וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודות הסתיימו - הנוסעים נותרו מאוכזבים: "כביש 1 נכשל במבחן הראשון"

חודשים של עבודות על כביש 1 המשודרג ופתיחת מנהרות הראל לא שיפרו את המצב בדרך לבירה והנוסעים נותרו עם ההבטחות בפקקים. "את כל הז'יטונים שמתי הבוקר על הכביש החדש ונשארתי מרושש"

עריכה: שניר דבוש

חודשים של עבודות על כביש 1 המשודרג הסתיימו, אך למרות ההבטחות עומסי התנועה נותרו בעינם והנוסעים מאוכזבים. "הבטיחו שהדרך לירושלים תשתפר משמעותית ובמבחן הראשון שלה, היא נכשלת ולא עומדת בעומס", כך אמר היום (ראשון) חיים כץ, תושב באר יעקב שעובד באחד ממשרדי הממשלה בבירה ואיחר הבוקר לעבודתו.

"אמרו שהדרך לבירה לא תעבור את ה-40 דקות, אז אמרו. את כל הז'יטונים שמתי הבוקר על הכביש החדש ונשארתי מרושש, גם איחרתי לפגישה, גם נתקעתי בפקק וגם לא נהניתי מהדרך החדשה – כי רק רציתי שתסתיים כבר", הוסיף כץ. "נכשל, זה הציון שאני נותן לכביש 1 החדש".

עוד בנושא:
יומיים לאחר שנפתחו: מנהרות הראל בכביש 1 עמדו למבחן נסיעה ראשון
הנהגים הראשונים שחצו את מנהרת הראל מרוצים: "היה שווה את הסבל"

פקק תנועה בכביש 1 בדרך לירושלים. 22 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
"גם איחרתי לפגישה, גם נתקעתי בפקק". פקק בדרך לירושלים, הבוקר/נועם מושקוביץ

הכביש המשודרג שנפתח שלשום כולל את "מנהרות הראל", מנהרות באורך של 800 מטרים, ואת גשר מוצא דרום. בשלב הראשון נפתחו לתנועה שני נתיבים מתוך שלושה, ובחודשים הקרובים, עם השלמת העבודות יפתח לתנועה גם הנתיב השלישי. ביציאה מהמנהרה לכיוון ירושלים יהיה אפשר לעלות על גשר מוצא החדש. הגשר המקביל, לכיוון תל אביב, נפתח לתנועה כבר לפני כמה חודשים.

על פי התכנון, הגשרים, שאורכם 900 מטרים, צפויים להתחבר בעתיד לכביש 16 הנמצא בשלבי הקמה וישמש דרך נוספת לדרום ירושלים. זאת, בנוסף לכביש 9 המוביל לצפון העיר ולרכבת המהירה האמורה, על פי משרד התחבורה, לחבר את ירושלים לגוש דן בתוך 28 דקות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פקק תנועה בכביש 1 בדרך לירושלים. 22 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
"כגודל הציפיות כך גודל האכזבות". "מנהרות הראל", הבוקר/נועם מושקוביץ

גם עו"ד דנה לוי, שעובדת בבירה, לא הסתירה את אכזבתה. "זה לא שדרוג, זה שד-רוע. כגודל הציפיות כך גודל האכזבות", סיפרה. "אתמול בערב לפני השינה עוד שוחחתי עם בעלי ואמרתי לו שהיום אני יכולה לצאת יותר מאוחר לעבודה, אבל שוב התאכזבתי. הבטיחו לנו הקלה בעומסים ובפקקים, הבטיחו לנו דרך נעימה וסימפטית, ובמקום זה קיבלנו פקקים ועצבים על הבוקר, בדרך שאינה מוכרת לנוסעים".

לדברי לוי, גם הבוקר נרשמו עומסי תנועה ופקקים בדרך לבירה, שנגרמו בעיקר בשל פתיחתם של שני נתיבים בלבד. "אם כבר עשו שדרוג ושיפצו את הכביש, לא יכלו לסיים את העבודה?", תהתה. "בנס לא איחרתי לעבודה. עד מתי נמשיך להגיע לעבודה על הקשקש, עצבניים ובלי אוויר? כנראה שלתמיד".

מבשרת ציון מזג אוויר חורפי 24 ינואר 2016. נועם מושקוביץ
"אין פתרונות ל-50 אלף תושבים". התחנות בוטלו, מחלף הראל/נועם מושקוביץ

מלבד הנוסעים שתקועים שעות בדרכים, המפסידים הגדולים משדרוג הכביש הם תושבי מבשרת ציון והסביבה. הכניסה הראשית ליישוב מכיוון ירושלים בוטלה, ומי שמעוניין להגיע לשם כעת, נאלץ להמשיך לנסוע במנהרות כמעט עד מחלף חמד, ומשם בכביש זמני בחזרה לגשר הראל, שם מתלכד הכביש עם נתיבי התנועה מכיוון תל אביב.

עם אישור הפרויקט ותחילת העבודות הפגינו תושבי מבשרת ואף עתרו לבג"ץ בדרישה לצו מניעה לפתיחת המנהרות, כיוון שלטענתם אין פתרון לסגירת מסוף האוטובוסים במחלף, אך עתירתם נדחתה על הסף. חבר מועצת מבשרת ציון מוטי חזיזה סיפר כי "להגיד אמרנו לכם זה לא המקום עכשיו, אבל לא נפסיק להביא את הנושא לסדר היום. הפקקים גדלו ואין פתרונות ל-50 אלף תושבים. ראינו את זה הבוקר. המנהרות לא חסכו אפילו דקת נסיעה שלא לדבר על התחבורה הציבורית, המצב קטסטרופה לתושבי מבשרת. האוטובוסים, חלקם לא עצרו בחמד ואחרים לא הגיעו לפי לוחות הזמנים ותושבים נתקעו בתחנות ללא מענה".

משרד התחבורה: עומסי התנועה נגרמו בשל תאונה בסמוך למנהרות

ממשרד התחבורה נמסר: "לצורך השלמת העבודות נפתחו בשלב זה במנהרות הראל וגשרי מוצא שני נתיבים בלבד, מתוך שלושת הנתיבים שנסללו. עם השלמת העבודות בחודש מאי השנה, יפתחו לתנועה שלושה נתיבים, משער הגיא ועד לגינות סחרוב שבכניסה לירושלים אז תורגש הקלה משמעותית בזרימת התנועה לירושלים וממנה".

עוד נמסר כי "חברת נתיבי ישראל תגברה את קטע הכביש החדש שנפתח בניידות שירות וניידות משטרה, במטרה לאפשר זרימה מהירה יותר של התנועה עד לסיום העבודות. יצוין כי עומסי התנועה שהיו הבוקר במנהרות הראל נבעו בחלקם הגדול כתוצאה מתאונת דרכים שארעה סמוך למנהרות".

(עדכון ראשון: 12:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully