וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופשה באי הפרטי של מוסלמי עשיר: חקירה נגד ראש ממשלת קנדה

ג'סטין טרודו, שזוכה לאהדת הציבור במדינה, הודה כי טס במסוקו הפרטי של אגה חאן, מנהיג הפלג האסמאעילי באסלאם השיעי. נציבות האתיקה החליטה לחקור אם הפר את החוק לניגוד אינטרסים. טרודו: "חופשה משפחתית פרטית"

צילום: ערוץ היו-טיוב של TheSilentMajority, עריכה: שמרית גולדשטיין

נציבות האתיקה בקנדה חוקרת אם ראש הממשלה ג'סטין טרודו הפר את החוק בנוגע לניגוד אינטרסים ביציאתו לחופשת השנה החדשה בבהאמה, על אי פרטי שבבעלות מנהיג מוסלמי עשיר. מדובר בפעם הראשונה שמתנהלת חקירה מסוג זה נגד ראש ממשלה מכהן בקנדה.

לאחרונה התמודד טרודו עם שורת שאלות מהאופוזיציה שהטילו ספק בחוקיות מסעו לאי בל, האי הפרטי של אגה חאן, הנסיך שאח כרים אל חוסייני, שממוקם בשמורה לאומית באיי הבהאמה. טרודו הודה בשבוע שעבר הוא טס לאי באמצעות מסוק פרטי של אגה חאן. "זו הייתה חופשה משפחתית פרטית", אמר טרודו ביום שישי במסיבת עיתונאים.

במכתב שנשלח ב-13 בינואר, כתבה הנציבה לניגודי אינטרסים ואתיקה, מרי דוסון, כי החלה בבדיקה כדי להכריע אם טיולו של טרודו הפר את החוק. עוד נכתב כי דוסון מכירה בחששות להפרות אפשריות של החוק בנוגע לשימוש במסוקו הפרטי של אגה חאן, כמו גם בעובדה שטרודו נעתר לנסיעה למרות שהקרן, הנושאת את שמו של המנהיג המוסלמי, היא לוביסטית במשרדי הממשלה.

לקריאה נוספת:
אחרי שלוש שנים וללא תוצאות: הסתיימו החיפושים אחר המטוס המלזי
"אני שייך ליקום": מת האדם האחרון שצעד על הירח
בית המשפט בגרמניה קבע: המפלגה הניאו-נאצית לא תוצא מחוץ לחוק

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו בפרלמנט, 18 במאי 2016. רויטרס
"חופשה פרטית". טרודו/רויטרס

החקירה עשויה לפגוע בטרודו, שזוכה לשיעורי אהדה גבוהים. הוא הצליח לזכו בעוד חברי מפלגתו הליברלים חוו כמה שערוריות הקשורות בכספים לאחרונה, בהם שר הבריאות שפורסם כי השתמש בשירות מכוניות יוקרה שבבעלות תומך המפלגה. הממשלה הליברלית האחרונה, שהודחה ב-2006, הוכתמה בסקנדל מימון שעירב שחיתות והפניית תרומות לתומכי המפלגה בקוויבק.

בעקבות החקירה ובניסיון להתחבר מחדש עם קהל הבוחרים, טרודו ביטל נסיעה לפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, והחליט לצאת למסע חובק מדינה במקום. חוקי האתיקה בקנדה אוסרים על שרי ממשלה לטוס בטיסות פרטיות מבלי לקבל את אישור הנציבות. דובר של טרודו מסר כי ראש הממשלה יענה על כל שאלותיה של דוסון הנציבה. ראש הממשלה עומד בפני חקירה נוספת בגין מימון המפלגה הליברלית, אך חקירה זו היא הראשונה נגד ראש ממשלה מכהן.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אגה חאן, המנהיג הרוחני של הפלג האסמעילי באסלאם השיעי, 2013. AP
חבר קרוב של המשפחה. אגה חאן/AP

אגה חאן הוא כינויו של מנהיג הפלג האסמאעילי באסלאם השיעי. אגה חאן הנוכחי, הנסיך שאח כרים אל חוסייני, הוא חבר קרוב של משפחת טרודו. קרן אגה חאן קנדה משמשת לוביסטית במשרדי הממשלה ובכיריה נפגשו עם נציגי ממשל בדצמבר האחרון.

הנשיא אל-חוסייני נולד בשווייץ, אך מתגורר בצרפת ומחזיק בדרכון בריטי. הוא בוגר אוניברסיטת הרווארד ומשתייך לאחד מ-15 בני המלוכה העשירים בעולם לפי מגזין "פורבס". לפי הערכות שנעשו ב-2008, הונו נאמד במיליארד דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully