וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ ידון בהשבת גופת הדורס מהכפר בנגב: חמישה דברים לדעת היום

23.1.2017 / 7:00

הדיון יהיה בעתירה להשבת הגופה של יעקוב אבו אלקיעאן למשפחתו. הכנס השנתי של INSS יפתח בנוכחות הנשיא ריבלין והרמטכ"ל איזנקוט. חוקר התקשורת דן כספי יובא למנוחות ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

בג"ץ ידון בהשבת גופתו של הדורס מאום אל-חיראן

מפגינים באום אל-חיראן, ינואר 2017. יותם רונן
"המשטרה מציבה תנאים שאינם מקובלים". הפגנות באום אל-חיראן אחרי תקרית הדריסה/יותם רונן

אתם צריכים לדעת שהיום ידון בג"ץ בעתירה להשבת גופתו של יעקוב אבו אלקיעאן, הנהג שדרס למוות את השוטר ארז לוי בעימותים בכפר אום אל-חיראן, למשפחתו. מדובר בעתירה שהגישו מרכז עדאלה, מרכז אלמיזאן וח"כ טלב אבו עראר מהרשימה המשותפת, בשם המשפחה. לדברי העותרים, המשטרה ממשיכה להציב תנאים, שאינם מקובלים על בני משפחתו של אבו אלקיעאן, להעברת הגופה לצורך הבאתה למנוחות.

הכנס הבינלאומי השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי

נשיא המדינה ראובן ריבלין, כנס המכון למחקרי ביטחון לאומי. 18 בינואר 2016. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין בכנס INSS בשנה שעברה/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

אתם צריכים לדעת שהיום ייפתח הכנס הבינלאומי השנתי העשירי של המכון למחקרי ביטחון לאומי INSS. הכנס ידון בהרחבה ביחסים האסטרטגיים בין ארצות הברית לישראל תחת הכותרת "הערכה אסטרטגית לשנת 2017". בשיח ייקחו חלק מקבלי החלטות, חוקרים, אנשי צבא וממשל בעבר ובהווה, עיתונאים ואנשי רוח. נשיא המדינה ראובן ריבלין יישא דברים במושב הפתיחה. גם השרים נפתלי בנט, איילת שקד וישראל כץ וכן ח"כ יאיר לפיד צפויים לשאת דברים באירוע.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

חוקר התקשורת דן כספי יובא למנוחות

פרופ' דן כספי. ברני ארדוב
יו"ר האגודה הישראלית לתקשורת. כספי/ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שהיום יובא למנוחות חוקר התקשורת פרופ' דן כספי. הלווייתו תתקיים בשעה 15:00 בבית העלמין באבן יהודה. כספי, שהלך אתמול לעולמו בגיל 71, היה מרצה במחלקה לתקשורת באוניברסיטת בן גוריון שבבאר שבע ויו"ר האגודה הישראלית לתקשורת. הוא פרסם טור באתר ביקורת התקשורת "העין השביעית", טור דעות באתר Ynet וניהל את בלוג דן בתקשורת ב"הארץ", עד מותו. כספי הותיר אחריו את רעייתו דליה, בתו ענבל וארבעה נכדים.

28 שנים למותו של סלבדור דאלי

האמן סלבדור דאלי. AP
מהמשפיעים על האומנות במאה ה-20. דאלי/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 28 שנים, בשנת 1989, הלך לעולמו הצייר הספרדי סלבדור דאלי. יצירותיו הסוריאליסטיות של דאלי השפיעו רבות על האומנות במאה ה-20 בתחומים רבים כמו ציור, פיסול, מוזיקה, צילום וקולנוע. במהלך חייו יצר דאלי יותר מ-1,500 ציורים. המוכרים שבהם הוא "התמדתו של הזיכרון", שמוכר בזכות השעונים הנוזלים שמצוירים בו, "גילוי אמריקה על ידי כריסטופר קולומבוס" ו"פני המלחמה".

יום כתב היד הבינלאומי

אילוסטרציה. ShutterStock
בגלל העידן הדיגיטלי פחת השימוש בכתב יד/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום כתב היד הבינלאומי. תחילתה של מסורת זו התחילה בארצות הברית ונקבעה ביום זה שבו נולד ג'ון הנקוק, אחד מאבות המייסדים של ארצות הברית והראשון שחתם על הכרזת העצמאות האמריקנית. יום זה תפס תאוצה בשנים האחרונות נוכח העובדה כי בני אדם ממעטים להשתמש בכלי כתיבה ובדף ומרבים לתקשר באמצעות כלי תקשורת דיגיטליים. בכך, פחת השימוש בשנים האחרונות באופן משמעותי בכתב יד. בטרם יהפוך כתב היד לנחלת העבר, יום זה מעודד בני אדם לכתוב מכתבים בכתב יד ולא במחשב ולהפיץ אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully