וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה בצה"ל: איתמר יפת נהרג בידי שוטר פלסטיני

22.11.2000 / 9:08

מפקד החטיבה הדרומית בעזה, אל"מ דגן, טוען כי הירי בוצע מתוך עמדה של המשטרה הפלסטינית; דגן: "התחושה שלי היא שאפשר לעשות יותר";יפת, שנהרג אתמול בגוש קטיף, יובא היום למנוחות

גורמי ביטחון מעריכים כי איתמר יפת, בן 18 מהיישוב נצר חזני שנהרג אתמול בצומת כפר דרום, נורה על ידי שוטר פלסטיני. מפקד החטיבה הדרומית בעזה, אלוף משנה שלמה דגן, טוען כי הירי בוצע מתוך עמדה של המשטרה הפלסטינית.

דגן הכחיש את הידיעות לפיהן הממשלה כובלת את ידי הצבא אולם העריך כי יש מקום לפעולות יזומות נגד הפלסטינים. בראיון לגלי צה"ל אמר דגן: "התחושה שלי היא שאפשר לעשות יותר".

הלוויתו של יפת תיערך היום בשעה 12:00 במושב קדימה. יפת, מהיישוב נצר חזני, נורה אתמול למוות, סמוך מאוד למקום בו בוצע שלשום הפיגוע באוטובוס הילדים. הפיגוע אירע זמן קצר לאחר שראש הממשלה נפגש עם ראשי הישובים בעזה.

בשעה ארבע אחר הצהריים יצא אוטובוס ממוגן שהסיע תלמידי מכינה מגוש קטיף, למפגש בכפר דרום לזכר הרוגי פיגוע האוטובוס ולשלום הפצועים. את האוטובוס ליוו שני רכבי סיור של צה"ל מלפנים ומאחור. במחסום גפן, סמוך מאוד לצומת גוש קטיף, הצטרפה לשיירה מכונית מסוג פולקסווגן לבנה. ברכב נסעו רב הישוב גני טל, גבי קדוש ואיתמר יפת.

כ-50 מטרים לפני הצומת ירה צלף פלסטיני שהסתתר על גג מבנה נטוש מספר כדורים לעבר המכונית הפרטית. החיילים המלווים לא השיבו אש לעבר מקור הירי אלא המשיכו בנסיעה מחשש לפיגוע נוסף.

הרב קדוש שנהג ברכב המשיך גם הוא בנסיעה למרחק 250 מטרים, עד לצומת כיסופים, ועצר את הרכב ליד מוצב צה"ל כשהוא צועק: "הצילו, תביאו לפה חובש, יש פה פצוע". תושבי גוש קטיף ששהו סמוך למקום באוהל המחאה שהקימו לאחר פיגוע האוטובוס שלשום חשו לעזרתו. "הגעתי למקום ולא הבנתי מה קרה. רק אחר כך כשראיתי את איתמר עם ראש שמוט ואת השמשה הצדדית מנופצת, הבנתי שקרה משהו", סיפר עד לאירוע.

שלושה אמבולנסים של מגן דוד אדום שהוזנקו למקום ביצעו ביפת החייאה במשך כ-30 דקות ומשהתייצב מצבו הוא הועבר במסוק צבאי לבית החולים סורוקה בבאר שבע. בשעה 22:00 נפטר יפת מפצעיו.

כוח צה"ל שהגיע למקום הפיגוע פתח באש לעבר שוטרים פלסטינים שהיו בסמוך. מיד לאחר הפיגוע הובא למקום דחפור שעקר עצים, הרס פרדסים וחממות של פלסטינים, הסמוכים לאזור התקרית, לאחר שהתגלה כי הצלף הסתתר בין הפרדסים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully