וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיום מבצע עופרת יצוקה: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

18.1.2017 / 6:00

ב-2009 הסתיים המבצע בעזה שארך שלושה שבועות ובמסגרתו נהרגו עשרה חיילים. בוועדת הכלכלה ידונו באיסור אפליה על רקע מקום מגורים. בעולם יציינו את יום פו הדב הבינלאומי ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

סיומו של מבצע עופרת יצוקה

חיילי צה"ל נכנסים קרקעית לעזה. Sebastian Scheiner, AP
חייל בגבול עזה במהלך מבצע עופרת יצוקה/AP, Sebastian Scheiner

אתם צריכים לדעת שהיום לפני שמונה שנים, בשנת 2009, הסתיים מבצע עופרת יצוקה. המבצע שהתקיים ברצועת עזה ארך שלושה שבועות ומטרותיו היו לפגוע בחמאס, עקב ירי רקטות בלתי פוסק לעבר יישובים בנגב, ולהשיב את החייל החטוף דאז, גלעד שליט. המבצע הסתיים בהפסקת אש שהוכרזה על ידי ישראל. במבצע נהרגו עשרה חיילים ושלושה אזרחים ישראלים.

איסור אפליה על רקע מקום מגורים

ועדת הכלכלה. 13 ביוני 2016. נועם מושקוביץ
מטרת החוק למנוע סירוב להענקת שירותים לתושבי אזורים מרחוקים/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום תדון ועדת הכלכלה בהצעת חוק לאיסור אפליה במוצרים, שירותים וכניסה למקומות על רקע מקום מגורים. מדובר בתיקון לחוק קיים שמבהיר את עניין מקום המגורים ואוסר על אפליה על רקע זה. כך, יחויב נותן שירות לספק את השירות או המוצר לכל מקום מגורים, לרבות יהודה ושומרון ואזורים נוספים ברחבי הארץ שסובלים מאפליה. באמצעות חוק זה ימנע הסירוב להעניק שירותים או מוצרים לתושבי אזורים מסוימים ברחבי הארץ או לחייב אותם להגיע לרכוש מוצר או לאסוף אותו ממקום המרוחק מעיר מגוריהם.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

עיצומים במשרד הבריאות

אילוסטרציה. ShutterStock
במקרי חירום יינתנו תרופות מצילות חיים/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום החל ועד העובדים במשרד הבריאות בעיצומים. זאת, בעקבות מחלוקת עם ההנהלה על תנאי עבודה. במסגרת העיצומים, לא ישוחררו סחורות בנמלי הים, האוויר והיבשה, לא יצאו בדיקות של שירות המזון למסעדות ולבתי קפה, לא יינתנו אישורים. עם זאת, יינתן שירות לנכים, יתקיימו ועדות רפואיות ויינתנו תרופות מצילות חיים במקרי חירום.

צעדת המוות של פינוי מחנה אושוויץ

"צעדת המוות" בדרך לוולרי. מתוך תערוכה "צעדת המוות לוולרי", יד ושם, אתר רשמי
כ-15 אלף בני אדם מתו במהלך הצעדה/אתר רשמי, מתוך תערוכה "צעדת המוות לוולרי", יד ושם

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 72 שנים, בשנת 1945, החל פינויו של מחנה הריכוז אושוויץ שבפולין. מדובר במחנה ההשמדה הגדול ביותר של הנאצים בזמן מלחמת העולם השנייה ובו נרצחו כמיליון ו-200 אלף בני אדם, מהם מיליון ומאה אלף יהודים. לפני 72 שנים הבין סגל המחנה כי הצבא האדום בדרכו נוכח כניסתו לאזור דרום פולין. בצעד חפוז החליט הסגל להתפנות והוציא את 58 אלף האסירים שנותרו במחנה לצעדת מוות אל תוך גרמניה. כ-15 אלף בני אדם מתו במהלך הצעדה. המחנה שוחרר בסופו של דבר ב-27 בינואר 1945.

יום פו הדב הבינלאומי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העיד על עצמו שנולד עם "מוח קטן מאוד". פו/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום פו הדוב, לציון יום הולדתו של הסופר הבריטי אלן אלכסנדר מילן. הספר ראה אור ב-1926 והוא מגולל את עלילותיהם של פו, כריסטופר רובין, טיגר, חזרזיר, איה וחבריהם, שנגעו לליבם של מיליוני ילדים לאורך השנים. למרות שהעיד על עצמו כמי שנולד עם "מוח קטן מאוד", פו לימד גם לא מעט מבוגרים כמה לקחים חשובים על החיים, בהם האושר שניתן לחוש מדברים קטנים, ההנאה שניתן לשאוב מההווה וחוסר התועלת במרדף אחרי הזמן. כי אחרי הכול, הרגע המאושר ביותר בחיים הוא השנייה שלפני אכילת הדבש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully