וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר קלנסווה התפטר במחאה על הריסת בתים: "לא עובר על סדר היום"

שלומי גבאי

10.1.2017 / 17:54

לאחר ששוטרים הרסו 11 מבנים לא חוקיים שנבנו בעיר בהוראת משרד האוצר, הודיע ראש העיר עבד סלאמה במפתיע על פרישתו מהתפקיד, אחרי שלוש שנות כהונה: "במצב שראש הרשות לא יכול להגן עליו, אי אפשר לשבת על הכיסא"

ראש עיריית קלנסווה עבד אל-באסט סלאמה, 2016. פאנט
סלאמה/פאנט

כוחות משטרה הגיעו היום (שלישי) לקלנסווה והרסו 11 מבנים לא חוקיים שנבנו בשטח פתוח מחוץ לגבול התכנית המאושרת של העירייה. המהלך נעשה בשיתוף היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבנייה של משרד האוצר בליווי פרקליטות המדינה. בעקבות הריסת הבתים הודיע ראש העיר עבד אל-בסט סלאמה על התפטרותו. סלאמה אמר לוואלה! NEWS כי "זה רגע שראש רשות לא יכול לעבור לסדר היום".

לפי משרד האוצר, המבנים כולם היו בשלבי בנייה שונים, לא מאוכלסים, ונבנו על קרקע בייעוד חקלאי ללא היתר ובניגוד לתכנית המחוזית והארצית באזור רווי תשתיות לאומיות. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן שיבח את כוחות המשטרה על מבצע הריסת המבנים הבלתי חוקיים. "המבצע המורכב מבטא יישום שוויוני באכיפת החוק בישראל כפי שצריכה אכיפה להיות", אמר.

סלאמה, בן 57, המכהן בתפקידו זה שלוש שנים וזו הקדנציה הראשונה שלו, אישר את דבר התפטרותו בשיחה עם וואלה! NEWS, אף שלא הגישה אותה בפועל. "אני מוחה נגד כל המדינה. אני ראש רשות, נבחרתי בשביל 23 אלף תושבים, שלוש שנים, מנסים בכל כוחנו לשמור על האינטרסים של התושבים וגם של המדינה, גם על הבריאות וגם על הביטחון, על חיים משותפים, יהודים וערבים. כל מה שמבקשים מאתנו, אנחנו מנסים לשמור כמה שיותר על שקט וביטחון. פתאום באים להרוס בתים וראש הרשות לא קיים".

כוחות משטרה בהריסת בתים בקלנסווה , ינואר 2017. חדשות בית לחם, מערכת וואלה! NEWS
הריסת הבתים בקלנסווה. היום/מערכת וואלה! NEWS, חדשות בית לחם

סלאמה סבור כי הצעד הדרסטי של התפטרותו יעשה תקדים. "זה רגע שראש רשות לא יכול לעבור לסדר היום. ברגע שראש רשות לא יכול לעזור לתושבים שלא אין מה להמשיך. בשביל מה בוחרים ראש רשות? בשביל לשרת אנשים נכון? במצב הזה שראש הרשות לא יכול להגן עליו, לא כדאי לשבת על הכיסא. יכול להיות שבעיני הרבה אנשים אני טועה, אבל אני מאמין שבאמת כאן נגמר התפקיד שלי".

"רק כשצריכים אותי לדברים מדיניים, באים", אמר. "זו לא הריסת בית, זו הריסת אנשים, לקבור אותם כשהם חיים. אז מה אני צריך להמשיך להיות ראש רשות? בשביל המעמד?". סלאמה טוען כי בזמן האחרון המצוקה בעיר גדלה. "מצוקה מאוד קשה, משפחות מרובות ילדים, אנחנו כולנו נגד בנייה בלתי חוקית אבל אין מקום לאכלס אנשים. מה יעשו אנשים? איפה ילכו?".

לדבריו, זו לא פעם ראשונה שהורסים בתים בקלנסווה. "לפני שלוש, ארבע שנים הרסו בתים וחזרו עכשיו, ואנחנו צועקים לשמיים. תכנית מתאר שהוגשה ב-2002, עד היום לא הוגשה וזה מסביר את הכול", אמר סלאמה. "משרדי הממשלה לא עוזרים לנו, בכלל לא. למה תכנית מתאר שתוכננה על ידי הוועדה המחוזית וועדת תכנון ובנייה ומשרד הפנים מ-2002 לא אושרה? מה אנשים יעשו עם הילדים שלהם? זה מגזר ערבי, זה לא דירות זה בתים על אדמה פרטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully