וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך דינו של אזריה לפרקליט הצבאי: לחקור את מפקד חטיבת כפיר

12.1.2017 / 12:51

במכתב בשם החייל שהורשע בהריגת מחבל כתב עו"ד יורם שפטל כי בעקבות ההקלטה שבה נשמע אל"מ גיא חזות משכנע את אביו של אזריה לערוך שינויים בצוות ההגנה, יש לפתוח בחקירתו בגין שיבוש הליכי משפט

ראיון לאולפן וואלה עם עו"ד אייל בסרגליק על המכתב שכתב/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן.

עו"ד יורם שפטל, שהצטרף לצוות החייל אלאור אזריה שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון, שלח היום (חמישי) בשם מרשו מכתב לפרקליט הצבאי הראשי, ובו דרש לפתוח בחקירת מצ"ח בגין שיבוש הליכי משפט נגד אלוף-משנה גיא חזות, מפקד חטיבת כפיר. זאת, בעקבות הדיווח בחדשות 2, לפיו הציע חזות לאביו של אזריה לערוך שינויים בצוות ההגנה המשפטית של בנו, העביר על סנגוריו ביקורת, והעיר כי קיים סיכוי נמוך שבית הדין יקבל ערעור על הרשעתו.

עו"ד שפטל צירף לבקשתו מכתב שנשלח בנושא לשר הביטחון אביגדור ליברמן ואת ההקלטה שפרסם הכתב ניר דבורי ובה תיעוד שיחתו של חזות עם האב. "מדובר בשיבוש החמור ביותר של הליכי משפט שניתן להעלותו על הדעת", נכתב. "המח"ט פונה מיוזמתו אל אבי הנאשם מאחורי גבם של סנגוריו, ומפציר באב לפטר את הסנגורים ולהימנע מהגשת ערעור, תוך מצג שקר לפיו שרת המשפטים סבורה כביכול שסיכויי הערעור קלושים".

עוד כתבות בנושא:
מח"ט כפיר הציע לאביו של אזריה ייעוץ משפטי ופגישה עם בכירים
סניגורו של אזריה על הפגישה בין צה"ל והמשפחה: "חמור, כמו ווטרגייט"
התביעה רומזת: "הצטיינותו של אזריה כחייל" תעמוד לזכותו בגזר הדין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פנה מיוזמתו אל אבי הנאשם מאחורי גבם של סנגוריו". אל"מ חזות/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בית המשפט העליון פסק כי כל נסיון של איש מרות לערער בפני נאשם או בני משפחתו באמון שהם רוכשים לסנגורו הוא מעשה שלא ייעשה", נכתב. כמו כן הודגש כי בכוונת צוות הסנגורים להגיש ערעור על הרשעת אזריה.

במכתב עלתה גם התייחסות לתגובת דובר צה"ל לפרסום, שבה הכחיש כי בפגישה בין חזות לאזריה עלתה הצעה להקלה בעונשו או ביחס לערעור. "לא למותר יהיה להפנות להודעתו הכוזבת באופן בוטה של דובר צה"ל", נכתב. "הודעה כוזבת שדובר צה"ל הרשה לעצמו לפרסם, היות ולא העלה על דעתו כי המח"ט הוקלט על ידי בן שיחו – תרחיש המלמד על 'יושרתו' של דובר צה"ל בכל הנוגע לכל ההודעות שפרסם עד כה בעניינו של הלוחם הקורבן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
עו"ד יורם שפטל, בית הדין הצבאי ביפו 24 ביולי 2016. מגד גוזני
הצטרף לצוות ההגנה. עו"ד שפטל/מגד גוזני

במהלך השיחה בין צ'רלי אזריה לחזות אמר האחרון כי הוא מייצג בשיחה את הצבא כולו והציע מספר אפשרויות עבור אזריה. "מה שאני מציע לך זה את הדברים הבאים - אני יכול להפגיש אותך עם הסנגור הראשי של צה"ל שהוא ישמיע לך איזה אפשרויות אתה יכול להתקדם איתן דרך הסנגוריה של צה"ל. בין אם זה ייעוץ בנוסף, ובין אם זה לצרף מישהו לצוות של ההגנה".

הכרעת דין לחייל אלאור אזריה, קריה, תל אביב. ינואר 2017. AP
"קו ההגנה לא היה מוצלח עד עכשיו". אזריה בבית המשפט/AP

חזות אף נשמע מעביר ביקורת על צוות הסנגורים הנוכחי של בנו של אזריה: "אין לי השכלה משפטית, אני יודע רק ממה שקראתי וממה שלמדתי בסוף השבוע האחרון, הקו הגנה הזה שבו לפחות ממה שקראתי, הוא לא היה מוצלח עד עכשיו".

במהלך השיחה העיר חזות כי קיים סיכוי נמוך שבית הדין יקבל ערעור על הרשעתו של אזריה: "אני יכול להגיד לך, עם חברים משפטנים ומה שקראתי ולאור פסק הדין הכול כך יצוק כמו שהוא ניתן, הסיכויים שערעור כזה יתקבל [...] הם קלושים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully