירוע הצדעה לראש הממשלה ורעייתו עם הזמר ליאור פרחי ומיטב אמני הים התיכון וקבלת שבת בסגנון ליכודי", נכתב בלו"ז.

אביטל ביקרה את האבסורד בקיום אירוע מסוג זה ביום השואה הבינלאומי. "כל העולם יודע שה-27 בינואר הוא היום שנקבע כיום השואה הבינלאומי, מציינים אותו בכל מדינה ומדינה ומקיימים אירוע ממלכתי רשמי כמו שעושות ממשלות אנגליה וצרפת. לא יכול להיות שהעם שסבל מהשואה וניצח במאבק להכרה עולמית בנושא, יעשה אירוע חגיגי שבו מיטב אמני הבידור יגיעו להצחיק ולבדר את פעילי מפלגת השלטון", אמרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ביקורת על הסרטון של רגב: "איך שרת התרבות לא מציינת את יום השואה?"

הביקורת החריפה ביותר של יו"ר מרכז הארגונים של ניצולי השואה מופנית לבכירים במפלגת השלטון, שיגיעו להשתתף באירוע. "לא יכול להיות דבר כזה, זה לא רק הפעילים", אמרה אביטל, בהתייחסה בין היתר לסרטון שפרסמה שרת התרבות והספורט מירי רגב בפייסבוק, ובו נראה כי דבר אינו מסיח את דעתה פרט הודעה על הליכודיאדה. "איך שרה במדינת ישראל ובמיוחד שרת התרבות לא מציינת את יום השואה הבינלאומי ובוחרת ללכת בדרך הזו? יש פה חוסר רגישות", תקפה אביטל.

"בשנת 2005 התקבלה החלטה פה אחד על ידי כל העצרת הכללית של האו"ם לציין את היום הזה אחרי מאבק כל כך גדול שמדינת ישראל הובילה. במיוחד לאור העובדה שבימים אלה יש כל כך הרבה מכחישי שואה, איך ייתכן שהמפלגה שמובילה את המדינה בוחרת להשתתף ולארגן אירוע חגיגי שבו יש סטנד-אפ קורע מצחוק ומיטב אמנים והבדרנים?".

ח"כ אילן גילאון (מרצ) שיגר מכתב לשר התחבורה ישראל כץ, המשמש גם כיו"ר מזכירות הליכוד, בנושא. "אני סבור כי קיומו של אירוע זה, בעל אופי שמח, חגיגי ורהבתני, שמתקיים מטעמה של מפלגת השלטון ובמעמד מנהיגיה, שריה וראשה, דווקא במועד שבו מצוין יום השואה הבינלאומי, נגוע במקרה הטוב בציניות וניתוק מביש, ובמקרה הרע באטימות מחפירה. תמה אני שמא איש מבין מארגני האירוע, שכאמור - תוכנן בתיאום לשכותיהם של הבכירים בשרי הממשלה, לא שם לב להתנגשות המועדים?", כתב גילאון.

בניגוד לעמיתיו למפלגה, הודיע ח"כ אורן חזן כי לא ישתתף באירוע. במקום זאת הוא ייסע לפולין וישתתף שם בטקס זיכרון לציון יום השואה הבינלאומי. בעקבות הסערה הודיע גם שר המדע אופיר אקוניס שהוא החליט שלא להגיע לליכודיאדה. זאת, לאחר שגילה את סמיכות התאריכים עם יום השואה הבינלאומי.

(עדכון ראשון: 14:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully