וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולים מרוסיה: השפענו על הפשע בישראל, אבל גם על התרבות

22.11.2000 / 9:23

במחקר חדש שבדק את השתלבותם של העולים בחברה בישראלית אמרו 49 אחוז מהנשאלים כי העליה העלתה את רמת הפשיעה בארץ; רובם סבורים שהתרומה התרבותית שלהם לישראל היתה גדולה מתרומת התרבות הישראלית להם; 60 אחוז בטוחים כי יישארו בישראל, אבל תוך שמירה על התבדלות

מחקר חדש מגלה כי דווקא העולים החדשים מחבר העמים מאמינים כי מאז שעלו לישראל עלתה גם רמת הפשיעה בארץ. המחקר, שהוצג השבוע ובדק את השתלבותם של העולים בחברה בישראלית ובתרבותה, מצא כי 49 אחוז מעולי רוסיה סבורים כי בתחום הפשיעה היתה לעליה מברית המועצות לשעבר תרומה שלילית על החברה הישראלית.

יחד עם הממצא המפתיע רוב העולים חשים כי התרומה התרבותית שלהם למדינת ישראל היתה גדולה מתרומת התרבות הישראלית להם.

"ידיעות אחרונות" מדווח כי המחקר, שבוצע על ידי פרופסורים מאוניברסיטת חיפה ואוניברסיטת ירושלים, נערך בקרב 707 מרואיינים. מהמימצאים עולה עוד שהעולים מעדיפים להיקלט בחברה הישראלית כקבוצת כוח ולא כיחידים וכי הם מתגבשים לקבוצה אתנית שלישית בישראל בנוסף לאשכנזים והספרדים. מכאן מעריכים החוקרים שהמפלגות ה"רוסיות" לא צפויות להיעלם בקרוב.

המחקר גם מגלה כי אוכלוסיית העולים המבוגרת מזוהה יותר עם מדינת ישראל ומחוברת לערכיה מאשר הצעירים שהגיעו לישראל בילדותם. כמו כן גילו הנשאלים סובלנות מסויימת לפשעי צווארון לבן, שהתבטאה בהסכמה מועטה לדווח על פרוטקציות, העלמות מס, הונאה, מתן וקבלת שוחד ומעילה.

משנת 1989 עד סוף שנת 1999 הגיעו לישראל 835 אלף עולים המהווים היום כ-13 אחוז מהאוכלוסייה. 60 אחוז מהנשאלים בטוחים לחלוטין כי יישארו לחיות בישראל.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully