וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתוני סוריה: "מעשי ישראל נגד הפלסטינים חמורים ממעשי הנאצים"

22.11.2000 / 8:57

בכיר סורי: התקפות צה"ל סוחפות את האזור לקראת פיצוץ כולל; סוריה יוזמת לחץ על מאוריטניה להודיע על ניתוק הקשרים עם ישראל; מדינות ערב עשויות להפסיק הסיוע הכלכלי למאוריטניה, אם היא לא תמהר לשנות עמדתה כלפי היחסים עם ישראל

מאת שי שריג

מקור סורי בכיר אומר הבוקר בהצהרות לעיתונים ערביים, כי "התוקפנות הישראלית תסחוף את האזור במהרה לקראת מצב של מתיחות והתלקחות כוללת". בתוך כך אמר סגן נשיא סוריה, עבד אלחלים חדאם, כי סוריה מוכנה להושיט כל סיוע למען המשך האינתיפאדה הפלסטינית. אתמול קראו עיתוני סוריה למדינות ערב לגבש עמדה נחרצת ולהתלכד נגד ישראל ואף ציינו כי "מעשיה של ישראל נגד הפלסטינים חמורים אף יותר מהמעשים הנאציים הנתעבים".

בתוך כך, מקורות דיפלומטים ערביים יודעי-דבר בדמשק חושפים כי סוריה יוזמת הפעלת לחצים בלתי-פוסקת על ממשלת מאוריטניה, על מנת לשכנעה להצטרף אל המדינות הערביות שהודיעו על ניתוק הקשרים עם ישראל, בהתאם להחלטות הפסגות הערביות האחרונות.

המקורות מגלים כי סוריה מנהלת בימים אלה התייעצויות רבות עם מדינות ערב, לרבות מצרים, כדי לגבש עמדה אחידה ולהתחיל בהפעלת לחצים ואף איומים על ממשלת מאוריטניה, אם זו תמשיך לדבוק בעמדתה המסרבת לנתק הקשרים עם ישראל. המקורות מעריכים כי שרי החוץ של סוריה ומצרים עשויים להיפגש בקרוב כדי לדון בנושא.

חלק ממדינות ערב עשויות להזהיר את מאוריטניה מפני "תגובה ערבית קשה ואף הפסקת הסיוע הערבי הניתן לה", אם זו תמשיך לדבקו בעמדתה הנוכחית. המקורות לא פסלו את האפשרות, כי סוריה תבחן מחדש את יחסיה עם מאוריטניה ותדרוש לדון במעמדה כחברה בליגה הערבית.

בשבוע האחרון האשימה הנהגת מפלגת הבעת' השלטת בסוריה את מאוריטניה כי היא מדכאת את פעילות המוני העם המאוריטני והזרמים הפוליטיים במדינה, אשר מתנגדים בכל תוקף לכינון קשרים עם ישראל.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully