וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופו של בה"ד 12: החיילות יעשו טירונות עם החיילים

22.11.2000 / 7:31

רב אלוף שאול מופז גילה אתמול שבה"ד 12, בסיס הטירונות לבנות, ייסגר והטירונות בצה"ל תהיה משותפת לשני המינים; שירות החיילות יוארך לשנתיים; "צריך למצות באופן אופטימלי את פוטנציאל הנשים", אמר מופז

צה"ל יסגור את בה"ד 12 ובנות המתגייסות לצבא יעברו את הטירונות יחד עם הבנים, בישר אתמול הרמטכ"ל, רב אלוף שאול מופז. "מעריב" מפרסם הבוקר שמופז אמר את הדברים בכנס מיוחד שעסק בשילובן של הנשים בצה"ל.

לאור העובדה שכיום פתוחות אפשרויות רבות בפני בנות להשתלב בתפקידי לחימה, אמר מופז כי "אנו מתכוונים להעביר את הבנות טירונות בחילות השונים ולבטל את בה"ד 12 ואת המושג 'טירונות בנות'. החיילות יתגייסו בבקו"ם, יוצבו ביחידות ושם יעברו טירונות כמו הבנים".

מופז חזר על הכוונה לקצר את שירות הבנים ל-32 חודשים ולהאריך את שירות הבנות ל-24 חודשים, זאת על מנת להגביר את השוויון בין הנשים והגברים בצה"ל. "אני מאמין שזה יתקבל בשמחה גם בקרב חיילים וגם בקרב חיילות", אמר מופז והוסיף כי בעתיד ייפתחו קורסים מקצועיים מעורבים לחיילים וחיילות.

"התפיסה שהנחתה את צה"ל בשנים עברו", אמר מופז, "לפיה נשים לא יכולות לשרת בתפקידי לחימה, או בתפקידים שדורשים כושר פיזי ותנאי שירות קשים, לא בהכרח נכונה היום וצריך לבחון אותה מחדש. צריך למצות באופן אופטימלי את פוטנציאל הנשים".

לדעת מופז יש תפקידים שנשים יכולות לעשות טוב יותר מגברים "ומרכיב האיכות, ולא הניסיון הצבאי, הוא שצריך להיות המרכיב המרכזי בבחירת האדם הנכון לתפקיד".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully