וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבע שנים לרעידת אדמה קטלנית במיוחד: חמישה דברים שצריך לדעת היום

12.1.2017 / 6:50

בשנת 2010 רעדה האדמה בהאיטי ויותר מ-200 אלף בני אדם נהרגו. מפלגת העבודה תקיים פאנל שבו יישאו דברים המועמדים לתפקיד המזכ"ל. נתניהו וריבלין יקיימו פגישות מדיניות ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

מי יהיה מזכ"ל העבודה?

השר להגנת הסביבה אבי גבאי במסיבת עיתונאים על התפטרותו, 27 במאי. מגד גוזני
ינאם גם הוא בפאנל. השר לשעבר גבאי/מגד גוזני

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים פאנל מועמדי מפלגת עבודה לקראת הבחירות לתפקיד המזכ"ל. במהלך הפאנל, שיתקיים בתל אביב, תהיה הזדמנות להכיר את המועמדים. נואם מעניין בפאנל יהיה השר לשעבר וחבר חדש במפלגה – אבי גבאי. מדובר בנאום מלא ראשון של גבאי מאז הודיע על הצטרפותו למפלגה.

פגישות מדיניות

ראש הממשלה בנימין נתניהו נותן הצהרה לאחר נאומו של מזכיר המדינה של ארה"ב ג'ון קרי, 28 בדצמבר 2016. רויטרס
ייפגש עם ראש ממשלת ג'מייקה. נתניהו/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום ייערכו ראשי המדינה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין, פגישות מדיניות בישראל עם בכירים שהגיעו לכאן. נתניהו ייפגש עם ראש ממשלת ג'מייקה אנדרו הולנס במשרדו שבירושלים. ריבלין יקיים פגישת עבודה עם נשיא הרפובליקה של סיירה לאון, ארנסט באי קו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

קיץ בינואר

חוף הים, תל אביב, 14 בפברואר 2016. ראובן קסטרו
ביום ראשון תסתיים מגמת ההתחממות. בינתיים - קיץ/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום תחול עלייה נוספת בטמפרטורות ויעשה חם. מדובר במגמת התחממות שהחלה כבר ביום ראשון האחרון וצפויה להימשך עד השבוע הבא. היום צפוי להיות יום חם ומעונן חלקית, שלא תואם את החודש הנוכחי, הלוא הוא ינואר החורפי. עם זאת, מי שמתגעגע – ביום ראשון כבר צפוי החורף לשוב.

שבע שנים לרעידת אדמה בהאיטי

רעידת אדמה בהאיטי. נדב נויהוז
צוות הסיוע של ישראל מנה 220 חברים/נדב נויהוז

אתם צריכים לדעת שהיום לפני שבע שנים, בשנת 2010, רעדה האדמה בהאיטי שבאי היספניולה והובילה למותם של יותר מ-200 אלף בני אדם. רעידת האדמה בעוצמה 7 פגעה באחד האזורים המאוכלסים ביותר באי הקאריבי ואליה נלוו רעשי אדמה נוספים, שהעז בהם הוא בעוצמה 5.9. מרבית המבנים קרסו וכל התשתיות באי נפגעו. מדינות רבות שלחו צוותי סיוע, בהן גם ישראל ששלחה צוות חירום שמנה 220 חברים. ישראל הקימה בית חולים שדה שטיפל באלפי פצועים

יום המרציפן הבינלאומי

מרציפן.
מאכל מתוק שמשמש רבות לקישוט ופיסול. מרציפן

אתם צריכים לדעת שהיום יציינו ברחבי העולם את יום המרציפן הבינלאומי. מדובר במאכל מתוק עשוי בצק שקדים ששני המרכיבים שמכילים אותו הם שקדים וסוכר. מרציפן, נוסף להיותו מתוק וטעים, הוא כלי לפיסול וקישוט באוכל. יש הטוענים כי מקורו של המרציפן הוא בספרד של המאה ה-19 בעוד שאחרים טוענים שהוא הגיע מסין או פרס. בגלל חוסר ההסכמה על מוצאו, מדינות רבות מייחסות לעצמן את המרציפן. הדרך הטובה ביותר לחגוג את יום המרציפן הבינלאומי היא – לאכול אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully