וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ ב-CIA: "טענו שיש לי ריב עם קהילת המודיעין – ההפך הוא הנכון"

יממה לאחר שהושבע הגיע טראמפ למטה ה-CIA, ואמר כי הטענות על עימות פומבי עם הסוכנות הן המצאה של התקשורת. "אף אחד לא מעריך יותר את סוכנויות המודיעין מאשר טראמפ". על מועמדו לראשות הסוכנות: "הוא כוכב"

רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביקר אתמול (שבת) במטה סוכנות הביון המרכזית (CIA) בלנגלי שבווירג'יניה, יממה לאחר שהושבע לתפקיד הבכיר. זאת, לאחר שבשבועות האחרונים יצא הנשיא נגד הסוכנות ועובדיה. טראמפ דחה את הטענות לעימות בינו לבין סוכונויות המודיעין, ואמר כי מדובר ב"המצאה של התקשורת".

"אף אחד לא מעריך יותר את סוכנויות המודיעין מאשר טראמפ", אמר הנשיא בפתח דבריו. "הסיבה שהנאום הזה הוא העצירה הראשונה שלי אחרי ההשבעה היא העובדה שיש לי מלחמה עם התקשורת, מהגופים הכי לא אמינים שיש, שהציגה מצג לפיו יש לי עימות עם סוכנויות המודיעין. אני אתכם ב-1000 אחוז. אני רוצה להגיד לכם שאני מאחוריכם. אולי לא קיבלתם את התמיכה שרציתם בעבר, אבל אתם תקבלו ממני כל כך הרבה תמיכה. אני אוהב אתכם, אין מי שאני מכבד יותר, אתם תעשו עבודה מדהימה ואתם תובילו".

העימות הפומבי בין טראמפ לסוכנויות המודיעין האמריקניות החל עם קביעתם כי רוסיה עומדת מאחורי הפריצות למחשבי המפלגה הדמוקרטית במטרה להשפיע על הבחירות ולהביא לבחירתו של טראמפ. מאוחר יותר קיבל הנשיא את קביעת הסוכנויות, אך הביקורת נמשכה לאחר הדיווחים על מידע שהגיע לסוכנויות ולפיו קיים חומר מביך על טראמפ בידי רוסיה. הנשיא האשים אז את סוכנויות המודיעין בשימוש בטקטיקות המזכירות את גרמניה הנאצית.

עוד כתבות בנושא:
הפגנות ענק נגד הנשיא האמריקני: מיליונים מפגינים ברחבי העולם
בצל השבעת טראמפ: מתיחות בקואליציה סביב החלת ריבונות על מעלה אדומים
"מסר נגד העברת השגרירות": בבית לחם שרפו תמונות של טראמפ

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בביקור במפקדת ה-CIA, וירג'יניה, 21 בינואר 2017. רויטרס
טראמפ בנאום מול עובדי ה-CIA, היום/רויטרס

טראמפ המשיך לתקוף את התקשורת, ואמר כי היא פרסמה דיווחים שגויים על כך שהמדשאות מול הקונגרס היו ריקות במהלך השבעתו. "אתמול בנאום היו מלא אנשים", ציין. "אני פותח את הטלוויזיה ומראים שטח ריק. אני הייתי שם, וזה היה נראה כאילו יש מיליון או מיליון וחצי איש. בתקשורת אמרו כי הגיעו 250 אלף איש, זה שקר".

הנשיא אף שיבח את מועמדו לתפקיד ראש ה-CIA, מייק פומפאו, שהדיון בקונגרס סביב אישור מינויו צפוי להתקיים ביום שני. "ראיינתי את מייק פומפאו לתפקיד ומאז לא רציתי לפגוש אף אחד אחר", אמר. "היו שמונה מועמדים לתפקיד אבל הוא היה כל כך טוב. כולם מכבדים אותו. אתם תקבלו כוכב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חבר בית הנבחרים מייק פומפאו, אוקטובר 2015. AP
"כולם מכבדים אותו". המועמד לתפקיד ראש ה-CIA, פומפאו/AP

טראמפ אמר כי על הסוכנות להתמקד במאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), והוסיף: "אנחנו חייבים להיפטר מדאעש, אין לנו ברירה. יש להשמיד מפני האדמה את הטרור של האסלאם הקיצוני. מדובר ברוע טהור. אם תתנו לגנרלים את ההוראות הנכונות, זה יהיה מדהים. אנחנו צריכים להתחיל לנצח שוב".

ברוס ריידל, גורם בכיר לשעבר ב-CIA, אמר כי ביקורו של טראמפ במטה הסוכנות מהווה "מחווה של רצון טוב". מנגד, ישנם גורמים הטוענים כי יידרש יותר מביקור מהיר כדי לאחות את הקרעים. "ביקור אחד עם כמה מילים חמות לא ימחק תקיפות והעלבות שהושמעו", אמר פול פילר, בכיר לשעבר בסוכנויות המודיעין.

(עדכון ראשון: 22:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully