וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחריין חידשה את עונש המוות: שלושה שיעים הוצאו להורג בכיתת יורים

15.1.2017 / 12:05

הממלכה הוציאה להורג את השלושה שהורשעו בהרג שלושה אנשי ביטחון בפיגוע לפני שלוש שנים. חרף דיכוי המרד ב"אביב הערבי", המתיחות בין בית המלוכה הסוני לרוב השיעי במדינה נמשכת

מפגינים בורחים מהמשטרה במהלך הפגנות נגד השלטון בעיר אל-קאדים, בחריין, 06 בפברואר 2015. רויטרס
חוסר היציבות בבחריין נמשך. מפגינים נמלטים מהמשטרה, 2015/רויטרס

בחריין הוציאה היום (ראשון) להורג שלושה שיעים שהורשעו במתקפה נגד כוחות הביטחון ב-2014. זאת הפעם הראשונה זה כשבע שנים שבה הממלכה מיישמת את עונש המוות. לפי התביעה, השלושה הוצאו להורג על ידי כיתת יורים. עונשם בוצע לאחר תקופה שבה גברו הפגנות התמיכה בנידונים למוות ואחרי עימותים בין פעילים למשטרה אתמול.

השלושה הורשעו ב-2015 בהריגת שני אזרחים מקומיים ושוטר מאיחוד האמירויות הערביות בפיגוע שאירע שנה קודם לכן. הערעור על עונש המוות שלהם נדחה בשבוע שעבר. מתנגדי הממשלה טוענים כי ההוצאות להורג היו ממניעים פוליטיים,. אתמול יצאו מאות מפגינים לרחובות לאחר שמועות כי הוצאתם להורג של שלושת המורשעים עומדת להתבצע בקרוב.

מדינת האי הזעירה, השוכנת לחופיה של ערב הסעודית, מארחת את הצי החמישי של חיל הים האמריקני המסייר סביב חצי האי ערב ומשמש משקל נגד לאיראן הסמוכה. ב-2011 מחצה בחריין בסיוע ערב הסעודית ואיחוד האמירויות התקוממות עממית, אולם הממלכה ממשיכה לסבול מחוסר יציבות מצד הרוב השיעי החש מדוכא בידי בית המלוכה הסוני.

משרד הפנים מסר היום כי שוטר נפצע אתמול בעימותים בעיר בני ג'מרה, ממערב למנאמה הבירה, אחרי שכמה חמושים ירו על סיור משטרתי. הארגון השיעי "גדודי אשטר" קיבל אחריות על המתקפה. מאז 2013, הוא קיבל אחריות על כ-20 פיגועים שונים ברחבי הממלכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully