וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע וחצי אחרי התאונה: משפחת החייל שנהרג לא עודכנה בסיבת מותו

25.1.2017 / 17:27

משפחתו של סלבה גרגאי עדיין מתמודדת עם מותו הפתאומי במהלך החלפת זחל שגרתית בנגמ"ש, ובמקביל צריכה לשאת את חוסר הידיעה לגבי נסיבות מותו של בנם. "הוא לא הוסמך לטפל בנגמ"ש. מי נתן לו פקודה לבצע תיקונים שיובילו אל מותו?"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ורד לידני

שבוע וחצי לאחר התאונה שגבתה את חייו של ויאצ'סלב (סלבה) גרגאי במהלך החלפת זחל נגמ"ש שגרתית, בני משפחתו טרם עודכנו בנסיבות מותו של יקירם או בממצאי התחקיר הראשוניים על התאונה. "אף גורם לא טרח לעדכן אותנו מה גרם באמת למותו", אמר בזעם דניס גרגאי, בן הזוג של אמו סלבה, מחוץ לסוכת האבלים שהוצבה בכניסה לבית המשפחה בראשון לציון. "סלבה למד את מקצועות החשמל, הוא לא הוסמך באף שלב לטפל בנגמ"ש. עד עכשיו מנסים להבין מי שלח אותו ונתן את הפקודה לבצע את התיקונים בנמ"ר, תיקונים שהביאו אל מותו".

לטענת בני המשפחה, עד לשעה זו אף גורם רשמי מטעם צה"ל לא עדכן אותם בכשלים שהובילו למותו של סלבה. "היחידים שמעדכנים אותנו אלה העיתונאים שבאים לשאול שאלות. אנחנו ממוטטים נפשית ולא יכולים יותר", הוסיף דניס.

אימו של החייל סלבה גרגאי טניה יום אחריי שבנה נהרג בתאונת אימונים ברמת הגולן , 17 בינואר 2017. אור רביד באמצעות הוואווי, מערכת וואלה!
אמו של סלבה לצד תמונתו/מערכת וואלה!, אור רביד באמצעות הוואווי

דניס סיפר שפנה למפקדיו של סלבה ואל העובדים הסוציאליים שמסייעים למשפחה מטעם הצבא, וביקש סיוע בקביעת סוכת האבלים. ואכן, נציגים מטעם הצבא סייעו בהקמתה. "נוצר מצב שעשרות מנחמים שהגיעו לנחם את המשפחה עמדו בכניסה לחדר המדרגות, אז פניתי לצבא אם יוכלו לעזור המשפחה ויציבו אוהל אבל בו תוכל המשפחה לקבל את מי שמגיע מרחבי הארץ לתת כבוד אחרון לסלבה", אמר.

ביום חמישי הגיעו כ-2,000 בני אדם להלווייתו של גרגאי בבית העלמין בראשון לציון, לאחר שבפייסבוק התפרסמה בקשה להגיע להלוויה ולחלוק לו כבוד אחרון. חברו מהיחידה, שיר, ספד ואמר: "אמרנו לך שהגדולה של המחלקה זה האחדות שלה, ותוך ימים ספורים הפכת לחלק מהמחלקה. תמיד עם חיוך, ניצוץ אלוהי – נתת מוטיבציה לכולנו, והמטרה שלך תמיד הייתה להיות טוב יותר. אף אחד עדיין לא מעכל את האסון". הוא הוסיף: "זאת צלקת לכל החיים. אנחנו מפורקים בנפש וחזקים בראש, בוכים עם משפחתך שעכשיו תהיה חלק ממשפחתנו, אוהבים וכואבים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
חברי הילדות הקליטו את השיחה האחרונה עם רב"ט גרגאי: "מעולם לא חשף את חולשותיו". שי מכלוף
סלבה גרגאי/שי מכלוף

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל נמצא בקשר רציף עם המשפחה ומלווה אותה. מיד לאחר האירוע מינה מפקד פיקוד הצפון, אלוף אביב כוכבי, ועדת חקירה בראשות מפקד חטיבת כרמלי, אל"מ פיני יוסף, לתחקיר נסיבות האירוע. במקביל נפתחה חקירת מצ"ח ועם סיומה ממצאיה יועברו לבחינת הפרקליטות הצבאית. לאחר גיבוש חו"ד פרקליט, הממצאים יועברו למשפחה. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully