וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: קלטנו אותות מצוקה מצוללת זרה אחרי טביעת ה"קורסק"

22.11.2000 / 10:10

מפקד הצי הצפוני גילה כי אותות אס.או.אס נקלטו בזמן טביעת הצוללת באוגוסט השנה; הגילוי תומך בעמדת רוסיה לפיה התאונה אירעה בעקבות התנגשות עם צוללת זרה; במערב מטילים ספק ומכחישים קשר לתאונה

בראיון לעיתון רוסי גילה אתמול מפקד הצי הצפוני של רוסיה שאותות אס.או.אס מצוללת זרה נקלטו בזמן שבו טבעה הצוללת קורסק בים ברנטס באוגוסט השנה. בתאונה נהרגו כל 118 מלחי הצוללת.

אדמירל וצ'יסלאב פופוב סיפר שהאותות נקלטו בספינה הרוסית "פטר הגדול": "בדיקות שנערכו על ידי מעבדת הצי הצפוני הוכיחו שהאותות שייכים לצוללת זרה באיזור", אמר.

אדמירל פופוב אמר שעובדה זו מחזקת את האפשרות שהקורסק טבעה לאחר שהתנגשה עם צוללת זרה, ההסבר שבו מחזיקים שלטונות רוסיה. ארצות הברית ובריטניה שוללות אפשרות זו. ארצות הברית הודתה ששתי צוללות שלה היו באזור, אבל הפנטגון טוען כי הן לא היו מעורבות בשום התנגשות. בריטניה אמרה שאף צוללת שלה לא היתה באזור התאונה.

מומחים במערב סבורים ששני הפיצוצים שגרמו לטביעתה של הצוללת אירעו בתוכה, בשל שריפה שפרצה או תאונה בטילי הטורפדו.
אדמירל פופוב אמר שהסיבה האמיתית מאחורי התאונה תתברר רק לאחר שהצוללת תועלה ממעמקי הים. רוסיה מתכננת לנסות ולחלץ את שברי הצוללת בשנה הבאה, אחרי החורף. משימת חילוץ הגופות הופסקה בתחילת החודש בגלל תנאי מזג אוויר גרועים, לאחר שחולצו רק 12 גופות.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully