וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויצמן הבוקר: אמשיך בכל התפקידים ובכלל זה חנינה ומינוי שופטים

24.1.2000 / 11:12

אמר את הדברים בניגוד לדברי עורך דינו יעקב וינרוט שאמר, "אפשר יהיה להגיע להבנה בנוגע לאי מינוי שופטים ומתן חנינה".

יממה לאחר הודעתו כי אין בכוונתו להתפטר, ולאור התגובות והקולות שקוראים לו להתפטר חזר ואמר הבוקר הנשיא וייצמן כי
לא רק שאין בכוותו להתפטר אלא הוא גם מתכוון להמשיך בכל תפקידיו ובכלל זה מינוי שופטים ומתן חנינה.
ויצמן התבקש להגיב על דבריו של שר המשפטים, יוסי ביילין שקרא לו שלא לקחת חלק בתהליך מינוי שופטים ולא לתת חנינות.
דבריו של ביילין זכו לתמיכה דווקא מעורך דינו של הנשיא, יעקב וינרוט. זה אמר הבוקר בראיון לגל"צ, "כי יש טעם בדבריו של ביילין" והוא מניח שאפשר יהיה להגיע להסכמה בנוגע לכך בין בית הנשיא למשרד המשפטים. עוד אמר הבוקר ויינרוט כי הוא זה שהמליץ לויצמן שלא לצאת לחופשה. לדבריו הנשיא לא פירט את גרסתו אמש כי אז היו מאשימים אותו בתיאום עדויות.
הנשיא צפוי להגיע אחר הצהריים לכנסת. הוא ייקח חלק בישיבה חגיגית לרגל 51 שנים לכנסת. יו"ר הכנסת אברהם בורג אמר הבוקר, "לא נוח לי במצב הזה, גם אני רציתי לשמוע אמש הסברים. אבל למרות הכל הנשיא, עדין נשיא ואני כיו"ר המשכן יקבל אותו בכבוד השמור לנשיאים".
חברי כנסת רבים קראו אתמול לויצמן שלא להגיע למשכן הכנסת כדי למנוע מבוכה. אמש הודיע מנכ"ל בית הנשיא אריה שומר ליו"ר בורג כי בכוונת ויצמן להגיע לדיון החגיגי. אחרי הדיון בכנסת אמורה להתקיים קבלת פנים אבל עדין לא ברור אם ויצמן ייקח בה חלק. יועץ התקשורת של הנשיא, מנחם שיזף דוחה הבוקר את הטענות לפיהן דבריו אתמול של ויצמן לא הביאו תועלת לנשיא. בראיון לגלי צה"ל אמר שיזף, כי למרות הקריאות המתחזקות להתפטרות הנשיא הוא לא חושב שההודעה אמש הייתה מיותרת. "ברגע שהנשיא אמר משהו שונה מזה שציפו לו כותבי הטורים למינייהם אז הם החליטו שההודעה הייתה מיותרת. ויצמן לא דיבר אל הכתבים, אלא אל העם. הוא החליט להמשיך בתפקידו למרות דעתם של העיתונאים".

רוב חברי הכנסת קוראים להתפטרות הנשיא

רוב חברי הכנסת קראו מאז אתמול לנשיא להתפטר מתפקידו או לפחות לצאת לחופשה. ח"כ זהבה גלאון ממרצ אמרה אמש, "ויצמן חצוף והוא מביך אותנו. זו גישה שחצנית של נשיא שאומר אני וטפסי עוד. הוא יעמיד את הכנסת במתב מביך כשיבוא אליה". ח"כ טומי לפיד אמר, "אני חושש שויצמן עושה שגיאה חמורה, הוא מחמיץ הזדמנות להציל את כבודו. הוא מקבל עצות גרועות וחבל שהוא נשמע להן".
ח"כ שאול יהלום הגיב גם הוא אומר "אזרח ישראל היו זכאים לקבל מנשיא המדינה הסבר מפורט ומוסדר, ולא הודעה קצרה. חבל מאד שהנשיא לא הודיע על יציאתו לחופשה". בתוך שכך התברר כי חבר הכנסת מיכאל אייתן יוזם הצעת חוק לפיה ניתן יהיה להדיח נשיא מכהן או להשעותו מתפקידו.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully