וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחווה לפני הפרידה: אובמה העניק לביידן את מדליית החירות הנשיאותית

13.1.2017 / 5:05

במהלך אירוע רשמי להרמת כוסית לרגל עזיבתם של ביידן ואובמה את הבית הלבן הודיע הנשיא לסגנו כי הוא מעוניין להעניק את העיטור הגבוה ביותר במדינה לאדם נוסף - הוא עצמו. "לא יכולתי לבקש לעצמי שותף מחוייב יותר", אמר אובמה

עריכה: יוסי אלטר

נשיא ארצות הברית היוצא, ברק אובמה, הפתיע הלילה (שישי) את סגנו, ג'ו ביידן, כאשר העניק לו את מדליית החירות הנשיאותית. מדובר בעיטור האזרחי הגבוה ביותר שמעניק הנשיא האמריקני. ביידן הגיע הלילה להרמת כוסית בבית הלבן לרגל סיום תפקידו. הנשיא אובמה הגיע גם הוא לדבר בטקס, וסיפר באריכות על החברות שנרקמה בין השניים ובין משפחותיהם. בדבריו ציטט אובמה משוררים איריים שביידן אוהב וכן שיתף את הנוכחים במספר אנקדוטות מעבודתם המשותפת, לרבות בנוגע לנושאים שביידן עסק בהם כסגן נשיא כמו תמיכה במשפחות חיילים ובמשפחות של חולי סרטן.

"לא יכולתי לבקש לעצמי שותף מחוייב יותר", אמר אובמה. "אנשים לא מרגישים רק שהם מכירים אותו כפוליטיקאי, אלא כאדם. הם יודעים מה מצחיק אותו, מה הוא אוהב, מאיפה הוא בא". בשלב הזה הודיע כי בכוונתו להעניק, בפעם האחרונה, את מדליית החירות ואמר "אני גאה להעניק את המדליה לאחי, ג'ו ביידן". האחרון, מצידו, שלף ממחטה מן הכיס, הפנה את גבו לקהל, וניגב את הדמעות.

עוד בוואלה! NEWS:
סוריה מאשימה: ישראל תקפה שדה תעופה צבאי בדמשק
שרה נתניהו על בקבוקי השמפניה: "חילופי מתנות לגיטימיים"
דיווח: ראש ה-FBI עדכן את טראמפ לפני שבוע על המידע שבידי רוסיה

נשיא ארה"ב ברק אובמה העניק לסגנו, ג'ו ביידן, את מדלית החירות הנשיאותית בטקס הפרידה ממנו. רויטרס
"גאה להעניק את המדליה לאחי". אובמה עונד את המדליה הנשיאותית לביידן/רויטרס

בנימוקים לקבלת המדלייה נכתב כי ביידן מקבל את העיטור "על קריירה של שירות ציבורי שנמשכה חצי מאה, במהלכה סגן הנשיא הטביע את חותמו כמעט בכל נושא: נאבק למען מעמד ביניים חזק יותר, מערכת משפט הוגנת יותר ומדיניות חוץ חכמה יותר. סיפק תמיכה לא מסוייגת ללוחמינו. נאבק בפשע ובאלימות כלפי נשים, קידם יוזמות למחקר של מחלת הסרטן. עם הקסם, האופטימיות והפטריוטיות שלו ביידן השיג את האהדה של שתי המפלגות. האומה מודה לג'ו ביידן על שירותו".

ביידן הנרגש הודה לאובמה ואמר: "זה הרבה מעבר למה שמגיע לי. אבל זה משקף את הרוח הנדיבה שלך. לא מגיע לי לקבל את זה, אבל אני יודע שזה בא מלבו של הנשיא". הוא סיפר כי בעת שבנו, בו, חלה בסרטן, שיתף את הנשיא אובמה בכך שהבן ייאלץ להתפטר מעבודתו וכי אין לו הכנסה אחרת. "אמרתי לו שזה לא נורא כי אני יכול למכור את הבית, וזה לא ביג דיל", סיפר ביידן. "הוא תפס אותי בכתף, ואמר לי: 'אל תמכור את הבית, אתה אוהב את הבית הזה, אני אתן לך את הכסף, תבטיח לי שלא תמכור את הבית'".

בהמשך סיפר על יחסי האמון בין השניים, ואמר לנשיא היוצא: "כשאתה שולח אותי לעולם, הם יודעים שכשאני מדבר אני מדבר בשמך, וזה קל כי יש לנו לא רק את אותה פילוסופיה פוליטית ואידיאולוגיה. אני אומר לכולם שמעולם לא הכרתי נשיא ומעט אנשים שהכרתי בחיי שיש להם את היושרה ההגינות וההבנה לצורכי האחרים כמוך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נשיא ארה"ב ברק אובמה העניק לסגנו, ג'ו ביידן, את מדלית החירות הנשיאותית בטקס הפרידה ממנו. רויטרס
הנשיא וסגנו מתחבקים לאחר הענקת המדליה, הלילה/רויטרס
נשיא ארה"ב ברק אובמה העניק לסגנו, ג'ו ביידן, את מדלית החירות הנשיאותית בטקס הפרידה ממנו. רויטרס
ביידן לוחץ את ידו של אובמה בסיום הטקס, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully