וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן: היחסים עם ישראל חזרו לנקודת ההתחלה

22.11.2000 / 7:14

הודיעה כי היא משעה את שליחת שגרירה החדש לישראל; בהודעת הממשלה החריפה שפרסמה אמש ירדן נאמר: כל מאגרי המזון והתרופות שלנו עומדים לרשות האינתיפאדה הפלסטינית: "אנו חולקים את פת לחמנו עם אחינו הפלסטינים"; ירדן דורשת לספק הגנה בינלאומית לעם הפלסטיני

מאת שי שריג

ירדן הודיעה אתמול כי לא תשלח את שגרירה החדש לישראל. ירדן מביעה הזדהות מוחלטת עם הפלסטינים במאבקם נגד ישראל, ואף החליטה להעמיד את כל מאגרי המזון והתרופות שלה לרשות העם הפלסטיני ולהושיט כל סיוע אפשרי להמשך מאבקו "הצודק" בישראל.

מקור בכיר בממשלת ירדן, שביקש להישאר בעילום שם, ברך על החלטת מצרים להחזיר את שגרירה מתל אביב. "אנו למעשה עשינו צעד דומה, כאשר הודענו לפני מספר שבועות על דחיית הגעת שגרירנו החדש לתל אביב כדי לקבל את כתב האמנתו כשגריר ירדן בישראל". הבכיר הירדני הדגיש: "באמצעות המשך מעשי הטרור שלה נגד העם הפלסטיני, ישראל החזירה את היחסים עם ירדן אל נקודת ההתחלה".

אמצעי התקשורת הירדניים מבליטים את הרצון העז לסייע לפלסטינים בכל דרך ואת התמיכה הירדנית יוצאת הדופן במאבקם. "אנו חולקים את פת לחמנו עם אחינו, העם הפלסטיני", מדגיש הבוקר מאמר המערכת של היומון הממסדי "א-ראי" בכותרתו הראשית. אתמול שוחח המלך עבדאללה עם ראש הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, והביע באוזניו תמיכה במאבק הפלסטיני תוך הבטחה לסייע ככל שניתן.

שר ההסברה הירדני, טאלב א-רפאעי, הסביר כי החלטת ירדן להשעות את הצעדים להאמנת שגרירה בישראל, עבד אל-אילה אלכורדי, נותרה בעינה, עד אשר ישראל תפסיק את התקפותיה על העם הפלסטיני. כזכור, ירדן הודיעה בתחילת ספטמבר על דחיית הגעת שגרירה החדש לתל אביב, לאות מחאה על המדיניות הישראלית נגד הפלסטינים.

"הרשות אינה אחראית לפיגוע בכפר דרום"

בהודעה שפורסמה אמש בתום ישיבת ממשלת ירדן נאמר כי עבדאללה, מלך ירדן, הורה להעמיד את כל מאגרי המזון והתרופות הקיימים בירדן לרשות העם הפלסטיני "אשר ניצב אל מול תוקפנות נפשעת המתבצעת על ידי שלטונות הכיבוש הישראלי".

"ממשלת ירדן", צוין בהודעה, "עוקבת בדאגה רבה אחר מעשיה של ישראל נגד העם הפלסטיני ומוקיעה אותם מכל וכל. כמו-כן, אנו מגנים את ההפצצה הישראלית על עזה והפגיעה בנציגות הדיפלומטית הירדנית. פעולותיה של ישראל לא יביאו אלא לשפיכות דמים נוספת ולהסלמת המצב באזור. ירדן דוחה הטלת אחריות כלשהי על הרשות הפלסטינית על רקע הפיגוע שבוצע בכפר דרום. ממשלת ישראל צריכה להבין, כי דרכה הנוכחית לא מעידה על כוונתה לצעוד בדרך השלום, אלא משלהבת את רגשות העולם הערבי ומדרדרת את המצב באזור. ההפצצות על עזה מחייבות הקמת ועדת חקירה בינלאומית וסיפוק הגנה בינלאומית לעם הפלסטיני".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully