וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שש שנים למהפכה במצרים: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

25.1.2017 / 7:00

ב-25 בינואר 2011 החלו הפגנות המוניות בקהיר שהובילו להפלת שלטונו של מובארק. הרב יאשיהו פינטו ישתחרר מהכלא. העדה הדרוזית בישראל תחגוג את חג הנביא אל-חדר ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

הרב פינטו משתחרר מהכלא

הרב יאשיהו פינטו, מאי 2015. שלומי יוסף, פול צלמים
נשא שנת מאסר בגין שוחד ושיבוש הליכי משפט. הרב פינטו/פול צלמים, שלומי יוסף

אתם צריכים לדעת שהיום הרב יאשיהו פינטו, ראש קהילת "שובה ישראל", ישתחרר מכלא ניצן. זאת, עם סיום שנת המאסר שנגזרה עליו בגין מתן שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה, לשעבר ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, ובגין שיבוש הליכי משפט. בחודש ספטמבר האחרון קיבל בית המשפט המחוזי מרכז את ערעור הפרקליטות וקבע שלא לקצר את עונשו של הרב, חרף מצבו הרפואי החמור ומחלת הסרטן שממנה הוא סובל.

יום אחרון של שמש לפני הגשם

שקיעה בשמי גוש דן, 21 בינואר 2017. ראובן קסטרו
מחר מתחיל הגשם. שקיעה בגוש דן/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום צפויות להיות טמפרטורות גבוהות מהרגיל בעונה. זאת, חרף העובדה כי השמיים יהיו מעוננים. כמו כן, ייתכן אובך. עם זאת, זהו יום אחרון של מזג אוויר נעים לפני סוף שבוע גשום. כבר היום צפויים טפטופים קלים, אך החל ממחר תורגש התקררות ניכרת ויחל לרדת גשם שימשך עד יום ראשון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

שש שנים למהפכה במצרים

עשרות אלפי מפגינים מוחים בכיכר תחריר בקהיר נגד שלטונו של נשיא מצרים חוסני מובארק, 8 בפברואר 2011. AP
מאות הרוגים. ההפגנות בכיכר תחריר, 2011/AP

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים במצרים את יום השנה להפיכה ב-2011. בתאריך זה החלו במרכז קהיר הפגנות המוניות נגד שלטונו של הנשיא דאז, חוסני מובארק, שהתעוררו בהשפעת ימי "האביב הערבי". לאחר 18 ימים סוערים של מחאות אלימות שהובילו למאות הרוגים, אולץ מובארק לוותר על כסאו. כעבור חודש הוא נעצר יחד עם בני משפחתו ושרים בכירים בממשלתו בחשד למעשי שחיתות ולאחריות לדיכוי האלים של ההפגנות. ה-25 בינואר הוגדר כיום הזעם של הציבור המצרי. מדובר בגל המחאות הגדול ביותר במדינה מאז "מהומות הלחם" ב-1977.

49 שנים להיעלמות הצוללת דק"ר

הצוללת אח"י דקר. ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה
69 אנשי צוות נספו. הצוללת אח"י דקר/ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 49 שנים, בשנת 1968, נותק הקשר עם הצוללת אח"י דקר שעליה היו 69 אנשי צוות. זאת הייתה צוללת חיל הים שנרכשה בבריטניה ובדרכה לישראל היא ככל הנראה טבעה, וכל מי שהיה עליה נספה. בתאריך זה התקבל האות האחרון מהצוללת ליד האי כרתים. ואולם, גם לאחר חיפושים רבים הצוללת לא נמצאה והיא הוכרזה כאבודה. 31 שנים אחרי טביעתה, בשנת 1999, נמצאו שרידים מהצוללת.

החג הנביא אל-חדר של העדה הדרוזית בישראל

דרוזים בישראל. ShutterStock
עולים לרגל לקברו של אליהו הנביא. דרוזים בישראל/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום יחול חג הנביא אל-חדר של העדה הדרוזית בישראל. החג מתקיים בקברו של אליהו הנביא בכפר יאסיף שליד עכו, כחלק ממסורת החג לעלות לקבר. מדובר ביום שבתון שבו נהוג להתפלל עבור שלום העדה ושלום המדינה ולהגיע לקבל את ברכת הנביא, במקומות שבהם לפי המסורת עבר והשאיר ברכתו. אל-חדר הוא הנביא השני בחשיבותו במסורת הדרוזית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully